„A baloldal eszköze a düh” – médiavita a European Conservative konferenciáján
2021. szeptember 21. 19:00
A média egyre kevésbé ápolja a kapcsolatot a hétköznapi emberekkel, és ideje, hogy a jobboldal a nyilvánosságban is felvegye a harcot az azt uraló baloldallal – hangzott el a European Conservative budapesti konferenciáján.
A European Conservative őszi lapszámának bemutatóján, melynek első paneljéről itt írtunk, szóba került a konzervatívok és a média is, ez a második kerekasztal-beszélgetés témája volt. A Batthyány Lajos Alapítvány budai székházában szervezett vita résztvevői Francesco Giubilei olasz politológus, Anne-Élisabeth Moutet francia újságíró, Birgit Kelle német újságíró, Szalai Zoltán, a Mandiner lapigazgatója és David Martin Jones történész voltak, a moderátor Heltai Péter, a Corvinák főszerkesztője volt.
A médiáról szólva Giubilei kijelentette:
a hétköznapi média egyre kevésbé ápol kapcsolatot a hétköznapi emberekkel.
A tengerentúli média központja New York, és már az amerikai vidéket sem értik, de ugyanez vonatkozik Európára. Olaszországban a média csak a nagyvárosok elitjének álláspontját tükrözi, a vidéket nem hallgatják meg. Így nem lehet megérteni olyan jelenségeket, mint Donald Trump vagy a Brexit. A média a konzervatív eszméket szélsőségesként festi le. A nyugati konzervatívok dolga nehezebb, mert nincsen jobboldali sajtójuk vagy intézményeik, mint Magyarországon.
Moutet megerősítette angolszász újságokba író újságíróként, hogy létezik elfogultság a médiában, noha ezek az emberek nem mindig tudnak róla. Felidézett egy esetet, amikor egy kanadai lapban lényegében arról írtak cikket, hogy a kelet-európaiak barbárok, akik nem rendelkeznek ugyanazokkal az értékekkel, mint a nyugatiak. De a vidéki amerikaiakat is képesek így leírni, Bibliát lóbáló, fegyvereket markolászó emberekként.
A megoldás nem az, hogy a baloldali előítéleteket jobboldali előítéletekre cseréljük,
köztes teret kell létrehozni azok számára, akik ismerik a baloldali előítéleteket, de meg akarnak változni.
Szalai Zoltán kiemelte, hogy a rendszerváltás után főleg nyugati vállalkozók vásárolták be magukat a magyar médiába, természetesen a profitot keresték. Nem akarták megváltoztatni a szerkesztőket, inkább megtartották a tapasztalt korábbi kommunistákat. Másrészt volt egy megállapodás a kommunista szerkesztők és a nyugati cégek között, miszerint a profitot vihetik, míg a lapok tartják baloldali-liberális irányvonalukat. Így a média többsége a rendszerváltás után is baloldali-liberális maradt, alig 10%-a volt a lapoknak jobboldali. 2010 után a helyzet változott, bár még mindig nem igaz, hogy a lapok többsége jobboldali, de a média ma már sokszínűbb. A jobboldali újságírók is büszkébbek, minőségi munkát végeznek.
Kelle azzal kezdte, hogy a német média nem olyan rossz, mint amilyennek kívülről tűnik. Szerinte nem lehet csak a baloldalt vádolni azért, mert a konzervatívok oda kerültek, ahol vannak, a jobboldalnak is vannak hibái. A konzervatívok nem hitték, hogy valaha kisebbségbe kerülnek, és ezért most 20-30 éves lemaradásban vannak. A baloldal mindenhová bevonult, nem csak az akadémiai életbe. A média is megváltozott az utóbbi évtizedekben, az internet szerepe megnőtt, és míg a baloldal gyorsan meghódította ezt a területet, addig a jobboldal papírra nyomtatva küzd milliókat elérő influencerek ellen. Kelle szerint fontos fenntartani a vitát, a múltban az ő előadásait is megzavarták. Az idősebb baloldaliakkal lehet beszélni,
a fiatalabbak azok, akikkel nehéz a diskurzus.
Jones szerint a reneszánsz és a reformáció nagy írói mind elkötelezettek voltak egy projekt mellett és képzett kommunikátorok voltak. A média mindig is egy technológia volt, egészen a huszadik századik pedig konzervatív volt.
A wokeness a hatvanas évek radikálisaitól indult ki, a frankfurti iskolából, azoktól a marxistáktól, akik a gazdaságból átmentek a kultúrába. Ezek a kritikai elméletben hívők akkor arra panaszkodtak, hogy a média konzervatívok. Azóta valami történt, és a médiát átvette a baloldal. Az intézetekbe vezető nagy menet nagy változást hozott, és a médiát is érintette.
A baloldal eszköze a düh,
például ha valaki kritizálja a bevándorlást, akkor felháborodottan lerasszistáznak.
Heltai feltette a kérdést, hogyan lehet megjelenni jobboldaliként a közösségi médiában. Giubilei szerint nagy hiba csak egymással beszélni, el kell érni a nem jobboldaliakat, a fiatalokat is. Mikor nemrég cikket írt a marihuána legalizálása ellen, sok dühös üzenetet kapott Instagramon fiataloktól.
Kelle szerint a többség véleménye és a megjelenő vélemények között nagy szakadék tátong. Mint érvelt, Németország nem baloldali ország, csak a médiája az. A hétköznapi emberekben nagy igény van, hogy konzervatívokat lássanak a médiában. Moutet hozzátette, hogy a hagyományos és a közösségi médiát is meg kell hódítani, de a közösségi médiát ellenőrizhetetlen emberek uralják, akik eldöntik, mit mondhatunk, és mit nem.
Moutet úgy látja: a közösségi média közszolgálat, és el kell érni, hogy a kormányok ellenőrizzék. Szalai szerint az online média olyan, mint az ipari forradalom gépei. Minőségi újságírást kell végezni minden műfajban: jó vélemények, interjúk és tényfeltárás.
Az interneten muszáj tartani a lépést,
ha valaki inaktív, azt az algoritmusok hátrább sorolják.
Jones a fentiekhez azt tette hozzá, hogy nem csak a média baloldali, de az elitek is. A kérdés, hogy a kormány mit tesz az oktatás, az elitek és a média elfogultságával szemben. Egy újabb terület a levéltárak, amelyek a gyarmati időkből tartalmaznak iratokat. Mivel ezek a baloldal szerint rosszak, ezért felmerült, hogy a fiatalokat, akik ott kutatnak, magyarázó üzenetekkel kell nevelni.
Kik inspirálták Orbán Viktort és Krausz Ferencet az egyetemi évek alatt? Hogyan ismerte meg a miniszterelnök a Nobel-díjas fizikus nevét? Mi tarthatja itthon a fiatal kutatókat? A Mathias Corvinus Collegium szegedi központjának megnyitóján jártunk.
A kárpátaljai magyar közösség jogainak folyamatos megsértéséről és Ukrajna integrációs törekvéseiről egyeztetett telefonon új osztrák kollégájával szombaton Szijjártó Péter.
p
10
0
11
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 11 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
DoomGuy
2021. szeptember 22. 06:58
Meghallgatván a német újságírónőt, ismét csak azt látjuk: a németeknek vége.
"Jajj nincs is baj, rosszat ne mondjak..."
A német média a háború után ki lett herélve az NSZKban is. Jobboldali hang nem maradt, mára ez tovább romlott. Az NDKról ne is beszéljünk. Ott a sajtó stasikeltető volt. Viszont a keleti népesség megélte a létező kommunizmust/szocializmust és kapott egy oltást ellene.
Nem véletlen, hogy az AfDnek a volt NDK területén van a legnagyobb támogatottsága, hiszen ott az átlagember pont úgy tudja, hogy mekkora fos ez a globalista ruhába bújt internacionalizmus.
Ha valami marad a németekből, az keleten lesz.
Az identitás-csatározó újbaloldal szabadságharcosai csőlátók, és egymással sem szolidárisak! A konzervatívoknak nem kell "helyretenniük" az ideológiáva fújt téveszméiket, elég csak utalniuk a korlátoltságukra, hisz ez rajtuk kívül mindenki másnak is nyilvánvaló!
A baloldal valóban megtanulta 50 év alatt a tömegmanipulációt.
Először elhitették a melóssal, hogy a rothadó kapitalizmus a a munkást kizsákmányolja, a szocialimusban ellenben az egyén a közösségben teljesedik ki. Lett is "szocialista brigádmozgalom" és vidám Tsz.
"Tiéd a gyár, magadnak termelsz...", stb.
A Coca Cola is a kapitalizmus kábítószere lett, amitől a nyugati fiatalok "Coca Cola mámorban fetrengtek".
Aztán 1968-ban mégiscsak jött a magyar Coca Cola, 3,30-ért.
Aztán az első nyugati utakon elkezdett kinyílni az emberek csipája a rothadó kapitalizmusról.
Akkor meg a"kispolgári értékrend" mint elfajulás lett ostorozva.
A vége az lett, hogy mindenki elkezdett lopni a szent közösből, a megbízható elvtársak loptak a legtöbbet, ők jártak nyugatra bevásárolni, majd jött az összeomlás a 750.000 munkanélkülivel.
Éa akkor jön Gyurcsány rózsaszín farmerben (mint Kerpel:Fronius, amikor lemegy a prolik közé), tornacipőben és táncos léptekkel, borvirágos orral hirdeti az új baloldali mennyországot.
Nekünk is ezt kellene csinálni?