Az HBO leszámolása Woody Allennel

2021. május 12. 10:14

Puzsér Róbert
Index
Új világ épül, melynek csúcsán egy genderfluid fekete törpe trónol.

„Ha az HBO producereibe csak egyetlen cseppnyi őszinteség szorul, Allen kontra Farrow című propagandaanyaguknak az HBO kontra Allen címet adják. A négyrészes opus három szempontból is mérföldkő: egyrészt a dokumentumfilm műfaját próbálja felszámolni; másrészt a szexuális bigottéria és az ellenforradalmi erkölcs minden korábbinál direktebb kinyilatkoztatását hordozza; harmadrészt szimbolikusan leszámol az elmúlt évszázad liberalizmusával, s ennek keretében koncepciózus módon mér csapást a huszadik század egyik legjelentősebb liberális ikonjára, Woody Allenre.

Az eltörlés kultúrája bármit és mindent készen áll kitörölni a kánonból, ami a woke-kurzus számára sértő: szobrokat döntenek le, könyveket tiltanak be, és filmeket tesznek indexre azok stáblistái miatt – ellenségük a biológia, a humor és a történelem. A nyilvános lincselésekben és a jogállam lebontásában kulmináló ellenforradalmi terror nem tűri el a dokumentumfilm műfaját – hisz létezhet-e strukturálisabb rasszizmus, nőgyűlölet és elnyomás, mint tényeket tényekkel szembeállítani, amikor végre csendben kellene maradni, és meghallgatni az áldozatokat? A nyugati kultúra és az ellenforradalmi erkölcs ellentmondásának egyetlen feloldása az, hogy az áldozatnak mindig igaza van.

Így válik a dokumentumfilm egykori műfaja olyan négy órán és tizenöt percen át tartó vádbeszéddé, amely a csaknem harminc éve ismert információkon kívül semmi újat nem tartalmaz, és amelyben semmi nem hangozhat el, ami Mia Farrow álláspontját gyengítené. Nincs szó a színésznő által nevelt három gyermekről, akik közül már egy sem él, hisz ez sértené a makulátlan anya képzetét, nem szólal meg az egykori hollywoodi álompár közös fia, a pszichológusként dolgozó Moses Farrow, aki apja pártján áll, és az anyját tartja bántalmazónak. Nem szólal meg Woody Allen, és nem szólal meg senki, aki védené.

Vád és ítélet a következő: Woody Allennek 1992-ben lezajlott húsz perc az életében, amelyet kettesben töltött a kiskorú lányával, Dylannel, és amely húsz perc során a lány állítása szerint szexuálisan abuzálta őt – de hogy ez mit jelentett konkrétan, az nem derül ki a film kétszázötvenöt perce alatt. Talán nem mellékes, hogy Woody Allent sem ezelőtt, sem ezután nem érte ehhez hasonló vád. Ezt a húsz percet, amely miatt az egyik legnagyobb élő amerikai filmrendező nem alkothat az Egyesült Államokban, mindössze néhány héttel előzte meg az az eset, amikor Mia Farrow azzal szembesült, hogy Woody Allen szexuális aktust létesített a színésznő nagykorú lányával, Soon-Yi Previnnel.

Nyilván Mia Farrow életének legnagyobb traumája volt ez a leleplezés, és bár Soon-Yit Woody Allen nem tartotta a saját gyermekének, és nem is éltek egy fedél alatt, de ettől még az ötvenhét éves rendező és a huszonkét éves lány morális értelemben gyalázatos árulást követett el Mia Farrow ellen, aki egyikük élettársa, másikuk nevelőanyja volt, továbbá az is nyilvánvaló, hogy ebben az árulásban Woody Allen felelőssége sokkal nagyobb. Ettől azonban még felettébb életszerűtlen az a feltételezés, hogy a történtek után néhány héttel Woody Allen húsz percre pedofillá vált, hogy hétéves lányát a padlásszobában megrontsa. Ennél akkor már könnyebben elképzelhető, hogy a női és anyai mivoltában megalázott Mia Farrow a rendezővel közösen vállalt gyermekét használta fel, hogy bosszút álljon – nem állítom, hogy ez történt, csak azt, hogy az HBO propagandafilmje négy óra tizenöt perc alatt meg sem vizsgálja ennek a Woody Allentől származó állításnak a lehetőségét.

Egy dokumentumfilmtől a néző legalapvetőbb elvárása az lenne, hogy ne meghamisítsa, hanem bemutassa a valóságot, és hogy legalább némi teret adjon a kétségnek. Az a dokumentumfilm, amely csak egyetlen narratívát ismertet: propagandafilm. Amikor ehhez a teljes demokratapárti értelmiség asszisztál, nem pusztán egy vádiratot azonosít ítéletként, de hitet tesz a tények utáni világ mellett, ahol többé nincs mérlegelés, és nincs vita, csak elnyomó fehérek és elnyomó férfiak kultúrában kódolt, kimondásra váró bűnössége.

A film egyik legfőbb érve Woody Allen pedofíliája mellett az életműve. Sajnos nemzedékek sora nem vette észre, hogy ez a rusnya, göthös, szikkadt testű, öreg zsidó hányszor került romantikus viszonyba a filmvásznon nála sokkal fiatalabb nőkkel: hány szerepet írt annak a hősnek, aki fiatal csajokkal közösül – s ezek jó részét még magára is osztotta, és el is játszotta. Igaz persze, hogy ez egy teljesen általános férfifantázia, igaz, hogy ezek a nők, bár fiatalok, de nem gyerekek, úgyhogy joguk van a saját testük felett rendelkezni – ez azonban nem menti fel a vén perverzet, akiről az HBO nem győzi hangoztatni, hogy nem pusztán ráfekszik a gusztustalan, vénséges, löttyedt testével ezekre a hamvas, feszes testű, vonzó lányokra, de még filmeket is forgat erről. A propagandafilm készítői félreérthetetlenül sugalmazzák, hogy aki húszéves lányokkal hentereg a filmvásznon és azon kívül, az nyilván megrontotta a hétéves lányát, amint a padláson húsz percre kettesben maradt vele.

Ez pedig azért nem nevetséges, mert az HBO producerei komolyan gondolják. Új nemi erkölcsöt gyártanak, amely szerint mindenki bűnös, akinek a vágyait egy interszekcionális feministákból álló bizottság nem hagyta jóvá – ez a szexuális ellenforradalom neoprüdériájának betörése a nyugati kultúrába. E szerint az 1968 értékeit tagadó szexuális morál szerint, aki leszbikus nőként nem akar randizni egy olyan transznemű nővel, akinek pénisze van, az transzfóbiás, és akinek van pofája felnőtt férfi létére húszéves csajokról fantáziálni, ne adj’ isten velük közösülni meg ebből filmet gyártani, arról eldöntött tény, hogy a hétéves gyermekének a megrontására is képes. Elég a vád – a prüdéria és a képmutatás elvégzi a többit. Visszatérés a szexuális forradalmat megelőző évtizedekbe és évszázadokba – egészen a húsba égetett skarlát betűig.

A propagandaanyag legfőbb tanulságának tükrében már Woody Allen személye és a szexuális ellenforradalom absztrakt erkölcsének diktátuma is másodlagos meg harmadlagos: a kulturális őrségváltás lezajlott, most pedig a frissen teret foglalt helyőrség erődemonstrációja folyik. Woody Allen meghurcolása nyilvános üzenet: nincsenek többé kiváltságosok, nincsenek nagy öregek – új világ épül, melynek csúcsán egy genderfluid fekete törpe trónol. Ebben az új világban már nem számít az énvalód – mindössze három fontos tulajdonságod van: a nemed, a szexuális hajlamod és a bőrszíned. Nos, Woody Allen túlságosan is férfi, túlságosan is heteroszexuális és túlságosan is fehér bőrű ahhoz, hogy bármit bizonyítani kelljen ellene. Az HBO filmje ennek a multinacionális részvénytársaságok által tömeggyártott preventív ellenforradalomnak a dokumentuma – ebben az értelemben valóban dokumentumfilm. De csakis ebben az értelemben.”

Kép forrása: MTI/EPA/EFE/Alberto Morante

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 142 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Maga Woody Allen mesélte, hogy már sikeres rendező volt és a mamája egyre csak azt kérdezte: édes fiam, mikor lesz már neked egy rendes foglalkozásod?

A jiddise máme előre láthatta, hogy mi lesz ennek a vége.

Miért nem látom yanoo és luzitan hozzászólásait, mikor nem is Xeltem ki őket?

A magam részéről NAGYON szerettem az Annie Hall-t, de a többit is. A későiek közül láttam a két londoni történetet, az egyiket a feltörekvő tenisz edzőről, aki végül megúszik egy gyilkosságot, a másikat a borzasztó anyáról és feleségről, a kinek a két fia gyilkossá lesz és végül együtt halnak meg egy jachton, egymás ellen fordulva. Ezek sem voltak rosszak, bár még egyszer nem nézném meg egyiket sem. Szóval, szerintem Woody Allen nagyon tud filmet rendezni, annak ellenére, h. közben nagyon idős ember lett.

Mindenesetre nem lehetett valami jó az a házasság, ami a feleség nevelt lányával való össze-szerelmesedéssel végződött. A 7 éves közös nevelt gyerek megrontása mintha NAGYON bizonyíték hiányos lenne, amellett mint bosszú, csúnya válás esetén NEM ismeretlen.

"ez a rusnya, göthös, szikkadt testű, öreg zsidó hány szerepet írt annak a hősnek, aki fiatal csajokkal közösül – s ezek jó részét még magára is osztotta, és el is játszotta."
Puzsér ezzel azt akarja mondani, hogy Hollywoodot zsidók irányítják?
Ez túl egyszerű lenne.
Nem irányítják: korlátlanul URALJÁK.
Mára " genderfluid fekete törpe" képében...

Nem értesz te semmit:
Allen kislányát a barna Vitya pedofilizálta, értsd már meg végre.

Neked (Neked ,alkaloidablog) csak annyit mondok ehhez hogy szerintem Raffay Ernő nem zsidó.
Ha fenntartod állításod, az már eme fenti kommented kontextusai miatt már explicit eszelősség(ed lenne).

(A kedves olvasóknak szíves tájékoztatásul: Írjátok be gugli-keresőbe eme két keresőszót "alkaloidablog Raffay")

Allen nem szexabúzálta, nem baszta meg s nem szopatta azt a 7 éves gyereket gyermekét. (Lóbelt azt fogadja el legvalószínűbbnek hogy) Mia Farrow az ő huszonkét éves és a házasságba hozott lányával elkövetett baszás miatt kitervelten továbbfeketítette Allent a kicsi közös gyerekük megrontásának ( hamis ) vádjával.

Válaszok:
Sulammit | 2021. május 13. 14:12

Nem voltak házasok, nem voltak élettársak. Teljesen külön házban laktak.
A Koreai felesége azt nyilatkozta, hogy Allennek egy fogkeféje sem volt Miánál, sőt sosem aludt nála.

Válaszok:
ÁrPi | 2021. május 13. 16:24

Szép? Okos? :)))
Szájernak valóban szép a Fanni nevű lánya.

Kóser gasztro: kacsasült

Készséggel elfogadom a közlésedet, mert én alighanem tájékozatlanabb vagyok (kiemelten a WoodyAllen-MiaFarrow esetben).

Válaszok:
Sulammit | 2021. május 13. 16:31

Az előbb beírtam a keresőbe és egy jó kis cikk jött velem szemben és azt kérte, hogy olvassam el.
Eleget téve a kérésének, tájékozottabb lettem a családi ügyeikben.

Helló! Én is. 21 éves volt a csaj. És 27 éve vannak együtt. Mondjuk nem néztem meg, hogy mikori a cikk.

Addig rendben, hogy a nem daliás kisembernek is joga van a boldogságokhoz, és a nyugati félteke nem csupán John Waynekből áll...
No, de, hogy egy nyeszlett karikatúra mindig minőségi partnerrel hetyegjen, sőt, ellenállhatatlanul hódítgasson, az ..., túltolta a ti hősötök.
magyarán: hazudozott, és a kontraszelektált társadalom létrehozásáért építette le a normalitást.

Nem a magánéletéről beszélek, az magánügy.
Hanem arról, amit a filmjeiben az emberek, főként fiatalok arcába tolt.
Azaz: a csúnya - szép, és most ne menjünk bele esztétikai vitába, maradjunk abban: valahogy mindenki szívesen kerül a szép hatása alá, mint a csúnyáéba.
A Nagy Woody ezt fordítva sugallja, piszkos kis - elesett, csetlő-botló emberke, aki gyámolításra szorul - pszichotrükkjeivel, ezért: egy szaralak.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés