A Föld napja alkalmából végzett kutatásunkból az derül ki, hogy a magyarok többsége fontosnak tartja a környezet védelmét, és azt is, hogy az eredmény kézzelfogható legyen.
Nyugaton ez hiányzik, ott sokan megrekednek a papírszívószálnál, megelégszenek a látszattal, amiből a piac tudatosan üzletet csinál
és durván rájátszik a dologra, mondhatni hülyíteni próbálja a fogyasztókat. Nekünk magyaroknak viszont egyaránt fontos, hogy óvjuk a bolygót, a ráfordított energia megtérüljön, nem elégszünk meg a látszattal, átlátunk a szitán. Ez is az öko-pragmatikus hozzáállásról tanúskodik. Ezért a többség olyan gazdaságstratégiát tart célravezetőnek, amely egyszerre természetbarát és az életszínvonalat is javítja. Ehhez azonban szükség van egy fenntarthatósági és versenyképességi programra, hogy a 2030-as klímacél bővülő gazdaság mellett is elérhető legyen. Matolcsy György jegybankelnök már két évvel ezelőtt, 2019 júniusában arról beszélt, hogy „a természetben is a fenntarthatóságra, a fenntartható modellre kell törekedni, akárcsak a gazdaság, a társadalom területén”, idén márciusban pedig a 10-20 évre előretekintő, nemzeti versenyképességi és fenntarthatósági programot hiányolta és ennek megalkotását sürgette.
Matolcsy: A természetben is a fenntartható modellre kell törekedni, akárcsak a gazdaságban
A természetben is a fenntarthatóságra, a fenntartható modellre kell törekedni, akárcsak a gazdaság, a társadalom területén – mondta Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke. Az eseményen elhangzott, hogy a rendszerváltoztatás óta a hazai szén-dioxid-kibocsátás 32 százalékkal, az energiafelhasználás 15 százalékkal, az üvegházhatású gázok kibocsátása mintegy 35 százalékkal csökkent, Magyarország 2030-ra pedig azt szeretné elérni, hogy jelentősen nőjön az elektromos autók használata az országban, és az 50 ezernél nagyobb lakosú városok új buszokként csak elektromos meghajtású autóbuszokat vegyenek.

A természetben is a fenntarthatóságra, a fenntartható modellre kell törekedni, akárcsak a gazdaság, a társadalom területén – Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke. Az eseményen elhangzott, hogy a rendszerváltoztatás óta a hazai szén-dioxid-kibocsátás 32 százalékkal, az energiafelhasználás 15 százalékkal, az üvegházhatású gázok kibocsátása mintegy 35 százalékkal csökkent, Magyarország 2030-ra pedig azt szeretné elérni, hogy jelentősen nőjön az elektromos autók használata az országban, és az 50 ezernél nagyobb lakosú városok új buszokként csak elektromos meghajtású autóbuszokat vegyenek.
Hasonlóképpen ennek szükségességéről beszéltem magam is egy interjúban, hogy a 2030-as célok elérése kapcsán először is fel kell mérni, hogy jelenleg milyen a társadalmi támogatottsága egy leendő fenntarthatósági és versenyképességi programnak. A mostanra elkészült kutatás pedig megerősíti azt a véleményt, miszerint egy fejlődő gazdaságnak égető szüksége van versenyképességi és fenntarthatósági programra ahhoz, hogy a várt bővülés mellett is elérhesse a 2030-as klímacélt.