A cél Fürjes szerint, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei hév utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői hévvel közlekedők az Örs vezér terén. Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, írta, amellyel létrejön az 5-ös metró. E
kormányzati tervek megvalósítását egyértelműen támogatja Karácsony Gergely és a Fővárosi Önkormányzat,
közösen döntöttek róluk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, közölte az államtitkár.
Szakmai konszenzus
Hangsúlyozta: „A külső kerületekből és az elővárosokból naponta 1 millió ember érkezik be Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, a dugók mindennaposak. A kormány elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra egy három elemből álló megoldással kell válaszolnunk: