Megkezdődtek az 5-ös metróvonal próbafúrásai

2021. április 14. 14:42
Kezdődhet a ráckevei és a csepeli hévvonalak bevezetése a Kálvin térig.

„A csepeli és ráckevei hévvonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és

az 5-ös metró megépülésével gyorsabban lehet bejutni a déli városrészekből és az agglomerációból Budapest belső területeire.

Ha a terv megvalósul, városon belül is kényelmesebben és gyorsabban közlekedhetünk majd” – kezdi Facebook-bejegyzését Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

50 méterenként csaknem 100 próbafúrás

A politikus azt írja, hogy az első lépés a ráckevei H6 és a csepeli H7 hévvonalak bevezetése a Közvágóhídtól mélyvezetésű alagútban a Kálvin térig. Hozzátette: Az ehhez szükséges első próbafúrásokat most végezték el a Kálvin téren. „A tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végzünk el egy hónap alatt. A fúrásokkal 70-30 méter mélyen vizsgáljuk a talaj szerkezetét, összetételét, teherbíró képességét, halmazállapotát, ismert és ismeretlen jellemzőit.”

A cél Fürjes szerint, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei hév utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői hévvel közlekedők az Örs vezér terén. Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, írta, amellyel létrejön az 5-ös metró. E

kormányzati tervek megvalósítását egyértelműen támogatja Karácsony Gergely és a Fővárosi Önkormányzat,

közösen döntöttek róluk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, közölte az államtitkár.  

Szakmai konszenzus

Hangsúlyozta: „A külső kerületekből és az elővárosokból naponta 1 millió ember érkezik be Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, a dugók mindennaposak. A kormány elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra egy három elemből álló megoldással kell válaszolnunk: 

1️. Javítanunk kell a budapesti tömegközlekedést, főleg kötöttpályán (Vasút, HÉV, villamos).

2️. Szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi) és körúti elemekre.

3️. Meg kell építeni a külső csomópontokon a hiányzó P+R és B+R parkolókat, hogy le lehessen tenni az autót és kényelmesen át lehessen váltani közösségi közlekedésre.”

Összesen 10 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Fúrófejnek be is állhatna.
Vág az esze mint a vídia.
Simán lemenne 70 m-re.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés