Tények és valóság: az amerikai atombunkerek piaca növekszik
Az elmélet szerint az USA meggyengítette az egyik fő ellenfelét és megnövelte saját biztonságát.
Maryland államban új törvényt fogadtak el, amelynek értelmében akár tízszázalékos adót is kivethetnek a digitális reklámokra.
A reklámok után befizetendő adó mértékét többkulcsos rendszerben alkották meg a Gizmodo szerint, ezáltal azok a cégek fognak a legtöbbet fizetni, amelyeknek a legnagyobb a bevétele. Akinek például 100 millió és 1 milliárd dollárt közé esik a bevétele, az 2,5 százalékos reklámadót fizet, de akié meghaladja a 15 milliárd dollárt, az már 10 százalékot.
Bill Ferguson, a tagállami szenátus elnöke szerint a döntés után a techcégek csak „korrekt mértékű” adót fognak befizetni a bevételeik után. Kiemelte: a koronavírus-járvány ezeknek a cégeknek a bevételét csak növelte, más vállalkozásokkal ellentétben, így nem fog nekik nagy nehézséget teremteni az összeg előteremtése.
Maryland mellett más tagállamokban is felmerült már, hogy olyan törvényt hoznak, amely megadóztatná a techóriásokat, ez eddig Connecticut és Indiana államokban merült fel.
Nyitókép: Sefa Karacan / Anadolu Agency / AFP