Megvan az első amerikai állam, amelyik megadóztatja a techcégek hirdetési bevételeit

2021. február 15. 20:35
Maryland államban új törvényt fogadtak el, amelynek értelmében akár tízszázalékos adót is kivethetnek a digitális reklámokra.

A reklámok után befizetendő adó mértékét többkulcsos rendszerben alkották meg a Gizmodo szerint, ezáltal azok a cégek fognak a legtöbbet fizetni, amelyeknek a legnagyobb a bevétele. Akinek például 100 millió és 1 milliárd dollárt közé esik a bevétele, az 2,5 százalékos reklámadót fizet, de akié meghaladja a 15 milliárd dollárt, az már 10 százalékot.

Bill Ferguson, a tagállami szenátus elnöke szerint a döntés után a techcégek csak „korrekt mértékű” adót fognak befizetni a bevételeik után. Kiemelte: a koronavírus-járvány ezeknek a cégeknek a bevételét csak növelte, más vállalkozásokkal ellentétben, így nem fog nekik nagy nehézséget teremteni az összeg előteremtése.

Maryland mellett más tagállamokban is felmerült már, hogy olyan törvényt hoznak, amely megadóztatná a techóriásokat, ez eddig Connecticut és Indiana államokban merült fel.

Nyitókép: Sefa Karacan / Anadolu Agency / AFP

Összesen 17 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés