Akkor most miről beszélünk?

2021. január 22. 7:51

Karácsony Gergely
Facebook
A főváros eddig egyetlen ok miatt támogatta a Galvani híd megépítését.

„Akkor foglaljuk össze, mi történt a Galvani híd esetében csak az elmúlt pár napban.

1) A kormányzati BFK kiszámolja, hogy a dugódíjjal együtt mennyivel csökkenne a belváros forgalma.

2) Fürjes Balázs ezzel a számmal népszerűsíti a Galvani hidat.

3) Vitézy Dávid pontosít, hogy a kormány csak a hidat adja, a dugódíj pedig a főváros dolga.

4) Majd Gulyás miniszter úr tisztázza, hogy a kormány természetesen nem támogatja a dugódíj bevezetését.

A főváros eddig egyetlen ok miatt támogatta a Galvani híd megépítését: hogy csökkenjen a belvárosi autóforgalom. A kormányzati háttértanulmányok szerint ez a forgalomcsillapítás a dugódíjtól várható. Erre most a kormány kijelenti, hogy a dugódíjat nem támogatják semmiképpen. Akkor most miről beszélünk?”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 47 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A forgalom csökkenéséről?

Elvben részben igaz a szöveg, de némi számítási hiba van benne.
Egy liter benzin már 1978-ban 8 Ft. volt, tehát 1986-ban 317-ért nagyon kis tankba lehetett teletankolni.
Tegnap néztem a MOL kutat ,azért még 400 Ft alatt van a benzin. Ergo azt a tankot messze 20000 alatt tele lehet tölteni. Nem tudom mennyi a jövedéki adó, így a 270 Ft-nak nem fogok után számolni.
A cégautó adót céges autók után kell fizetni, viszont akkor a költségeket le lehet írni és azzal adót lehet megtakarítani.

Elvben részben igaz a szöveg, de némi számítási hiba van benne.
Egy liter benzin már 1978-ban 8 Ft. volt, tehát 1986-ban 317-ért nagyon kis tankba lehetett teletankolni.
Tegnap néztem a MOL kutat ,azért még 400 Ft alatt van a benzin. Ergo azt a tankot messze 20000 alatt tele lehet tölteni. Nem tudom mennyi a jövedéki adó, így a 270 Ft-nak nem fogok után számolni.
A cégautó adót céges autók után kell fizetni, viszont akkor a költségeket le lehet írni és azzal adót lehet megtakarítani.

Miről beszélünk? Gyurcsány budapesti hangja eszerint nem tudja.
Ha lesz Galvani híd, akkor normális autós dugódíjmentesen sem fogja Karácsony bicikliseit a belvárosban kerülgetni, hanem átmegy egy külső gyűrűn egyik autópályáról a másikra.
Ezt felismerni nem kell jogosítvány, csak ész, vagy tisztesség. Melyik hiányzik?

Válaszok:
Berecskereki | 2021. január 22. 10:52

A Fővárosnak és önkormányzatainak állítólag 40 főnél több szakértője van, figyelembe véve az első számú vezetőket az önkormányzatok és cégeiknél. Szomorú, hogy mégsem értik a négy pontban foglaltakat. Tisztelet a kivételnek.

1. A BFK kiszámolja, hogy a dugódíjjal együtt mennyivel csökkenne a belváros forgalma.

A tanulmány részét képezi annak kiszámítása, hogy mekkora az a forgalom és értékben mit jelentene ha dugódíjat vezetnének be. Majd megállapítja - egyéb tényezőket is figyelembe véve - hogy a dugó díj bevezetése nem oldaná meg a forgalom csökkenését.

2. Fürjes Balázs ezzel a számmal népszerűsíti a Galvani hidat.

Az 1. pontban foglaltak szerint logikus, hogy népszerűsíti a híd megépítését, mert az ténylegesen forgalom csökkentéssel jár a többi híd tekintetében.
Karácsony Gergelyék azonban azt állítják, hogy a kormány a híd megépítésén túl még dugódíjat is be akar vezetni. Ezzel kapcsolatban:
3. Vitézy Dávid pontosít, hogy a kormány csak a hidat adja, a dugódíj pedig a főváros dolga.

Szerintem világos, ha akarná akkor sem vezethetné be a dugódíjat a kormány.

4. Fürjes tisztázza, hogy a kormány természetesen nem támogatja a dugódíj bevezetését.

Egyértelművé teszi, hogy a kormány nem akar dugódíjat bevezetni, és ilyent nem támogat.

Következtetés: A Galvani megépítése az egyetlen amely gyorsíthatja a forgalmat és tehermentesíti a most terhelt útvonalakat.

Mindezt a sok felsőfokú képzett gyakorlati szakember nem érti?
Akkor mire fel kapják a több milliós fizetéseket, jutalmakat?
Lenne egy megoldás: cserélni kellene őket, mert alkalmatlanok a feladat ellátására.

Az még csak érthető, hogy Karácsony nem érti - Egyáltalán mihez ért? - az azonban már kevésbé érhető, hogy a szakértői gárda sem érti.
Már csak az a kérdés, hogy akkor mire fel kapják a milliós fizetéseket, jutalmakat.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés