Nem a Galvani-hídra!

2020. november 27. 20:49

Paróczai Anikó
Mérce
Nem fér bele, hogy építünk egy új budapesti körutat a külvárosba.

„Ha az élhető város a téma, gyakran kerül szóba a Liget beépítése, az atlétikai stadion felépítése, de nagyon kevés szó esik egy hasonlóan káros beruházásról: a hidakról. Budapesten három új híd megépítése tervezett régóta, kettő délen (Albertfalvi, illetve Galvani), egy északon (Aquincumi híd). Megépítésükben a szakmai konszenzus szerint az ideális sorrend a dél-észak-dél lenne, az olimpiarendezés terve miatt azonban ezzel  szembemenve a kormány úgy döntött: először az északabbra eső Galvani-hidat építik meg, mivel ez illeszkedett az »olimpiai álom« tervébe, elengedhetetlen lett volna az olimpiai városrész létrehozásához. A Galvani-híd levezetőjének úthálózati levezetése túl bonyolult lett volna, ezért inkább hozzácsapták a levezető terveit az Albertfalviéhoz. Tehát a pesti oldalon két híd levezetését szeretnék megoldani egy új budapesti körúttal, egy sztrádával a külvárosban.

Abban nincs vita, hogy szükség van egy Dél-Budapestet összekötő hídra, azonban az ahhoz tartozó útépítés felvet kérdéseket. Budapest tavaly ősszel egy olyan város mellett tette le a voksát, ahol vannak autók, nem pedig egy olyan mellett, ami az autókért van. Ebbe a koncepcióba pedig nem fér bele, hogy építünk egy új budapesti körutat a külvárosba. Budapestnek nem több körútra, hanem több parkra és erdőre van szüksége.

A kormány szerint az elkerülő utak építésére szükség van, hiszen ezzel csillapítható lenne a budapesti belváros forgalma, és a pesti oldalon, az úthoz közeli Kiserdő egyébként is rendezésre szorulna – ez azonban az építkezés módszerétől függően jelentheti azt is, hogy az egész erdőt kivágják és utólag betelepítik. Tennék mindezt azért, hogy felhúzzanak egy új körutat, lopakodva becsempészik a költségvetésbe az összes olimpiai beruházást, a járvány és a gazdasági visszaesés kellős közepén.  Arról nem is beszélve, hogy a beruházással nemcsak a költségek, hanem a forgalom is növekedne, hiszen olyan útépítéssel még senki nem találkozott, ami kevesebb autót eredményezett volna.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 174 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nehogy véletlenül épüljön valami is ezeknek az uralkodása alatt! Lófaszt nekik a seggükbe, nem hidakat, meg utakat!

Kapjanak néhány mobilfát attól a húgyagyú Kariferitől, oszt csókolom. Utak meg hidak? Ezekbe a zöld gecikbe? Gyalogoljon a baromja a földúton.

Mi ennek a nőnek a foglalkozása?
Úgy adja elő a tanait, hogy semmit nem bizonyít.
Hallgassa meg Vitézy Dávidot közlekedési ügyben.

Nem a mérce, illetve, nem csak a mérce. Ez egy momentumos.

Mi van Lacknerrel? Hogy van Kránitz? Hogy állnak a kispesti ügyek, amit nagy hévvel elkezdtél? Ja, hogy semmi?
Na azzal foglalkozzál! Ja, hogy ahhoz sem értesz, csak a szád járt.

Hülye pipipipicha.

Na, ennek sincs közlekedésmérnöki diplomája, az már szentigaz.
Úgy hülye, ahogy van.

Nincs probléma, teljesüljön a kívánságuk. Zéró infrastrukturális fejlesztés. Majd közlekednek, ahogy akarnak.

Én ugyan emiatt be nem lépek a linkedinre, de a mércés bemutatkozójában ez a rész: "Egyenjogúsági és Átláthatósági Tanácsnok" arra utal, hogy ez is csak egy élősködő az államon.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés