Gyurcsány-szekta: túl a marketingen

2020. október 13. 9:03

Puzsér Róbert
Hírklikk
A DK másképp működik – sokkal inkább úgy, ahogy az egyházak.

„Alig egy év telt el azóta, hogy Gréczy Zsolt a DK országgyűlési képviselőjeként ejakulált péniszéről készített képekkel csajozott, a fotók pedig nyilvánosságra kerültek – a politikus családjának és pártjának védelmében gyorsan lemondott, Gyurcsány Ferenc pedig azonnal kivonta őt a nyilvánosságból, hisz ezek a képek még a magyarnál kevésbé prűd társadalmakban is könnyen politikai fegyverré válhatnának.

Egy év múltán Gyurcsány mégis elérkezettnek látta az időt, hogy Gréczy Zsoltot nyilvánosan rehabilitálja, s ennek szellemében őt jelölje a frissen alakuló ferencvárosi médiacég felügyelőbizottságába. A szocialistákkal és a DK-val híresen rossz viszonyt ápoló Baranyi Krisztina polgármester asszony megakadályozta a politikus kinevezését, ennek pedig koalíciós feszültség és széles körű médiabotrány lett a következménye. Ami történt, várható volt, Gyurcsány Ferenc mégis így járt el ahelyett, hogy olyan budapesti kerületben próbálkozott volna, ahol pártja adja a polgármestert. Az úgynevezett Demokratikus Koalíció sokkal kevesebb konfliktussal megúszhatta volna ezt a kellemetlen ügyet – csakhogy nem akarja sokkal kevesebb konfliktussal megúszni.

Az eset jól mutatja, hogy mi képezi a DK versenyelőnyét az ellenzéki oldalon. Bármelyik másik ellenzéki párt a politikai marketing szabályait ismerve és követve próbálta volna kisebbíteni a hírt, minél kevésbé feltűnő pozíciót keresett volna kellemetlenné vált káderének, leginkább elsüllyesztette volna a pártbürokrácia egyik eldugott zugába. A DK azonban másképp működik – sokkal inkább úgy, ahogy az egyházak.

Gréczy Zsolt nyilvános bűnbánata és a vezeklés funkcióját betöltő lemondása után a megbocsátás, az eltévelyedett bűnös nyilvános és rituális visszafogadása épp ugyanolyan fontos, mint az elhatárolódás gesztusai. Gréczy Zsoltot kellő médianyilvánosság előtt kellett rehabilitálni, mert a DK nem a könnyen röppenő lájkokban, hanem a szolidaritás közösségi élményében utazik. Ma ők a legnagyobb ellenzéki párt, s meggyőződésem, hogy épp azért, mert vezetői a politikai marketingkönyvek mellett mást is olvasnak. Ennek fényében válik érthetővé, hogy miért a DK az, amely vacsorázik, s miért a minden kockázatot elkerülni és minden konfliktust megúszni próbáló MSZP meg a bármiből kényszeresen szelfi-élményt gyártó Momentum a vacsora.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 34 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Bulvar Robinak csak sikerult megdicsernie a DK-t.
Nem szep, nem jo, nem magyar, de a Robie lehet az egesz DK, Ferencestul, Klarastul, szorostol, borostol!

miután hiteles ellenzék-kritikust természetesen még mindig nem talál (hiszen ilyen nincs is - immár 2010. óta)








Oké, ez már tényleg a Monty Python.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés