Budapest rosszul bánik közterületeivel

2020. szeptember 28. 10:16

Schneller Domonkos
Facebook
Továbbra sem látom a választ: akar-e kezdeni valamit a város vezetése a budapesti parkolás helyzetével?

„Egy éve várunk a válaszra. Az ügyek érhetetlen lelassulása persze nem egyedi eset: a legrosszabbul Dél-Budapest külső kerületeinek lakói jártak a Dél-pesti kerékpárút esetével, miszerint fél év semmittevés után végül is az ott élők számára legrosszabb döntés született meg: azaz a folyamatban lévő tervezésből végül mondvacsinált okokra hivatkozva kihátrált a Főváros. De ezt láthatjuk az Óbuda és Angyalföld, végső soron az egész belváros tehermentesítése szempontjából úgyszintén fontos Aquincumi híd tervezésénél, ahol úgy »dekkol« az önkormányzat számláján csaknem másfél éve a kormány által biztosított 240 millió forint, hogy még a szerződést sem kötötték meg a tervezővel, sőt még ki sem választották. Persze gazdag város, megtehetik.Egyszóval örülök, hogy ha komótosan is, de rakpart-ügyben, úgy tűnik, mégis sikerül felvenni a fonalat.

Van ugyanakkor egy megkerülhetetlen szempont, ami eddig – érthetetlen módon – mégsem került szóba. Ez pedig a parkolás kérdése, amelyben nemhogy áttörést, de még csak egyetlen értelmes felvetést sem hallhattunk az elmúlt év során. Triviális, de úgy tűnik, mégis le kell írjam: nem lehet anélkül élhető várost, de akár csak élhető rakpartot sem létrehozni, amíg a közterületeink többségét gépjármű tárolásra adjuk oda – fillérekért. S erre a kérdésre továbbra sem látom a választ: akar-e kezdeni valamit a város vezetése a budapesti parkolás helyzetével? Mi fog történni a jelenleg a rakparton parkoló több száz autóval? Továbbra is azt állítom: Budapest addig nem lesz élhető város, amíg a közterületeivel rosszul, pazarlóan bánik.

Amíg napi tíz forintért bárki, aki bejelentkezik egy belvárosi lakásba, elfoglalhat 12 vagy akár 15 négyzetmétert a szűkös közterületekből, addig épp a probléma lényege sikkad el. Nagyon várom már a városvezetéstől azt a javaslatcsomagot, amellyel a közterületeket valódi értéken kezelve, az élhetőséget szem előtt tartva, gyökeresen változtatja meg a város kaotikus, kiskapuktól hemzsegő, a korrupciógyanú árnyékában üzemelő parkolási rendjét. Kissé nehezebb persze, mint fogni három vödör sárga festéket, de ez végre valódi, bátor intézkedés lehetne. Remélem, erre nem kell ismét egy évet várni.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 40 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A parkolás jelenleg nagy zömmel kerületi seft.

"Budapest rosszul bánik közterületeivel"

A politikai elit meg az alattvalóival bánik nagyon-nagyon csúnyán.
'56-ban ilyenekért lincselték meg az ávósokat.
Csak szólok.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés