A rektorhelyettesek és intézetvezetők harminc napos felmondási időt vállalva kívánták biztosítani a zökkenőmentes technikai átállást, a tanév beindítását és időt a Kuratórium számára.
A kuratórium azóta egy alkalommal kezdeményezett hivatalos megbeszélést, de ez mindkét fél beszámolója szerint elégtelen volt az álláspontok közelítésére. A hallgatók folyamatos demonstrációval, az oktatók és munkatársak sztrájkbejelentéssel, a vezetők a rendelkezésükre álló törvényes eszközökkel harcolnak az igazukért. A kuratórium folytatja a nyilvános boszorkányüldözést, minden fronton az Egyetemre próbálja hárítani a patthelyzet felelősségét. Folyamatosan tájékoztató és felszólító leveleket intéz a rektorhelyetteshez és a kancellárhoz, az ezekben feltett kérdésekre az illetékesek saját felelősségi körükben megválaszolnak. Az akadémiai vezetés rendre elismétli az érdemi egyeztetések megkezdéséhez az egyetemi polgárság által támasztott előfeltételeket.
Az SzMR legutóbbi, 2020. 09. 15-én kelt visszamenőleges hatályú módosításaival a fenntartó kuratórium felhatalmazta magát, hogy munkáltatóként, pályázat nélkül nevezhesse ki a rektorhelyetteseket, továbbá ezeket a rektorhelyetteseket – a szenátus egyetértése és pályázat nélkül, legfeljebb egy év időtartamra – az intézetvezetői feladatkörrel is felruházhassa. A módosítás alapján a rektorhelyetteseket az egyetem szakmai munkájának ismerete, korábbi munkaviszony és osztályvezetői tapasztalat nélkül is kinevezheti a fenntartó.
Ez a szabályozás újabb súlyos beavatkozás az egyetem Alaptörvényben rögzített autonómiájába, és ellentmondásban áll a nemzeti felsőoktatásról szóló törvénnyel, amely egyértelműen rendezi a nem állami felsőoktatási intézmények munkáltatási szabályait. Ennek értelmében a fenntartó nem avatkozhat közvetlenül az intézmény tudományos, oktatási és művészeti tevékenységébe – ezt az axiómát akarja folyamatosan kikezdeni a vagyonkezelő kuratórium minden eddigi lépése.
Emlékeztetőül: a kuratórium szeptember 1. óta nem élt törvényes lehetőségeivel, mindeddig nem rendezte (miként a korábbi fenntartó sem) az egyetem jelenleg is jogszerűen érvényben lévő eredményes rektori pályázatának ügyét, és új rektori pályázatot sem írt ki. Ehelyett az inkriminált rendelkezésekkel a kuratórium láthatólag arra rendezkedne be, hogy a továbbiakban kézi vezérléssel irányítsa az egyetem akadémiai részlegét. Tekintettel arra, hogy ez a lépés bizonyíthatóan törvényellenes, így joghatás kiváltására sem alkalmas, következményeként tovább mélyülhet az egyetemen a fenntartó által kiváltott vezetői válság.
Ennek feloldása érdekében a Színház- és Filmművészeti Egyetem vezetősége és polgársága 2020. 09. 18-án:
1, a Színház és Filmművészetért Alapítvány Felügyelő Bizottságához fordult, hogy a fenti szempontok alapján vizsgálja meg a kuratórium törvényes működését, figyelmeztesse mandátumának korlátaira és valódi feladatainak ellátására;
2, beszámolt az újabb fejleményekről a Magyar Rektori Konferencia és a HÖOK elnökségeinek, felkérve őket az ágazati érdekek képviseletére;
3, az Egyetem autonómiájának és törvényes működésének helyreállítása érdekében négy keresetet nyújtott be a bírósághoz.”