Nekem eddig sem az Index volt a kezdőlapom

2020. augusztus 19.
Nincs beleszólásunk a liberálisok belső vitáiba – mondja a Fidesz pártigazgatója az Index-ügyről. Kubatov Gáborral a „libernyákokról”, pártja 2022-es stratégiájáról, Török Gábor jóslatairól, valamint Karácsony Gergely rovarhoteleiről beszélgettünk.

Kereki Gergő interjúja a Mandiner hetilapban.

Milyen kondiban van? Hány „libernyákot” bír el a hátán?
Szeretem ezt a kifejezést. Vicces, szellemes és provokatív. Annak fáj, akinek kell. A kondim rendben van, erre figyelek, sok libernyákot elbírnék a hátamon.

A parlamentben egy az egyben ütközhetne a „libernyákokkal”, ehhez képest bár 2006 óta országgyűlési képviselő, csupán egyszer szólalt fel. Miért?
Addig örüljenek a liberálisok és a komcsik, amíg nem szólalok meg a parlamentben. Egyébként ha megnézi a szavazási arányokat, ott az elsők között vagyok. Másrészt pedig igyekszem aktívan részt venni abban, hogy becsatornázzuk a törvényhozásba a különféle véleményeket.

És az Index „becsatornázásában” kinek volt fontos szerepe? Az ellenzék szerint a NER idén nyáron egy újabb műhelyt darált be.
Nincs beleszólásunk a liberálisok belső vitáiba.

Ennyi?
Nem látok konzervatív szereplőt a pályán.

Vaszily Miklós márciusban az Index mögött álló Indamedia-csoport társtulajdonosa lett. Vaszily a balliberális narratíva szerint a Fidesz médiaügyi végrehajtója.
Az Index.hu-t tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítvány elnöke Bodolai László. Ő az, aki az Index újságíróival húsz éve együtt dolgozik, ő védte őket a perekben, ő bográcsozott velük. Most csúnyán összevesztek, szerintem ezért van a szakítás.

Ahogy a szavaiból kihallom, Kubatov Gábornak nem fog hiányozni a régi Index.
Amióta a baloldali pártok rossz bőrben vannak, a balliberális média politikacsináló tényezővé lépett elő. Átvette a pártok feladatát. Az Index az utóbbi tíz évben azt az ellenzéki politikai munkát végezte el, amelyet egyébként a bal­oldali pártoknak kellett volna, csak ők képtelenek voltak rá.

„Addig örüljenek a liberálisok és a komcsik, amíg nem szólalok meg a parlamentben”

Egy Index-újságíró erre azt mondaná, hogy a watchdog funkciót töltötték be, a hatalommal szemben kritikus, pártoktól független aktorok voltak.
Unalomig ismételt toposz, hogy ők a független és objektív média. Az igazság az, hogy együtt háltak már az SZDSZ-szel, az MSZP-vel, Gyurcsánnyal, Bajnaival és Simicskával is. De említhetném az egyik legnagyobb bűnüket is: megpróbálták tisztára mosdatni a Jobbikot az antiszemita vádak alól, igyekeztek – az elveiket is feladva – szalonképessé tenni a Magyar Gárda-tag Vona Gábort. Nem zavarta őket az sem, amikor Simicska Lajos azt mondta, hogy „kirúgok minden orbánistát”. Anno egy indexes újságíró azt bizonygatta nekem, hogy ha véletlenül Simicska lesz a tulajdonos, akkor ő el fog jönni a laptól. Nem jött el, sőt kiszolgálta Simicskát is. Az egykori Index-újságíró Szily László pedig elismerte, hogy Bajnai Gordon személyesen irányíthatta az Indexet. Az sem zavarja meg őket a nagy függetlenségben, hogy Dull Szabolcs, az egykori főszerkesztőjük naponta egyeztetett Gyurcsányékkal. A távozó újságíróik pedig szoros kapcsolatot ápolnak a Momentummal. Ezek után csak annyit mondhatok: nem kell csodálkozni, hogy ez történt velük. Az egész egy előre eltervezett műbalhé, ami a politikai hatalom megszerzéséről és a pénzről szól a baloldali portálok között, ez a végén könnyen bebizonyosodhat. Nekem eddig sem az Index volt a kezdőlapom.

Önnek nem, de Varga István korábbi fideszes képviselőtársa nyíltan megmondta, hogy az „Indexet szoktuk először elolvasni, nem pedig az Origót”.
Lehet, hogy ő az Indexet olvassa, én biztosan nem.

Mit szokott olvasni?
Az Origo a kezdőlapom.

Arra azért felkészültek, hogy az Index­ügy nem fog megállni az országhatárokon belül? A nemzetközi médiavisszhang szerint Magyarországon veszélyben a sajtószabadság.
Persze, már ismerjük ezt a lemezt: sajtószabadság, demokrácia, alkotmányosság, jogállamiság, bla-bla-bla… Ha a portálok elérését nézzük, az első tízben csupán két jobboldalit találunk. A legolvasottabb napilap a Népszava, az egyik legnézettebb kereskedelmi híradó, sőt a legolvasottabb hetilapok is baloldaliak.

Csakhogy miközben a kormány épp próbálja kiverekedni Magyarországot a jogállamisági eljárásból, az Index ügye ezt hátráltatni fogja.
2002-ben a jobboldalon csak a Magyar Nemzet, a Demokrata és a Heti Válasz létezett, akkor mégsem mentek el Brüsszelbe sírni. A csatlakozási tárgyalások során az EU-nak nem volt problémája a magyar médiahelyzettel kapcsolatban. Medgyessy Péter, a baloldal miniszterelnöke csendben annyit üzent nekünk, hogy „akinek tévé kell, vegyen magának”. Amikor a balliberálisok médiaszabadság ügyében nyavalyognak, akkor valójában maguknak követelnek mindent. Az elérési arányok még így is nekik kedveznek hatvan-negyven százalékban. Szerintük csak akkor van sajtószabadság, ha minden az övék, száz százalékban. Mert ugye a többség kevés, nekik minden kell.

„Az indexesek együtt háltak már az SZDSZ-szel, az MSZP-vel, Gyurcsánnyal, Bajnaival és Simicskával is”

Menjünk vissza tavaly őszig. Az önkormányzati választás után Török Gábor politológus olyan párton belüli kritikákról beszélt, miszerint „Rogán Antalnak és Kubatov Gábornak mennie kellene”. Ön is hallott ilyen hangokat?
Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista. Ebben az állításban a saját vágyait fogalmazta meg.

Azért a Fidesz mégiscsak elbukta a fővárost, és tíz megyei jogú városban is az ellenzék nyert. Mit szól ehhez a pártigazgató?

Címlapkép: Vörös Nándor

Ez a cikk csak előfizetéssel rendelkező olvasóink számára elérhető. Ha van érvényes előfizetése, jelentkezzen be!

Bejelentkezés