A két kerék nem négy kerék

2020. július 31. 18:01

Sebestény Attila
Népszava
Először a gépjármű forgalmat kellene csökkenteni elterelő utakkal és hidakkal, nem sávokat lezárni.

„Az »ülj át a volán mellől a nyeregbe« jelszóval ugyan bizonyos feltételekkel egyet is lehetne érteni, ott és akkor, amikor az autós utazás valóban kiváltható lenne biciklizéssel. Ez azonban csak a forgalom egy részére igaz. Éppen az a baj, hogy a kerékpártiak úgy gondolkodnak, hogy az emberek nagy többsége egy táskával vagy hátizsákkal reggel elindul A-ból B-be, majd délután vissza; s ha ők a biciklit választják, átadják nekik a sávokat, lezárják a hidakat az autók elől,  akkor minden meg lesz oldva, jó lesz a levegő stb.

De ez naiv gondolkodás. A fővárosban hömpölygő autóáradat – Hegyi Gyula szerint több százezren nem is budapestiek, mégis itt rontják a levegőt, és adót sem itt fizetnek – jelentős része kényszerű átmenő forgalom, mert az ország keleti és nyugati része közötti közlekedésnek szűk a keresztmetszete, és a Duna hidak döntő többsége Budapesten van. Először tehát a gépjármű forgalmat kellene csökkenteni elterelő utakkal és hidakkal, nem sávokat lezárni. Az elkerülő körgyűrű soha be nem záródásáról ne is beszéljünk. Aztán a forgalom hatalmas részét olyan autósok teszik ki, akiknek ez a munkaeszközük: fuvarozók, szolgáltatók, üzletkötők, mosógépszerelők, burkolók stb. Ezek sem fognak és nem is tudnának biciklire váltani, és a kerékpártiak is elgondolkodhatnának azon, hogy ők maguk is hány ilyen szolgáltatást vesznek igénybe, akár naponta. Ezek nélkül megbénulna a város.

Öreg szülőket szállítani, beteg gyereket orvoshoz vinni, nagybevásárlást intézni stb. sem lehetséges kerékpáron. És míg autót órákon keresztül is tudunk vezetni, a biciklizés intenzív fizikai igénybevételt is jelent. Van, aki persze 20 kilométereket is le bír tekerni, de sokuk számára behatárolt a hatótávolság, így a Pesterzsébetről Óbudára közlekedők sem tudnak »átnyergelni«.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 63 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"...és a Duna hidak döntő többsége Budapesten van"

Ami szerintem is nagy hiba.

Egyébként hihetetlen, hogy Karácsonyt már a Népszavában is kritizálják. Tán csak nem kiszemelték már az utódját?

Meg aztán, jön az ősz, a tél is.

Épülnek, viszont az országos gyorsúthálózat még mindig eléggé sugárirányú, Budapest irányába.

Ne izgass sajátjaid ellen......vidd az öreget kerékpáron, használj rajta villogót, s tanulj meg újraéleszteni.......Hogy mennyire nem tudod felvenni a ritmust.......

Nagyon furcsa cikk:-)
Eddig inkább nem írták meg, elhallgatták Gergő butasagait

Kellene.....
De amíg a videkieket rendre randa jelzőkkel illetik (nem sorolom fel, hosszú lenne és még ndenki ismeri), ráadásul a ballib média gerjeszti, addig nehéz lesz.

Azt azért nem gondolom, hogy a budapestiek ezt akarták. De ezt kapják:-)

Gergőnek van 41 tanácsadója ( ha a múlt héten nem lett több ). Biztos, hogy jó tanácsokat kap? Gergő biztos benne, hogy a tanácsadói nem akarják ellehetetleníteni? Gyanakodhatna:-))))

Gergő egy kis izmozás után úgy tűnik, ebben engedett:
https://www.portfolio.hu/gazda..

Jah. Az MSZP-s Tóth Csabát, Zugló "erős emberét" már elkezdték feltankolni.

"Valaki szaglássza már meg a főpolgit, nem izzadtságszagú-e a hivatalban?"

Szerinted kerékpárral jár be? Szerintem csak egy fotó erejéig szállt biciklire.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés