Gondosan felépített baloldali kampány része volt az álmentő története

2020. június 29. 17:10

Kárpáti András
Magyar Nemzet
Több tucatnyi balos médium terjesztette Németh Atina rémhíreit.

„Nagyjából másfél hónap alatt, szisztematikusan épített fel a baloldali sajtó egy, a magyar egészségügyet lejárató kormányellenes kampányt a magát mentősnek kiadó Németh Athina rémtörténeteire alapozva. A kitalált halálesetekkel a koronavírus járvány miatti kórházi ágyfelszabadításokat igyekeztek átgondolatlannak és embertelennek beállítani. A mentőápolóként és mentőtisztként is emlegetett csaló egyre szenzációhajhászabb beszámolóit a kisebb portálok forgatták néhány hétig, mielőtt a fősodrú baloldali média, valamint a külföldi sajtó is felkapta azokat. Jelentősen megnövelte a rémhírek idézettségét, hogy az MSZP-s Korózs Lajos is videót készített az álmentővel, ám hamar fény derült a szélhámosságra, a felvétel pedig az utóbbi idők egyik legnagyobb szocialista fiaskójává vált, s még Horváth Csaba, a párt fővárosi frakcióvezetője is elismerte a felelősségüket a rémhírterjesztő videóval kapcsolatban.

A Pesti Hírlap kezdte

Elsőként a Pesti Hírlap közölt cikket a témában, Haldoklókon segít önként a mentős címmel, április 22-én. Ebben még arról lehetett olvasni, hogy Némethet hárman keresték meg, akik közül ketten végstádiumú tumoros betegek voltak. Az álmentő azt hangoztatta, hogy a pácienseknek hospice ellátásban lett volna a helyük, ám még a fizetős intézményekben sem volt hely. Szavai szerint a betegek fájdalomcsillapítót sem kaptak, s hazaküldésük után még az infúziót is ő íratta fel a háziorvossal. Két nappal később a lap már arról írt, hogy Németh Athina kilenc hazaküldött ápoltjából három halt meg. Az álhírt átvette az Északihírnök.hu és a Civilhetes.net, az utóbbi azt is hozzátéve, hogy a felhatalmazási törvény és a kórházi orvosok okozták emberek halálát. Ezt követően, április 26-án már arról számolt be a portál, hogy Németh tíz ápoltja közül kilencen haltak meg. A történetet azzal is kiszínezték, hogy az egyik páciensnek friss és nyílt hasi sebe volt, amelyet nem varrtak össze rendesen a betegnek a kórházból történő elbocsátása előtt.

Nem maradhat ki a Klubrádió

A hangzatos történetet ugyanaznap a Klubrádió Esti gyors című műsora is leadta, ahol Németh Athina ismét elmondta, hogy a rábízott tíz emberből csak az az egy maradt életben, akit a Mazsihisz szeretetkórházban helyezett el. Másnap a Hvg.hu is lecsapott a sztorira, amelyben Szabó Tímeát, a Párbeszéd társelnökét idézték, aki a parlamenti felszólalásában a csaló beszámolójára alapozva az egészségügyi kormányzatot is élesen bírálta. Érdemes megjegyezni, a cikkbe csak később illesztették be azt a mondatot, hogy nem tudják, a politikusnak volt-e lehetősége ellenőrizni az állítások valósságtartalmát.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 30 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Tévedsz. Nem ostobák, mert tisztában vannak azzal, hogy sokakban az első történet marad meg és a később kiderült tényeket már nem veszik figyelembe, a támogató média is elhallgatja. Lásd ! Külföldi média.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés