Minden iskolás megtanult valamit a függetlenségről

2020. május 25. 13:37

Horn Gábor
hvg.hu
Talán jól is jött, ha kevesebbet haladtak trigonometriával, bauxitbányászattal és a harminc éves háború érdekfeszítő mellékszálaival.

„Nem áll meg az élet, ha a befogadhatatlan adatmennyiség csillapodik. Maradjon meg egy nap az ötből, amikor nincs bezárva és a székhez kötve a gyerek, amikor nem undokoskodik vele senki, amiért más tempóban halad. Vélemény a digitális (vagy inkább táv-) oktatás elmúlt bő két hónapjáról és arról, ami abból következik. A távoktatás mérsékelten sem volt digitális, de annyi baj legyen. Tanulónak, szülőnek, tanárnak, bávatag vagy romlott minisztériumi dolgozónak, mindenkinek kijár most a nagyvonalúság. Az osztályzat mindegy – egyúttal talán azt is megjegyezzük, hogy mindig is az lesz –, a lényeg, hogy minden iskolás megtanult valamit a függetlenségről, a rugalmas időbeosztás nehézségeiről és előnyeiről.

Talán jól is jött, ha kevesebbet haladtak trigonometriával, bauxitbányászattal és a harminc éves háború érdekfeszítő mellékszálaival. Nem áll meg az élet, nem következik semmi visszafordíthatatlan abból, ha a befogadhatatlan adatmennyiség csillapodik: van, aki eddig is így gondolta, most már senkinek nincs oka kételkedni ebben. Ez az új tudás pedig végre utat nyithat a projektközpontú oktatás izgalmas, szabad, ösztönző világa fele.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 102 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nem tudom, csillapodott-e a befogadhatatlan anyagmennyiség. Az én kislányom harmadikos. De annyi feladatot kapott, hogy a hétvégéink is rámennek rendszeresen, hogy megcsináljuk őket...

A feleségem osztályfőnök, véletlenül épp harmadikos osztálya van neki is. Tőle tudom, hogy a mi gyerekünk osztálya 25 órával van lemaradva matekból például... Úgy tűnik, most óhajtják behozni ezt a kis lemaradást. Tegnap 30 matek példát oldottunk meg, hogy aztán a halakról meg a békákról nézzünk végig egy-egy ppt-t, egyenként vagy 30 slide-dal. A feladat külön betyár volt: le kellett másolni az információkat… Testnevelésből meg afféle edzéstervet kellett írni...

Mondom, mi úgy vagyunk kénytelenek hétvégén is tanulni, hogy az asszony maga is pedagógus, és otthon van. Más kérdés, hogy ő is, meg a többi tanár ismerősöm is azt mondja, hogy a digitális oktatással több a feladat, és sokkal kevésbé hatékony. Még úgy is, hogy nem kell fegyelmezni.

A szülőknek sem könnyű persze.

De most ez van. A rendkívüli helyzet ilyen, nincs mit tenni. Túléljük.

Istenem, hogy magának ez jelent örömet... Azt megértem, hogy engem savaz, de hogy a gyerekemet is... Ez sokat elárul Önről. Képes egy gyerekről negatív ítéletet mondani csak azért, mert az apjával nem rokonszenvezik. Igazi "európai".

PS: ha talál tőlem egyetlen kommentet, amelyben bárkinek a gyerekéről hasonlót írtam, ígérem, kivonulok a Mandinerről.

Egyszerűen így neveltek. Én sajnálom ezt a szerencsétlent. Rendkívül megkeseredett, örömtelen élete lehet.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés