Szabadság és közjó - a holnap iskoláinak konzervatív jövőképe

2020. május 2. 12:47
Egy új tanulmánykötet szerint meg kell vizsgálni, milyen szerepet játszik a túlzottan énközpontú pedagógia az amerikai társadalom szétesésében – írja a City Journal.

A New York-i lap számolt be pár napja a Michael Petrilli és Chester Finn (Jr.) által szerkesztett új amerikai tanulmánykötetről, amely felszólít a jellem és a tartalom visszatérésére az amerikai iskolákba. Az írások rámutatnak az amerikai iskolarendszer kudarcaira a polgári szerepvállalás bezuhanásával kapcsolatban. Az egyik esszé azon sajnálkozik, hogy az amerikaiak harmada egyetlen kormánytagot sem képes megnevezni. Több mint harmaduk pedig az Egyesült Államok állampolgársági tesztjén sem menne át. Jonah Goldberg, az esszé szerzője szerint a tudatlanság trendjét egy olyan történelmi narratíva hiánya okozza, ami értékelné és elmélyítené a nemzeti identitást – írja a City Journal.

Egy másik tanulmány megemlékezik Obama elnök 2014-es javaslatáról, miszerint kerülni érdemes a faji alapú fegyelmezést. Ennek a javaslatnak az lett a következménye, hogy a tanárok és egyéb döntéshozók óvakodni kezdtek a büntetések alkalmazásától. Tanulmányok kimutatták, hogy a fekete diákok jóval nagyobb arányban vétenek a szabályok ellen, mint az ázsiaiak, vagy a fehérek, ám a progresszív tanárok egyszerűen nem büntetik meg őket. A tanulmány szerzője, Heather Mac Donald megjegyzi, hogy a tisztelet és a személyes felelősségvállalás elengedhetetlen a későbbi sikerek eléréséhez, hiszen ezeknek a fiataloknak épphogy útmutatásra és fegyelmezésre volna szüksége, a saját érdekükben – írja az újság.

A könyvismertetés alapján a kötet adatot tömegét sorjázza a megfelelő családi háttér kiemelt szerepére a későbbi társadalmi különbségek kialakulásában. Az egyszülős családokban nevelkedő gyerekek esetében például több negatív családi tapasztalat gyűlik fel, gyakoribb az erőszak és a droghasználat. Egy másik tipikus tendencia, hogy azok a fekete szülők, akik már házasok voltak a gyermek születése előtt, nagyobb eséllyel boldogulnak, mint azok, akiknél a baba érkezett először.

A How to Educate an American című kötet végső soron a szabad gondolkodás és a moralitás közötti egyensúly lehetőségeit kutatja. Az egyik tanulmányban elhangzik az is, hogy meg kell vizsgálni az énközpontú pedagógia szerepét az amerikai társadalom szétesésében. Eliot Cohen, a Johns Hopkins University tanára szerint a történelem hazafias szempontból történő tanulmányozása ragasztóanyagot biztosíthatna egy extrém módon megosztott és széttagolt nemzet számára. Az oktatásban jelen lévő feszültség a személyes szabadság megőrzésének lehetősége és a közjó ápolásának kötelessége között egy szélesebb alapokon nyugvó vitát tükröz a klasszikus liberalizmus és a hagyományos konzervativizmus között – fogalmaz találóan a City Journal.

 

Összesen 6 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés