Lehullt a lepel a balliberális ellenzékről: ezért gátolják a védekezést!

2020. március 25. 12:34

Kovács András
Facebook
Az ellenzék tevékenységéről mindent elmond az a viselkedés, amit a hétfői parlamenti ülésen tanúsítottak.

„Lehullt a lepel a balliberális ellenzékről: ezért gátolják a védekezést!

Lassan két hete tart Magyarországon a kihirdetett veszélyhelyzet, éppen itt az ideje, hogy ismételten több tanulságot levonjunk. 

1, A kormány folyamatosan dolgozik azon, hogy minél kevesebb kár essen emberéletben a koronavírus-járvány miatt. Ezzel párhuzamosan pedig a kialakuló gazdasági recesszió hatásaira próbál valamilyen elhárító receptet kitalálni. Mind az egészségügy, mind a gazdaság területén folyamatosan születnek az intézkedések. Mivel egy válsághelyzet kellős közepén vagyunk, így elsőre nagyon nehéz megítélni, hogy éppen melyik intézkedés a legjobb, és melyik az, amire nem lenne szükség. Ahogy telik az idő, a kormány folyamatosan felül is fogja vizsgálni egyes lépéseinek a hatását, és minden bizonnyal újabb lépéseket is tesz, valamint lehet, hogy korábban megtett intézkedések közül valamelyiket visszavonja. A legfontosabb azonban, hogy zajlik a kormányzás egy olyan időszakban, amire nem volt példa a rendszerváltás óta. Nagyon fontos azt is megjegyezni, hogy egy olyan válságról beszélünk, amit nem a kormány idézett elő. Hasonló helyzetben volt 1990-ben az Antall-kormány is, amikor egy olyan válságot kellett kezelnie, amit nem az ő idézett elő. Ezzel szemben a Gyurcsány-kormány 2006-ban egy olyan válságkezelésbe fogott bele, amit saját maga okozott, és ez az általuk generált válság temette maga alá a baloldalt 2010-ben. 

2, Az ellenzék tevékenységéről mindent elmond az a viselkedés, amit a hétfői parlamenti ülésen tanúsítottak. Azzal, hogy nemet mondtak a veszélyhelyzet meghosszabbítására nagyon súlyos károkat okoztak a kormánynak. De mi is állhat a döntésük mögött? A balliberális ellenzék abban bízik, hogy a most kialakult gazdasági válsághelyzet automatikusan elvezet ahhoz, hogy a kormány népszerűsége megrendül, és 2022-ben az ölükbe hullik a hatalom. Minden cselekedetüket ez mozgatja, és semmi más. Mindent egy lapra tettek fel, és bíznak benne, hogy a történelem megismétli önmagát, és minden úgy alakul, mint 1994-ben és 2010-ben. Mindkét estben óriási szerepe az akkori kormányok bukásában a gazdasági összeomlásnak. 

3, Egyelőre lehetetlen megjósolni, hogy a koronavírus-járvány, hogyan rajzolja át az eddig ismert világunkat. Az jól látszik már most, hogy az Európai Unió képtelen válságot kezelni. Persze ez nem újdonság, mert 2008-ban és 2015-ben is teljes csődöt mondott Brüsszel. Mindezeknek a fényében, ha vége lesz ennek a válságnak, érdemes lenne komolyan elgondolkozni azon, hogy mégis, mi értelme van fenntartani ezt az óriási bürokráciát, ha képtelen bármilyen döntést hozni egy válsághelyzet idején. Azt sem látjuk, hogyan alakul majd a világ nagyhatalmainak a kapcsolata. Ami biztos, hogy Kína nagyon aktív szereplőként jelent meg a világ színpadán, és más olyan térségekbe is eljutnak a segítsége, ahol eddig nem volt jelen. Oroszország is meglehetősen aktív szereplőként van jelen, míg az Egyesült Államok inkább a belső problémáival van elfoglalva. Hatalmas sakkjátszma is zajlik, de hogy ki ad mattot a végén, arra még várnunk kell.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 70 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nem hülye, csak te nem tudsz értelmesen olvasni.

A jugoszláv válság "kezelése" volt az első jel, h. túl nagy a kabát az EU-nak.Egészen egyszerűen NEM megy. Ez sem, meg az előzőek sem. Erő és egység kizárólag a nem szimpatikus magyar és lengyel kormányok zaklatására van, bemutatva azt is, h. miféle belföldi erők noszogatására ugranak, mert hasonló hasonlót szeret.

Mondjuk, szeretni NEM kötelező, de legalább élni élni és élni hagyni liberálisoknak illene, pláne kívüről.

Az egészségügy támogatása Európában

Az EU az egészségügyi politika területén kiegészíti a tagállamok munkáját azáltal, hogy segítséget nyújt az EU helyi önkormányzatainak a közös célok eléréséhez, az erőforrások összevonásához és a mindannyiuknak nehézséget jelentő kihívások leküzdéséhez. Az EU amellett, hogy uniós jogszabályokat és normákat fogalmaz meg az egészségügyi termékekre és szolgáltatásokra vonatkozóan, EU-szerte finanszírozást biztosít különböző egészségügyi projektekhez.

Az uniós egészségügyi jogszabályok összefoglalói

Az uniós egészségügyi politika fő küldetése, hogy javítsa az európai lakosság egészségi állapotát, korszerűsítse, hatékonnyá és mindenki számára egyformán hozzáférhetővé tegye az egészségügyi ellátást, továbbá hogy koordinálja a válaszintézkedéseket minden olyan komoly egészségügyi veszély fellépésekor, amely több uniós országot is érint. Az EU közegészségügyi erőfeszítéseinek jelentős részét a betegségmegelőzés és a reagálás teszi ki. A megelőzés számos területet ölel fel – ide tartozik többek között a védőoltás, az antimikrobiális rezisztencia elleni küzdelem, a rák elleni harc és a felelősségteljes élelmiszer-címkézés.

Uniós egészségügyi politika és fellépés
Az EU-országok egészségügyi helyzete – országelemzések

Egészségügyi kérdésekben két szakosodott ügynökség támogatja a tagállami kormányok munkáját. Az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ értékeli és követi figyelemmel az új egészségügyi veszélyeket, hogy szükség esetén koordinálni tudja a válaszintézkedéseket. Az Európai Gyógyszerügynökség irányítja a minőséget, biztonságosságot és hatásosságot felmérő tudományos értékelést az EU valamennyi gyógyszere tekintetében.
https://europa.eu/european-uni..

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés