Miért akarják ennyire átírni a történelmet a BBC-s sorozatokban?

2020. február 26. 22:52
Patrick West
Spectator
Másodrangú történelemhamisítás történik.

„Az a probléma, hogy a nézők többsége nem szereti a woke sorozatokat – ahogy a Doctor Who csökkenő nézettsége ezt tanúsítja. A nézők szerint a tizenkilencedik századi regények kulturális-politikai célú manipulációja egyszerűen irritáló és káros. 

A szövegek megmásítása egy dolog, a múlt szándékos félreértelmezése meg egy másik. Persze, a Karácsonyi ének fikció, de a tizenkilencedik századi Londonban írták és ott is játszódik, egy valódi és autentikus Londonban. A szerzője egy egykori újságíró, akinek jó szeme volt a részletekhez. És habár voltak kevert családok Londonban 1843-ban, sokkal kevesebben voltak mint ma, Dickens pedig nem tett említést a Cratchit család rasszbeli hovatartozásáról. 

Persze, tudjuk, miért történnek ilyen változtatások. De azzal, hogy a BBC megváltoztatja az 1843-as Londont, az emberek múltról alkotott percepcióját is módosítja. Másodrangú történelemhamisítás történik. Végső soron ez az oka annak, hogy sokan baljósnak és aljasnak találják a woke sorozatokat. 

Ezért nem nézek BBC-sorozatokat már jó ideje. Ugyanabba az irányba haladnak, mint a BBC tévés és rádiós vígjátékai, amiket felzabált a politika a humor kárára. Az olyan műsorokat, mint a Mock The Week vagy a The Now Show, tönkretette a balos, Brexit-ellenes humorizálás. A legjobb vígjátékokat ma a Dave csatorna készíti, ami még mindig az emberek megnevettetését tekinti a vígjátékok elsőszámú feladatának. 

Hasonlóképpen a legjobb sorozatokat vagy más nyelveken készítették, mint a Spiralt, a Borgent vagy a Gomorrah-t, vagy nem a BBC fejlesztette őket, mint a Breaking Bad-et, a Trónok harcát vagy a Csernobilt – olyan sorozatokat, amiknek sodró erejű a cselekményük, nagyszerűek a karaktereik, és nincs átlátszó propaganda a kompozíciójukban.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 54 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A tudás ellen vannak a mai modernek. Minél kevesebb legyen a tanulni való, hiszen ott az internet.....

A Brit Propagandaminisztérium körlevele a BBC-nek és az Anglikán Egyháznak 1944. február 29-én:

Tudjuk hogyan viselkedett a Vörös Hadsereg Lengyelországban 1920-ban és hogyan viselkedett Finnországban, Észtországban, Lettországban, Galíciában és Besszarábiában a közelmúltban.

Ezért számításba kell vennünk, hogyan fog a Vörös Hadsereg bizonyára viselkedni, amikor lerohanja Közép-Európát.

Tapasztalatok mutatják, hogy a legjobb figyelemelterelés az atrocitás propaganda, amivel az ellenséget támadjuk. Sajnos a nyilvánosság már nem olyan fogékony, mint azokban az időkben, amikor (az első világháborúban) hullagyárakról, megcsonkított belga babákról és keresztre feszített kanadaiakról beszéltünk.

Ebből következően erősen kérjük együttműködésüket a nyilvánosság figyelmének elterelésére a Vörös Hadsereg tetteiről azáltal, hogy teljes szívükből támogatják a németek és japánok elleni vádjainkat, amelyek mint a múltban, ezután is nyilvánosságra kerülnek a minisztériumból.

Hát azért, hogy a Csernobil-ban ne volna propaganda... Rossz belegondolni, milyenek lehetnek a brit sorozatok.

A Csernobilban egy teljes rész csak a háziállatok kiirtásáról szólt, azzal a világos üzenettel, hogy itt ugyanolyan tragédia történik, mint amikor emberek halnak meg.

Imádkozó oroszt meg egyet sem láttunk, ami roppant életszerű...

Amikor filmesztétikát tanultam, az volt a professzori alapvetés, hogy egy film az szigorúan determinisztikus világ. Nem azért költenek rá sokcsillió dolcsit, hogy holmi szabad asszociációk maradjanak benne. Éppen ezért minden filmkockánál értelmes kérdés, hogy azzal mit akarnak üzenni a nézőnek.

Ami pl. a kutyák lelövését illeti, 5 perc rendben van. Egy teljes rész egy 5 részes filmsorozatban, az már súlykolás. Annak a súlykolása, hogy a katonák ott egyfajta Einsatzgruppe.

De tényleg üzenet a néző felé a keresztény jelképek/emberi gesztusok totális hiánya is.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés