Gyöngyöspata-ügy: ne importáljunk rabszolgatudatot!

2020. január 9. 7:47

Kohán Mátyás
Mandiner
Aki Gyöngyöspatára százmilliós büntetést lát indokoltnak kiszabni, az tanítson fél évig magyart Gyöngyöspatán.

„És kudarc ül az emberek szemében; az éhesekében pedig nő a harag. Az emberek lelkében kitelik és elnehezül a harag szőleje.” (John Steinbeck: Érik a gyümölcs)

 

Néha azon tűnődik az ember, hogy vajon hol teremnek a jogászok, a bírák, a jogvédők, a kisebbségszakértők. Nem fér a fejébe az a bűbájos isteni fricska, hogy valahogy mindig a kertvárosi általános iskolákban cseperedett, Habsburg-sárgára vakolt elitgimnáziumokban a négyszázkilencvenhatodik istenverte felvételi pontot is behúzó, fővárosi elitegyetemekről Londonba, Párizsba és Leuvenbe kierasmusoló, porhanyósra művelt emberfők kerülnek olyan pozícióba, hogy megmondhassák a hevesi kisváros dizájnerdrogos levegőjében a szorzótáblával kínlódó tanárnak: alkalmatlan, rasszista dög vagy, öcsém!

Igen, Gyöngyöspatáról beszélek.

E sorok írója egy német autóipar által dúsgazdagra hizlalt megyeszékhely két tannyelvű általánosából nézte a világot tizenkét évesen. Olyan helyről, ami feltehetőleg kísértetiesen hasonlított a gyöngyöspatai iskolaperen dolgozó jogvédők, ügyvéd, bíra és ügyész általános iskolájára. Olyan helyről, ahol hófehér volt a tanári kar és hófehér a diáksereg, karácsony szent ünnepe után egymásnak mutogattuk mi, középosztálybeli tökcsumák, a zsírúj fehér Sony Xperiáinkat meg a szürke Galaxy Miniket, és azt irigyeltük, aki a gyárigazgató apukájától iPhone-t kapott. Ha rosszkedvünk volt, szidtuk szegény fizikatanárnőt, mert szó szerint kérte megtanulni a mágneses kölcsönhatást, Fertő-tavi vidámparkba jártunk osztálykirándulni, és félévkor már tudtuk: bérelt helyünk van a három helyi elitgimi valamelyikében. Ilyen volt a mi általános iskolánk.

Nem éreztük a bőrünkön azt, amit a Gyöngyöspatán tanítók és tanulók naponta éreznek.

Éppen ezért nekünk és a hozzánk hasonló helyekről érkezett szociológusoknak, kisebbségkutatóknak vagy jogászoknak nincs semmi jogunk szegregációt visítani, ha szembejön velünk egy gyöngyöspatai tanár.

Mert mi biztos, hogy nem mennénk oda se tanulni, se tanítani.

Nem mennénk oda a diplomáinkkal a Gyöngyöspatai Nekcsei Demeter Általános Iskola flaszterjára, hogy olvasni tanítsunk egy halmozottan hátrányos srácot elsőben. Meg másodikban. Meg harmadikban. Meg negyedikben. Aztán ötödikben is, mert akinek a családja három generációra visszamenőleg bathijánynak olvassa Batthyány-t, az az Egri csillagokat 12 évesen is nyökögve fogja csak betűzni.

Nem mennénk oda tíz felbőszült gyerekkel üvöltözni, hogy ha már nem csinálnak semmit, legalább azt a három szerencsétlent hagyják tanulni, aki megnyerte őket osztálytársnak. El sem tudnánk képzelni, milyen olyan helyen tanulni és tanítani, ahol a gyerekek példaképeiként működő szülők, és itt idézem az Abcúg témába vágó cikkét, nem tudják megkülönböztetni egy tankönyvsorozat negyedik részét egy negyedikes tankönyvtől. Az ilyen helyzetekben a neveléstudományi intézetekben papírra vetett, a tanárjelöltek fejébe plántált normál tanításmódszertan felmondja a szolgálatot.

És hogy ilyenkor miként tanítanak? Hát úgy, ahogy lehet. Gyöngyöspatán így lehetett. Egy olyan osztállyal, ahol csak halmozottan hátrányos helyzetűek, normál módszerekkel taníthatatlanok tanultak (akik történetesen cigányok voltak), és egy másikkal, ahol a többiek, tanítható nemcigányok és cigányok közösen.

Csodálatra méltó, hogy vannak olyan tanárok, akik ebbe az iskolába minden nap bementek,

órákat tartottak, és belevertek valamit a rájuk bízottak fejébe. Megnézném azt a jogvédőt, ügyvédet, bírót és szociológust, aki felállna a pulpitusától, és a helyükbe ülne.

Ezeket az embereket tisztelni és segíteni kell, nem pedig büntetni.

Pláne nem az önkormányzat éves költségvetésének duplájára. Ahogy tisztelni és segíteni kell(ett volna) a nyíregyházi görögkatolikusok Huszár-telepi gettóban működő Sója Miklós Általános Iskoláját és az ahhoz hasonló, halmozottan hátrányos helyzetűek neveléséhez értő műhelyeket. (Amik egyébként nem „cigányiskolák” vagy szegregáló iskolák, hanem olyan helyek, ahol – bőrszíntől függetlenül – rendelkezésre áll a hátrányos helyzetű gyerekek tanításához szükséges szakértelem, és nem is félnek azt a gyerekek javára használni.)

De nem, a felperes CFCF, azaz az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyermekeknek Alapítvány nem ezt tette. Nem javaslatokkal éltek, nem fejlesztő pedagógusokat küldtek, nem továbbképzéseket tartottak. Szétnéztek, méltatlankodtak, leparasztoztak és lekurváztak, akit értek, no meg pereltek.

Kritériumrendszerük egyszerű volt:

importáltak az amerikai társadalomtudomány varázslatos világából egy enyhén marxista elnyomáselméletet,

ráhúzták a magyarországi cigányság teljesen más történelmi tényezők nyomán kialakult problémáira, és szétpereltek mindenkit, akit a vörös szemüvegükön keresztül elnyomónak láttak. Nem azoknak a törvényeknek a módosítását akarták elérni, amelyeknek köszönhetően a magyar közoktatás halmozottan hátrányos helyzetű és középosztálybeli gyerekekhez egyformán keveset tesz hozzá, hanem kártérítést követeltek az ország legcsóróbb önkormányzataitól – hogy aztán a kiperelt pénzt azoknak a mélyszegénységben élő családoknak adják, amelyeknek tekintélyes része egyébként a gyermeknevelésre tökéletesen alkalmatlan.

A Debreceni Ítélőtábla szeptemberben döntött úgy jogerősen, hogy a gyöngyöspatai általános iskolában az elkülönített oktatás gyakorlata sértette a felperes diákok jogait, akiknek ezért évenkénti és személyenkénti bontásban összesen közel százmillió forint kártérítést kell fizetni, és a Kúria december közepén nem tartotta szükségesnek felfüggeszteni a jogerős ítélet végrehajtását.

Itt kell meghúzni a cezúrát. Itt kell megálljt parancsolni mindazoknak, akik az amerikai feketék rabszolgastátusából eredő konfliktusokat, sérelmeket, igényeket és kényelmes áldozatszerepet a világ összes olyan kisebbségére rá akarják szabadítani, amely a többséghez képest anyagi hátrányban van.

Rabszolgaság és elnyomatás Amerikában volt. Magyarországon együttélési problémák vannak. A kisebbség hátrányos helyzetéért fizetendő kártérítés a demokrata elnökjelöltek vitájába való, nem a magyar iskolarendszerbe.

Ahol nem voltak rabszolgák, oda ne importáljunk rabszolgatudatot! 

A különböző kisebbségi problémáknak különböző oka és kulcsa van. A helyzeteket oda való megoldásokkal jobbítani kell, nem pedig önkormányzatok csődbe küldésével tovább mételyezni a lelkeket.

Nem a fenntartó önkormányzatot meg a tankerületet kell perelni azért, mert a Gyöngyöspatai Nekcsei Demeter Általános Iskola nebulóinak egy részéből nem lett sem vadászgéppilóta, sem atomfizikus. Nem a Nekcsei igazgatója és tanárai „tették tönkre” a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek életét, hanem – akarva-akaratlanul – a szülők, akik képtelenek voltak vagy nem is akartak tanulásra és méltóságteljes emberi életre alkalmas körülményeket teremteni a gyerekeiknek.

A kirovott kártérítés épp ezekhez a szülőkhöz menne. Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyermekeknek Alapítvány tehát az együttélést és tanulást lehetetlenné tevő bűnösöket jutalmazná az alulfinanszírozott önkormányzat kárán, azért, mert a Stanford Egyetemen valaki megírta, hogy ők az elnyomók.

Nem csak Amerikából áll a világ, és nem mindenkit kell elnyomni ahhoz, hogy szegény legyen. Halmozottan hátrányos helyzetűek között dolgozókat, rajtuk segíteni próbálókat megbélyegezni és elítélni, ehhez pedig magukat a mélyszegénységben élőket manipulálni és felheccelni becstelen dolog.

Aki Gyöngyöspatára százmilliós büntetést lát indokoltnak kiszabni, az tanítson egy évig Gyöngyöspatán.

Faragni fog ez a középosztálybeli gőgjéből valamicskét, az biztos.
 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 287 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Az úgynevezett jogvédők ártanak a legtöbbet a cigányságnak. Messze nem az ő érdekeiket védik, hanem a saját, meglehetősen radikális és életidegen eszmerendszerüket óhajtják ráerőltetni mindenkire.

Durván jó cikk.
Volt már olyan, hogy egy cigány telepen lévő iskolát is beperelték szegregáció miatt. Aztán szétszórtan a gyerekeket a város többi iskolájába, hiába nem akarták az érintettek.
A cigányokat tényleg csak használják és felhasználják alja módon.

A vegyes osztályba járó nem 'hátrányos helyzetű' gyerekek számára mennyi kártérítést ítélnek meg a bíróságok?

Az előítéletesség és rasszizmus a valóságon alapuló statisztikai bizonyosság...

Remek írás, nagyszerű érvelés!!!!!!!! Gratulálok! A jogi egyetemeken kötelezően el kellene olvastatni és meg kellene vitatni!!!

Kösz a trollkodást, így van mód a valóság közkinccsé tételére. Valójában a cigány-inkubátor projekt a Bokros csomaggal indult. Ekkor vették el a családi pótlékot a középosutálytól azzal a jelszóval, hogy a gazdagok azt úgy sem igénylik, az csak a szegényeknek járjon. Nos ez volt az a pilanat, amikor a cigány faszpénz igazán erektálódott- miközben 5 év alatt olyan tízezer középosztálybeli magyar gyerek nem született meg a projekt miatt. Bokros Lajos nem volt dzsentri, egy hazaáruló balliberális geci volt.
A baloladal amúgy 2010-i folytatta a cigány inkubátor programot. Így lett a TFR 1,23 2011-re. Goldman, az amerikai konzervatív újságíró így írt erről 2012-ben:
"Hungarians are disappearing faster than any other nationality. Ethnic Hungarians, according to unpublished government data, have a fertility rate of 0.83 -- fewer than one child per woman, after the high birth rate of the local Roma population is excluded. If the Roma are included, the fertility rate is just 1.28."

Arra jók az ilyen ítéletek, hogy látni, milyen hülye törvények vannak.
Meg kell változtatni.

Ki kell mondani, akik ebben az ítéletben szerepet játszottak, egészen biztosan nem megoldást akarnak, hanem káoszt. Mert az ilyen ítéletek eredménye nem a probléma megszűnése, hanem a bővített újratermelése lesz.

Bármit gondolnak a jogvédők, egyik országnak sem érdeke, hogy a megszülető gyerekek közül minél több legyen semmilyen munkára sem alkalmas, csak segélyből megélni tudó felnőtt. Viszont az ilyen ítéleteket kiharcoló "jogvédők" mindent megtesznek azért, hogy ne legyenek alkalmazhatók a probléma megoldása irányába mutató módszerek. Ugyanis a nagyon különböző körülmények közül érkező gyerekek teljesen más módszerekkel motiválhatók a tanulásra. Ez a neveléstudományi felismerés nem ebben a "rasszista" országban, hanem az USA-ben végzett kutatások eredménye.

Ha a törvény nem engedi meg az ilyen ítéleteket, akkor a bíró nem fog ilyent hozni.
A bíró már csak ilyen. Mindig neki "fütyöl".

"Mindig örömteli olvasni, hogy mennyire szidjuk a Bokrost. Ez azonban nem mond ellen annak, hogy Orbán is a cigányosítás híve."

Miért nem mondod azt, hogy bocs, benéztem, trollkodtam egyet, segghüje vagyok amúgy a témához?
Orbán demográfiai programjának, melyben a dolgozó, adófizető réteg gyerekvállalását ösztönzi és a fszpénzt elinfláltatja, máris van eredménye. a TFR 1,23-ról, ahol a magyar fertilitás 1.0 körül volt, most felment 1,5 környékére, amit számolhatunk úgy, hogy a különbözet szinte kizárólag a magyar növekedés eredménye- azaz 1,3-1,35 TFR jellemző ránk. Ez 30-35%-os növekmény.
Te egy nyomorult troll vagy, aki az idegesítően ostoba félmodatok embere. Ja és netto nemzetellenes...

Ha hoz a joggal ellentétes ítéletet, akkor igen. De ebben az esetben megengedte a törvény, hogy a bíró ilyen ítéletet hozzon. Ezért kell megváltoztatni a törvényt.

Hát, ha a Kúriáig fömnet az ügy, akkor legalább három bírói testület foglalkozott vele. Nyilván ez sem biztosíték a törvényszegés ellen, de a legtöbb, amit mi emberek tehetünk. Nem valószínű, hogy a jogalkalmazás hibázott. Ettől még az alkalmazott törvény lehet szar.

Akkor meg kell köszönni a "tevékenységét", vagy ha büntethetőt tett, akkor elítélni és becsukni olyanok közé, akiket elítélt. :)
A'sszem az EU-nak épp ilyen bírók a kedvencei.

Nagyon nagy kár, hogy csak EGY darab Kohán Mátyás van.

Itt most az a fő probléma, hogy a cigányok a saját gyermekeiktől lopják el nagyon gyakran a jövőt. Történetesen elég sok cigányt ismerek, jóra törekvőt és simlis alakot, ami közös mindegyikükben, hogy a saját szüleik és a rokonságuk teszi őket tönkre. Azok veszik ki az iskolából, azok adják el 13 évesen, ha lány, azok hagynak rá bármilyen szenvedélyt, ha fiú. Nem a rasszista fehérek pakolják a köveket a hátizsákba. Szerinted pl. hány fehér van a stricik között?

Egyébként ez így van. A városban a kínai boltos kínai jelekre tanította a gyermekét, amikor legutóbb szandált vettem nála. Az egyébként magyar iskolába jár, de egy percig nem gondoltam másra, mint hogy milyen aranyosak, és milyen érdekes. Világos, hogy a kislány nem lesz soha magyar, de miért is lenne? Beengedtük, dolgozik nálunk, nem fog túlszülni minket, működik az élet. És első generációsok. Ja, és a szandál megvan.

Persze, te minden voltál. Voltál fideszes, voltár tanár cigány iskolában - mindig az voltál, ami éppen passzol a témához.

Ha egymás mellé teszel különbözően szocializálódott gyerekeket, akkor nem felzárkózás lesz, hanem ez a helyzet lefelé fog nivellálni. Ezért aztán, ha valaki azt látja, hogy a gyereke nem fog kellő felkészültséggel kikerülni az iskolából, akkor támogatni fogja a szegregációt. Azért, mert tanulás helyett arra megy el az idő, energia, hogy az alacsonyabban szocializált gyerekeket megtanítsák arra, amit már otthon kellett volna megtanulnia. Ez ilyen egyszerű, de ez is arra jó, hogy a többségi társadalmat vádolni lehessen, ahogyan azt más témákban - LMBT, migráció - is teszik. Lényeg hogy a normalitás háttérbe szoruljon.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés