Magyar Nemzet: Választói adatbázisokat építenek Gyurcsány és Bajnai emberei

2020. január 8. 9:19
A napilap értesülései szerint a legújabb kampánytechnikákkal segíti a baloldalt a két volt miniszterelnök egykori kabinetfőnöke, de Szigetvári Viktor is feltűnik a 2018-as választások előtt létrehozott DatAdat Professional nevű cégnél.

A Magyar Nemzet szerint a Ficsor-Szigetvári páros által irányított cég jelentősen hozzájárulhatott a Demokratikus Koalíció megerősödéséhez a tavalyi európai parlamenti és önkormányzati választáson. Mint azt a szerdai cikkben írják, az egyébként is jövedelmező adatbizniszbe 2016. december végén szálltak be, ekkor alapította a DatAdat Professional Kft.-t négy személy, köztük Ficsor Ádám, Gyurcsány Ferenc egykori kabinetfőnöke, aki később Bajnai Gordon polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító minisztere volt, valamint Dessewffy Tibor, egyetemi oktató és kutató, akinek egyetemi kutatásai feltűnően összecsengenek a vállalkozás profiljával. Később résztulajdonos lett Bajnai Gordon is, valamint Szigetvári Viktor is, menedzseri minőségben.

A DatAdat – a hivatalos bemutatkozásuk szerint – társadalomtudósok, matematikusok és informatikusok közös projektjeként alakult meg. Fő profiljába tartozik többek között az adatalapú marketingtanácsadás, kutatás és adatszolgáltatás. Különböző webalkalmazások fejlesztése, modellek, IT adatszolgáltató rendszerek kiépítése, multinacionális piaci szereplők részére. A cég nem ügyfeleinek több alkalmazást is kínál honlapján, így például egy „Digitribe” nevű programot és egy „Voter Relationship Manager” nevű csomagot is. Utóbbi a választói kapcsolattartásra utal, amelyre azonban egy multicégnek aligha lehet szüksége, de egy pártnak annál inkább – állapította meg a napilap, amely szerint a valódi célokra utalhat az is, hogy Ficsor Ádám 2019. március végén cikket írt egy amerikai választási szakportálra a Facebook jövőbeli változásainak politikai kampányokra gyakorolt hatásairól.

Mint írják, a DatAdat együttműködik a Ben Horowitz által közvetve tulajdonolt álló Nationbuilder nevű amerikai közösségi kampányfejlesztő vállalkozással egy, a Facebook Messengerre épített, politikai kampányokra fejlesztett botprogram kapcsán. Ennek az együttműködésnek a gyümölcse lehet a lap szerint az a csetbot, amit Gyurcsány Ferenc is használ tavaly óta, és amivel saját bevallása szerint több százezer embert értek el vele az európai parlamenti választási kampányban. A Magyar Nemzet észrevette azt is, hogy Dobrev Klára internetes oldalán adatfeldolgozóként a DatAdat Professional Kft. működik közre, „biztosítja az adatok tárolásához szükséges szervereket, amelyek az EGT területén belül találhatók”, ez pedig azt jelenit, hogy amikor egy magyar állampolgár Dobrev Klárának üzen, akkor a Bajnai–Gyurcsány-hálózat kezébe kerülnek az adatai.

De a főcégnél értékesebb a cég, ami a DatAdat tulajdonában van: ugyanis még az adatkezelő cég nettó árbevétele 2018-ban 23 millió forint volt, a tulajdonában álló Datalyze Research Kft. ugyanebben az évben 76,5 millió forintos nettó bevételre tett szert, mintegy 36 millió forintos adózás előtti nyereséggel.

Összesen 34 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés