Miről beszél Puzsér és Karácsony?

2019. szeptember 2. 10:54

Szilvay Gergely
Mandiner
Ma Budapest szebb, pezsgőbb és élhetőbb, mint bármikor Demszky idején.

A hétvégén mind Puzsér Róbert, mind Karácsony Gergely bedurrantotta a rakétákat. 

Puzsér kifejtette: szerinte Tarlós István szovjet-közép-ázsiai jellegű várost épít, az agglomerációban lakó, 10 százalékos elitnek kedvez, szarik a gyalogosokra, menjenek az autók, és ez valami elavult szocialista modell, az egész nyugat másként csinálja. 

Karácsony Gergely vasárnapi beszédében arra kérte hallgatóit, hogy vegyék vissza Budapestet a kiváltságosok kezéből és adják vissza a várost a valódi tulajdonosainak, a budapestieknek, és hogy a klímaváltozás nem lehet érteni a légkondicionált fekete terepjárókból.

Elmondom, hol lehet tömegével látni fekete terepjárókat, mert épp az a menő, akkor is, ha egyébként nyolcadik emeleti panellakásban laksz: Kijevben. 

Viszonylag sokat mozgok Budapesten belül, keresztül-kasul, a nyolcadik kerülettől Békásmegyerig, Zuglótól Hűvösvölgyig. Amiből tényleg sokkal több elférne, elkélne: az a fa. Nem a Városliget faállományára gondolok, hanem a kis terek bezöldítésére.

Ezen túl azonban, amióta az önmaga szobrát építő Demszkyt sikerült eltakarítani a város éléről, Tarlós István főpolgármestersége idején

látványosan fejlődött a város,

és igen, egyre több felületet adnak vissza a gyalogosoknak. Számos olyan nagy kereszteződést is tudnánk mondani, ahol a régi szocialista várostervezés elképzelésének megfelelően korábban felül mentek az autók, az aluljáróban az emberek. Most már egyre több közteret hódítanak vissza a gyalogosok, nem kell lépcsőznie sem a nyugdíjasoknak, sem a babakocsisoknak, sem a kerekesszékeseknek.

Minthogy főleg gyalog közlekedek a városban, ezért egyértelműen kijelenthetem: ma könnyebb gyalogosnak lenni Budapesten, mint egy évtizeddel ezelőtt

A térkövezés szitokszó lett mára, és valóban nem szerencsés, amikor túl kopár lesz egy megújult köztér – de

még mindig inkább térkő legyen, némi zölddel és vízcsobogással,

mintsem a régi, töredezett, koszvadt, mindent beborító aszfalttenger.

A tömegközlekedés fejlesztése és a járművek lecserélése is folyamatosan zajlik, nem lehet összehasonlítani az ezredforduló körüli évek posztkommunista járgányparkját a maival. És egy igazán nagy dobás lett a fonódó villamoshálózat, ami egyértelműen megkönnyítette a közlekedést Budán. 

Különös, hogy valakinek mindezek után, 2019-ben még nosztalgiázó emlékei vannak a Demszky-korszak után. Miközben monomániásan tolta a négyes metró ügyét, aközben a város gyakorlatilag két további évtizedig járt egy helyben a hetvenes-nyolcvanas évek világát őrizve. Még egy emlékeztető: egykor hajléktalanok lakta koszfészek volt Pest ősi szíve, a Március 15. tér is a belvárosi templommal és a római romokkal együtt a panorámás Duna-parton – most pedig ez a térség is, sok más megújult belvárosi köztérrel együtt egy Béccsel, Párizzsal, Barcelonával vetélkedő 21. századi világváros kulisszáit alkotja.

Nyilván, a fejlesztésekből semmi nem elég, és kell is, hogy minden olyan ütemben folytatódjon még egy-két évtizedig, mint a kétezertízes években.

Én pont ellenkező trendeket látok, mint Puzsér vagy Karácsony.

Ma Budapest élhetőbb, mint bármikor Demszky idején.

Egy nagy látványos projekt helyett számtalan ponton zajlott és történik most is Budapest megújulása, és ezek a változások szép lassan összeérnek, kiemelve Budapestet a nyolcvanas-kilencvenes évek (poszt)komcsi szürkeségéből a pezsgő, világvárosi lét felé.

Összesen 178 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Még érdekesebb, hogy miről nem beszél Karácsony? Például a zuglói csodáról...

Természetesen az ellenzék számára az eredmények indifferensek, és mindenek előtt el nem ismerendők. A Demszky nosztalgia pedig érthető. Karácsony abban a légkörben szocializálódott, ami látszik is eddigi pályafutásán.

Puzsér pedig egyszerű idióta. Bár a Fidesz számára még hasznos lehet, ha képes 6-7%-os eredményt elérni. Mert - számomra döbbenetes módon - Karácsony valós és komolyan veendő versenytársa Tarlósnak.

"Amiből tényleg sokkal több elférne, elkélne: az a fa. Nem a Városliget faállományára gondolok, hanem a kis terek bezöldítésére."

Pedig kedves Szilvay,
nagyon is gondolhatnál a Városliget faállományára is.
Merthogy a városligeti park területén is elférne sokkal több fa.

Ha pl. a jogosan felszámolt óriási parkoló területének (ami a városligeti parkhoz tartozik!) legnagyobb részén teljes értékű zöldfelületet teremtenének,
és nem egy 22 (huszonkettő) méter magas múzeumot, valamint színházat húznának fel ott...

Amiről nem beszél a Karigeri, az a hajléktalanok az aluljáróban kérdéskör. Aki jár Bp-n rendszeresen, az nagyon jól tudja, hogy humanista álszenteskedéssel nem lehet megoldani semmit, télen-nyáron befoglalták a forgalmas aluljárókat, Ferenciek tere, Blaha, Keleti, stb... Iszonyat húgyszag és mocsok volt ,mindezt azért, hogy a csöveseket ne korlátozza semmi. Engem az is érdekelne, hogy Geriék kis SZDSZ-es csapata visszaengedné a részeg, drogos csöveseket az aluljárókba vagy sem.

Kérdés, hogy akkor kinek a javára.
Szerintem ő sem tudja.

Elolvastam a Karácsony kampánynyitójáról szóló tudósítást.
Tipikus marketingtermék, a kólát se azzal adják el, hogy a szomjat nem oltja, de legalább hizlal, hanem "életérzéssel".
Na ugyanez jutott eszembe, konkrétumot semmit sem mondtak, viszont volt "Budapest visszafoglalása" (a szocik szempontjából nézve tiszta a dolog (és így érthető, hogy miért olyan fontos a pénz visszaszerzése, ez legalább egy őszinte elszólás), de ez nem pártgyűlés volt, hanem elvileg a reménybeli szavazókhoz szólt. Na az ő Budapestjüket nem vette el senki, és visszaadni sem fogja senki), aztán volt ott még szó szabadságról (ez is tipikusan semmiről sem szóló, de jól hangzó dolog, fiatalos, menő, megy a csegaverás póló mellé)
Aztán meg persze még oktatás és egészségügy, na abba is csak bővebben lenne érdemes belemenni.

Megnézheted, mekkora árnyékot adott
– a kivágott 24 fa:
https://budapest.reblog.hu/a-jozsef-nador-ter-amikor-meg-fak-nottek
– a most telepített 54 fa:
https://welovebudapest.com/2019/08/27/ilyen-lett-a-felujitott-jozsef-nador-ter/

Tölts el naponta pár órát kánikulában az egyik új fa "árnyékában"!
Onnan lelkendezz...

"Ember, a fák meg fognak nőni...!"

Ja.
És az az 54 fácska hány év múlva ad majd akkora árnyékot, mint a kivágott 24 fa?

Ember, gondolkozz egy kicsit!
3 (három) évvel ezelőtt volt a "Tízezer új fát Budapestre!" faültetési program.
Láttad, hogy még mindig milyen kicsik még azok a felcimkézett fácskák?
2 év múlva sem lesznek sokkal nagyobbak.
Akkorák meg csak kb. 20-25 (húsz-huszonöt) év múlva lesznek, hogy élvezhető árnyékot adjanak.

Na, ugyanez a helyzet a József nádor téren is.
Ha az ottani új fácskák egyáltalán lesznek akkorák, mint a kivágott régiek,
mert az újaknak csak 2 m vastag a földréteg a garázsfödémen.

Rettentő gagyi szöveg részedről.

https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab

Válaszok:
Kvasztics Fedor | 2019. szeptember 2. 14:06

– Tényekkel szemben ezt bírta kihozni magából
a "régi vágású kereszténydemokráciát" építő kormány
egyik itteni támogatója.

(:–(((((((((((((((((((((((

De akinek van ideje,
és a téren árnyékban akar egy kicsit pihenni (mint régen),
az mit csináljon?

Jöjjön vissza árnyékban pihenni 20-25 év múlva?

(A József nádor téren)
"a felszíni parkolók száma egy darabbal sem csökkent".

Az állításod HAMIS.
Korábban a térre merőleges parkolóhelyek voltak,
most párhuzamos parkolóhelyek lettek (56 db),
állítólag a környéken lakók számára.

Más kérdés,
hogy a belvárosba nem kellett volna ez az újabb mélygarázs.
Nem éppen szívesen hivatkozom Vizézyre,
de itt igaza van:
"Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója szerint teljes tévút a belvárosba több száz férőhelyes mélygarázst építeni és még nagyobb tévút ezek után a felszínen parkolókat helyreállítani. Ez a mélygarázs csak akkor nem okozna kimutatható kárt a városnak, és akkor nem vonzana több autót a már most is tömött belvárosba és okozna több dugót és környezetszennyezést, ha legalább annyi hely megszűnne a felszínen, mint amennyi a föld alatt létesült, mondta.
Sőt, tovább ment: szerinte parkolóhelyet nem igénylő önvezető taxik korának hajnalán belvárosi mélygarázst építeni legalább olyan értelmetlen, mint amilyen az autók megjelenésének hajnalán városi óriásistállót építeni lett volna. Vitézy úgy véli, hogy a belvárosi helyzet a kerületi és fővárosi közlekedési hatáskörök széttagoltságának ez az eredménye."

A babakocsis anyukák, meg az öregek biztos megnyugodva olvassák bölcs javaslatodat.

A babakocsis anyukák, meg az öregek biztos megnyugodva olvassák – másodszorra is – bölcs javaslatodat.

Lózung? Akkor nyilván könnyű cáfolni. Ha lennél kedves írni pár mondatot a zuglói eredményekről, fejlesztésekről Karácsony alatt? Nyilván a jogos büszkeség könnyűvé teszi egy impozáns lista összeállítását. Jöhet!

Ez nem az előválasztási színjáték.
Itt már nem lehet elsunnyogni, mit csinált - vagy éppen nem csinált - a nagypofájú Karácsony polgármesterként.

Amúgy Szilvay-nak teljesen igaza van.

Ritkán járok Budapesten, ezért még szembeszökőbb az óriási fejlődés a Demszky-érához képest.

Lenne gy igen egyszerű megoldás. Karácsony elővesz egy listát, vagy akár egy kis papírcetlit, és elmondja, mi mindenben tette jobbá Zuglót öt évi működése idején. A te dolgodat is megkönnyítené a többi szimpatizánssal együtt, mert csak erre kéne hivatkoznod, nem pedig ilyen kényszeres válaszokat kéne adnod.

De Karácsony, úgy tűnik, egy kis cetlit sem tud megtölteni érdemeivel, helyette gitározik, és olyan hülyeségeket próbál elhitetni, hogy az ő győzelmébe belerendül a kormány.

Szóval, miért nem könnyíti meg a dolgotokat, hogy könnyebben tudnátok érvelni mellette?

Ha esetleg lehetne egy saját érvet kérni tőled, saját szavaiddal, a másikkal személyeskedő idézet helyett.

Válaszok:
Schollander | 2019. szeptember 2. 14:39

1.)
"Szóval már a színház és múzeum sem jó"

Szóval, OTT nem jó.
ODA, egy 200 (kettőszáz) éves, tájképikert jellegű közparkba beleépítve NEM JÓ.
Felfogtad?
A Városligetet KÖZPARKKÉNT kellene megújítani,
nem pedig "megújítás" ürüggyel újabb beépítésekkel növelni a beépítettségét.

2.)
"azt hittem, hogy csak a stadionokkal van bajotok"

Rosszul hitted.

3.)
"Ti biztos a hortobágyi pusztára építenétek múzeumot és színházat"

Baromi gagyi ráolvasás részedtől.
Számos alkalmas hely van Budapesten.
Nesze, olvasd:
http://epiteszforum.hu/einstand-avagy-22-hektar-miert-nem-eleg1

4.)
Annyira szánalmas a tájékozatlanságod a témában.

5.)
Csak semmi "ti".
Én csak a saját nevemben írok. Te talán nem?

"Az azért még ugye, megvan"
hogy
3 (három) évvel ezelőtt volt a "Tízezer új fát Budapestre!" faültetési program.
Láttad, hogy még mindig milyen kicsik még azok a felcimkézett fácskák?
2 év múlva sem lesznek sokkal nagyobbak.
Akkorák meg csak kb. 20-25 (húsz-huszonöt) év múlva lesznek, hogy élvezhető árnyékot adjanak.

Na, ugyanez a helyzet a József nádor téren is.
Ha az ottani új fácskák egyáltalán lesznek akkorák, mint a kivágott régiek,
mert az újaknak csak 2 m vastag a földréteg a garázsfödémen.

1.)
Ha
esetleg megnézted VOLNA
az illető nickkel történt szóváltásunk előző részeit,
akkor
– ott olvashattad VOLNA az én érveimet,
– az illető nick arra adott válasza után pedig nem találtad VOLNA alaptalannak, hogy a fejére olvastam a szalmabábozást.

2.)
Neked külön megismétlem az érveimet:
"Pedig kedves Szilvay,
nagyon is gondolhatnál a Városliget faállományára is.
Merthogy a városligeti park területén is elférne sokkal több fa.

Ha pl. a jogosan felszámolt óriási parkoló területének (ami a városligeti parkhoz tartozik!) legnagyobb részén teljes értékű zöldfelületet teremtenének,
és nem egy 22 (huszonkettő) méter magas múzeumot, valamint színházat húznának fel ott..."

Rossz helyen próbálkozol, hatvannyolcas.
Ezzel a primitív ráolvasással próbálkozz a magadfajta többi hülyénél.

Kőbányára utalás neked "világlátás",
nekem nem az.

Egyébként lekophatnál rólam.
Az itteni témáról (zöldterületek, fák, Városliget) fingod sincs.
Ha magányos vagy, beszélgess másokkal.

Amíg meg nem nőnek,
addig hűsölj az "árnyékukban", fogyatékos.

Látod, fogyatékos,
ezért eszetlen dolog kivágni a már nagyra nőtt fákat.

"Ők meg úgy gondolják, hogy a színház meg a múzeum fontosabb."

NEM fontosabb, hanem az OTTANI megépítésük NEKIK JÖVEDELMEZŐ.
Szerencséjükre, téged meg sem kell kérdezni erről,
mert tudják, hogy te a legnagyobb baromságaiknak is önfeledten tapsikolsz.

Ennyire futotta? Köszönöm.

Kösz, elég lesz.

Az itteni beírásaiddal
már fölényesen bizonyítottad,
hogy a közparkok témájához is segghülye vagy.

Szóval, erről itt már mindenkit meggyőztél,
de máshol még nagy szükség van az olyan profi köpködőkre, mint te.

Jahh... a "nyomós ok" a fakivágásra...
Mint pl. a Dagály strand területére tervezett Duna Arénánál.
Ahol előbb kivágtak egy csomó fát, aztán kiderült, hogy egy részüket baromság volt kivágni, mert megváltoztak az igények, a megnagyobbodott épületet 90 fokkal el kellett forgatni, hogy elférjen.

De az ilyenek el sem jutnak a magadfajt,a mindenen lelkendező síkhülyék tudatáig.

(Egy fáról egyébként akkor szokott kiderülni, hogy súlyos beteg, amikor útjában van egy építkezésnek...)

Karácsony nem tud elszámolni Zuglóval, Tarlós tud Budapestről.

Az eddigi munkád alapján az alábbi jegyeket tudom adni:
Primitív ráolvasás: 5.
Gyalázkodás: 5
Buzizás: 4
Anyázás: 3
Libsizés: 3 (egy libsiféregszopatótól ez kevés!)
Komcsizás: 1

Két hét múlva utóvizsga. Tessék rendesen készülni!

Konkrétan neked fingod sincs a Duna Aréna építéséről,
de van (mocskos) pofád lehazugozni engem, aki tudom, mi történt.
Ahhoz,
hogy tudjam, nem kellett ott lennem, elég volt csak tájékozódnom
a szakmai és nem szakmai médiában.

Nesze, forrás:
a pdf-ben 37. oldal = az újságban 79. oldal
https://www.octogon.hu/files/9/2017_02.pdf

Itt egy (neked való) másik:
https://www.origo.hu/gazdasag/20160129-dagaly-uszoarena-uszoda-uj-latvanytervek-ferenc-marcell-vizes-vb-2017-olimpia.html

U.i.:
A te édesanyád, remélem, még él. Ismeretlenül is csak jót kívánok neki.
Még úgy is, hogy te ordenáré módon gyalázod az én édesanyámat,
aki a családunk nagy fájdalmára, évekkel ezelőtt elhunyt.

Az ilyen súlyosan kegyeletsértő kifejezések,
hogyan férhetnek össze a régi vágású kereszténydemokráciával?
(:–(((((((

A te édesanyád, remélem, még él. Ismeretlenül is csak jót kívánok neki.
Még úgy is, hogy te ordenáré módon gyalázod az én édesanyámat,
aki a családunk nagy fájdalmára, évekkel ezelőtt elhunyt.

Az ilyen súlyosan kegyeletsértő kifejezések,
hogyan férhetnek össze a régi vágású kereszténydemokráciával?
(:–(((((((

Meg a Demszky-féle Budapesten.
Ja, amely Demszkynek a Karácsony tanácsokat osztogatott...

Bajom? Nekem?

Ne marhulj!
Hát én pont ezekkel a cikkekkel bizonyítottam
annak a gyalázkodó, kegyeletsértő, trágár nicknek,
hogy miként történt
a Duna Aréna épületének elhelyezése a Dagály strand területén.

Nekem ugyan semmit sem mond, hogy te most végigjártad. Én gyerekkorom óta ismerem a Városligetet, ismerem a történetét, láttam, hogy nézett ki, szegény a BNV-s időszakában, láttam utána, részlegesen megújítva, aztán láttam a fokozatos lepusztulását. Alaposan, részleteiben ismerem ezt a Múzeumi Negyed–Múzeumliget–Liget Budapest változatokban erőltetett projektet.

A "hatalmas erdő" szöveg részedről nagyon gagyi. A mai Városliget sohasem volt "hatalmas erdő", és ezt a Baán-féle őrület ellenzői közül SEM állította senki sem. H. Nebbien terveinek (nagyobb) részbeni megvalósulásával a Városliget egy tájképi kert jellegű közpark lett, aminek területét és állapotát a következő két évszázad alatt a főváros nemigen tudta megvédeni a különböző kormányzatok beavatkozásaitól.
Most nem a Városliget közparkként történő megújítása folyik, hanem újabb beépítésekkel a városligeti park beépítettségének további növelése, a közparki elsődleges funkciók kárára a másod- és harmadlagos funkciók felerősítése. A magadfajta tájékozatlan emberek persze, bekajálják Baánék hamis szövegeit: "Európa legjobb nagyprojektje", különleges hangulatú kávéház a Millennium Házában, stb.

A Szépmű felújítása nem menti azt, amit most a városligeti park ellenében csinálnak, ahogy
Zugló polgármesterének kormánypárti negatív megítélése sem érv a Liget projekt mellett.

(:–(((

De
csak a magadfajták szemében, akik nem látnak az ellenszenvtől,
csak azok szemében, akik "eredeti gondolat"-nak tartanak
pl. olyan ráolvasást, mint amit te 13:53-kor produkáltál.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés