Miért dühös a jobboldal a Coca-Cola reklámjaira?

2019. augusztus 7. 8:33

Lehotai Orsolya
Mérce
Két maszkulin test egymáshoz való gyengéd, viszonya aláássa a hierarchikus viszonyokban megszilárdult társadalmi és emberi viszonyokat,

„A kirekesztő politikai beszédmódok természetesnek vett, látszólagosan rutinná vált kategóriák mentén operálnak és paranoiásak a határok elmosódásának és kategóriák fellazulásának eshetőségétől. A kategóriák megszilárdítása erőteljes és átfogó politikai munkát igényel, a normaszegés pedig állandósult szankciókkal kell, hogy járjon, amit napi szinten lehet megtapasztalni.

Két vagy több maszkulin test egymáshoz való gyengéd, támogató, nem romantikus viszonya aláássa a hierarchikus viszonyokban megszilárdult társadalmi és emberi viszonyokat, ráadásul egyúttal a »normálisnak elfogadott« femininitásokkal is elválaszthatatlanul dialektikus viszonyban áll, ami a modern nacionalista politika számára elfogadhatatlan következményekkel jár.

Éppen ezért bármilyen emancipatorikus politikának meg kell kérdőjeleznie a testek között és a különböző normatív kategóriák szerint értékelt, érzékelt és kizárólag adott kategóriaként felismert testeken meghúzott határokat. A nem kirekesztő, támogató homoszociális viszonyoknak ugyanúgy megvan a potenciálja arra nézve, hogy megzavarja a természetessé maszkírozott gender kategóriákat és különböző intim, nem versengő kapcsolatokon alapuló maszkulinitások mentén operáljanak.

A sivalkodók szerint a cég merketingfogása az, ami kirekeszti azokat, akik nem értenek egyet a »provokálással«. Szerintük politikai identitásból úgy lesz fogyasztói csoport, hogy csak azokat bátorítják arra, hogy fogyasszák termékeiket, akik nem homofóbok.

A politikai identitás áruba bocsáthatósága valóban része a szivárványkapitalizmusnak (de nem a queer buzilobbinak, az éppen ezt a logikát támadja sokszor), de ebben az esetben a jobboldali felháborodás esetében inkább ellenkező irányban történik meg az átmenet. Ebben az esetben fogyasztói csoportból úgy lesz politikai identitás, hogy olyanok, mint a cikk szerzői többet nem vesznek meg egy adott terméket azért, mert az szerintük provokál és politizálja fogyasztásukat olyan módon, hogy nem értenek azzal egyet.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 76 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ilyeneket már olvastam. Ez így nettó libsi propaganda.

Egyébként az egészséges heterókat leginkább a maszkulin homofília taszítja. Még a nőket is.

CEU gender szak. Minden beleinvesztált fillért bekérnek ezek a doktriner genderszociológusok.

Aki a homoszexualitás plakátolását ellenzi, egyenesen életeket menthet:
Moshe Maya rabbi az izraeli parlamentben leszögezte: a Halakha törvénye szerint a homoszexualitás büntetése: halál.

Forrás: Ze'ev Chafets: Real Torah Judaism, The Jerusalem Report, 1996. január 25, 18.old.

"A Halakha (a zsidó törvény) megszabja, hogy a leszbikust nem kell halállal büntetni, mint a férfi homoszexuálist, sőt még pappal is köthet házasságot. Viszont tettéért fegyelmi büntetés jár: megkorbácsolás."

Forrás: Maurice Lamm: The Jewish Way of Love and Marriage (A szerelem és a házasság zsidó módja), Harper, 1980, 67.old.

Az ember nem pusztán "test"...Hanem, van szelleme, s ez dönt mindenről, méghozzá - kedvező esetben - helyes / Istenre vonatkoztatott / önértés alapján.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés