A fenti érvelés azonban sokkal veszélyesebb annál, hogy humorral üssük el az élét. Hasonlítsuk össze a női és a férfilabdarúgást. Ez azért érdekes dolog, mert a világ egyik felének még sosem jutott eszébe, a másik fele pedig, ha lehet, messze elkerüli az összemérést. Induljunk ki abból, hogy a férfifoci és a női foci ugyanaz a sport, nagyjából ugyanazok a szabályok, 2-szer 11 játékos kerget egy labdát 90 percig. Ha ugyanaz a sport, akkor nyilván az egyik „típusú” meccset azért nézik többen, mint a másikat, mert azt jobb nézni. Például a francia labdarúgó-bajnokságot azért nézik kb. fele annyian, mint a Bundesligát vagy a Premier Ligát, mert nyilvánvalóan sokkal gyengébb. A 2018-as oroszországi férfi labdarúgó világbajnokságot összesen 3,572 milliárd ember nézte világszerte, míg a női tornát a mostani becslések szerint kb. egymilliárd ember. A mérkőzéseken résztvevők átlagos száma a két tornán 47 371, illetve 21 756 fő volt.
Tévében tehát több mint háromszor annyian, míg élőben több mint kétszer többen érdeklődnek a férfi labdarúgás iránt.
Mindezt úgy, hogy nem mellesleg a férfi-vb jegyárai kb. száztól ezer euróig, a női vb jegyárai pedig csak kilenctől kilencven euróig terjedtek.
Az mindenki számára nyilvánvaló, hogy egy focista fizetését a klubja alapvetően a csapat eredményeitől és népszerűségétől erősen függő közvetítési díjakból és jegyeladásból származó bevételekből fizeti ki. Hosszú távon legalábbis nagyon nehezen tud pénzügyi értelemben is működni egy sikertelen együttes. Ugyanez igaz az egyszeri díjazással járó nemzetközi tornákra is. A 2018-as férfi labdarúgó világbajnokság összesen kb. hatmilliárd, azaz hatezer millió dollár bevételt termelt. A női labdarúgó-világbajnokság 2019-ben összesen 131 millió dollár bevételt termelt, azaz mintegy 98 százalékkal kevesebbet. Ez nagyon gonoszul hangzik, de úgy látszik, ennyivel kevésbé érdekli az embereket a női labdarúgás. Az USA női válogatottjának tehát az egész világot egyetemesen beperelni több értelme lenne, mint a saját szövetségüket. Főleg, hogy míg az oroszországi tornán részt vevő férficsapatok az egész labdarúgó-világbajnokság összbevételének 7 százalékát kapták kézhez, a női labdarúgó-világbajnokságon részt vevő csapatok esetében ez a szám 20 százalék. Ez azt jelenti, hogy a bevétel arányában a nők majdnem háromszor annyit kerestek, mint a férfiak.
Az amerikai lányok – a szabadpiac törvényszerűségeivel mit sem törődve – konokul állítják: „Ők ugyanazt a munkát végzik, mint az amerikai férfiak, fociznak. Ők ugyanabban a munkában sokkal eredményesebbek, mint a honfitárs férfiak. Mégis kevesebb pénzt kapnak.”