Sokkal érdekesebbnek hangzik a közlekedési alapjövedelem: ez úgy nézne ki a zuglói városvezető szerint, hogy minden minden felnőtt budapesti közlekedési támogatást kap, a nyugdíjasok és a gyermekek eddigi kedvezményei pedig megmaradnak. Kihangsúlyozta, a felnőttek maguk dönthetik el, hogy a támogatást közösségi közlekedésre, parkolásra, biciklizésre használják fel. Arra a kérdésre, hogy mindez mennyibe kerülne, pontos választ nem adott, hiszen szerinte a főváros költségvetése átláthatatlan. Persze, nem csak adna, hanem el is venne, véleménye szerint ugyanis az önkormányzatok túl sok parkolási kedvezményt adnak a kerületekben lakóknak, ez pedig fenntarthatatlanná teszi a rendszert.
Azzal, hogy az emberek választhatnának az ingyenes parkolás, vagy olcsóbb tömegközlekedés között, növelni lehetne a BKV jegybevételeit, másrészt kevesebben használnának autót, amitől élhetőbb válna a város. A hosszú távú célja, hogy a tömegközlekedés napi 100 forintba kerüljön.
Ezenfelül Karácsony létrehozná Budapest új „tüdejét is” – olvasható a Népszavában. Ez a főváros legnagyobb telepített parkerdeje lenne Csepelen és a Ferencvárosban, emellett zöldfolyosóval kötné össze a Margitszigetet a Római-parttal, amennyiben ő lenne az új főpolgármester.