A dugódíjat minél előbb be kell vezetni

2019. április 25. 10:26

Ungár Péter
Facebook
Én alapvetően azt szoktam gondolni, hogy csak azért mert valami EU-s kötelezettség nem biztos, hogy jó.

„Én alapvetően azt szoktam gondolni, hogy csak azért mert valami EU-s kötelezettség nem biztos, hogy jó. Én az MSZP-vel vagy a DK-val szemben, nem gondolom, hogy minden, ami EU-s kötelezettség maga a megtestesült tökéletesség, és nem minden feltétlenül jó nekünk, ami Brüsszelből jön. De ha van valami, ami Uniós kötelezettség és jót is tenne nekünk, az a dugódíj.

Évtizedek óta csak a megúszás, a sunnyogás megy a valódi cselekvés helyett. Pedig, akit kicsit is érdekel a budapesti emberek egészsége, tudja, hogy radikális megoldásokra van szükség, mert a helyzet súlyos. A WHO mérése szerint Budapesten a légszennyezettség két és félszerese a biztonságos szintnek, és emiatt évente 8 ezer fővárosi polgár hal meg.

Regnáló főpolgármesterként Tarlós Istvánnak nem volt kellő bátorsága bevezetni a dugódíjat, ami mérsékelte volna ezt a döbbenetes számot. Tarlós István eddig sunnyogott ebben a kérdésben. A mindent megoldó szaki képében tetszelgő főpolgármester minden évben jövőre vezetné be a dugódíjat. Egyszerűen erre nincs többit időnk.

Ugyanakkor úgy látszik, Karácsony Gergelynél és a balliberális oldalnál megtaláltuk az egyetlen EU-s kötelezettséget, amiben ügyeskedni kell, amiben be kell csapni Brüsszelt.

Karácsony Gergely 2025-re teszi a dugódíjat, ráadásul a Republikon Intézet alapján utólagos népszavazáshoz kötné a bevezetését. Fura kijelentések ezek egy magát zöldként meghatározó politikustól. Érthetetlen kijelentés annak az oldalnak a jelöltjétől, amelyik a populizmus elleni harcban forrasztja újra megújuló identitását. Mi ez, ha nem populizmus? Rákölteni többmilliárdot egy rendszer kiépítésére és utána megszavaztatni? Melyik EU-s kötelezettséget akarja még a balliberális oldal népszavazáshoz kötni?

Nekünk viszont nincs hova hátrálni. A dugódíjat minél előbb be kell vezetni, és már évekkel ezelőtt el kellett volna kezdeni ennek az előkészítését, hogy ne büntetésként, hanem fejlesztésként éljék meg ezt a fővárosiak. A gyalogosok miatt, az autósok miatt, és mindenki miatt, aki évekkel él rövidebb ideig a légszennyezettség miatt Budapesten, mint ha nem itt lakna. Az LMP felelős politikai közösség és ezért támogatja Puzsér Róbertet, mert neki van töke beleállni a dugódíj bevezetésébe. Mindannyiunk érdekében.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 63 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A dugódíj csak újabb pénzbeszedés a gépjárműadón és a parkolási díjon felül. A légszennyezettséget nem oldja meg, mert, ha menni kell, akkor díjfizetés mellett is menni kell. Ráadásul a belvárosban szedett dugódíj, ha kívül is tart valamennyi gépkocsit, a szennyezett levegő elé nem állít korlátot.

A légszennyezettséget az elektromos autók minél gyorsabb fejlesztésével és forgalomba állításával lehetne csökkenteni, illetve azzal, ha a tömegközlekedési csomópontok mellett nagy kapacitású ingyenes parkolóházakat építene az állam és a főváros. Az utóbbira bezzeg nincs pénz, pedig az agglomerációból Budapesten dolgozók hatalmas adóbevételt termelnek.

Válaszok:
DrPepper | 2019. április 25. 16:37

Majd nem folytatja vesszőhibával. Fojtatya?

A légszennyezettségnél a szálló por koncentrációját szokták felhozni, ami magas szokott lenni Budapesten. Télen, fűtési szezonban.

Nem kell dugódíj, legalábbis nem így. Nem ebben a formában, és nem azok miatt az indokok miatt, amit a fogalmatlan / rosszindulatú zöldek hangoztatnak.

A dugódíj bevezetéséhez meg kéne tudni hosszabbítani a metróvonalakat, és nagy parkolókat kellene építeni a metrók végállomásainál, ha nem akarjuk, hogy komoly fennakadásokat okozzon a közlekedésben. Ez pedig rengeteg pénzbe kerülnek. A négyesmetró építése is végtelen ideig tartott.

PM10 koncentráció az Erzsébet téri szenzor mérése alapján. 2018.01.01 - 2018.12.31.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés