Korábban egyébként csak külföldről behozott gyermek-, illetve teherszállító kerékpárokat lehetett kapni Magyarországon, ám tavaly egy egykori biciklis futár, Marosvölgyi Máté saját fejlesztésbe kezdett, így most már Hampi néven magyar teherszállító bringa is kapható.
A Hajtás Pajtás az elektromos rásegítésű szerkezeteket egy uniós programnak köszönhetően teszteli és építi majd be szolgáltatásába: a Cyclelogistics Ahead nevű, összesen 2,3 millió euró összköltségvetésű projektben hét európai nagyváros (Milánó, Berlin, Prága, Cambridge, Budapest, San Sebastian, Mechelen) ökologisztikai szolgáltatói és közlekedésfejlesztésért felelős hivatalai vesznek részt. A program fő célja a városközpontok lég- és zajszennyezésének csökkentése zéró kibocsátású közlekedési megoldásokkal. A Hajtás Pajtás 110 ezer eurós uniós támogatásából finanszírozzák majd egyebek mellett az új teherszállító járműveket, illetve a különféle szemléletformáló promóciókat.
A program résztvevői egyébként saját tapasztalataikat, módszereiket megosztják egymással, így segítve a jó megoldások terjedését. Hiszen éppen ez a cél: a létező példákat követendőként beállítani más városok, országok számára. Végső soron ugyanis azzal mindenki nyer, ha környezetbarátabb módszerek terjednek el nem csak a közlekedésben, hanem a szállításban is.