Tiszta vizet öntött a pohárba az ATV: ezt üzenték Deák Dánielnek a botrány után

Úgy néz ki kezdenek elcsitulni az indulatok.

A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. szerint sikerült visszaszorítani a fiatalkorúak dohányzását Magyarországon a dohánytermék-kiskereskedelem egy éve működő koncessziós rendszerével.
A zrt. az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében emlékeztet arra, hogy egy éve, 2013. július 1-jén indult el az új kiskereskedelmi rendszer. Azóta dohányterméket csak azon nemzeti dohányboltokban lehet kapni, amelyek működtetői ehhez koncessziós jogot nyertek állami pályázaton. Az új rendszerben ma már a lakosság 98 százalékának folyamatos az ellátása dohánytermékkel, tették hozzá közleményükben.
A cég rámutat: az új értékesítési módszer elsődleges célja a fiatalkorúak védelme volt. Míg korábban a fiatalkorúak 58 százaléka juthatott dohánytermékhez, a fogyasztóvédelmi hatóság adatai szerint mára ez az arány 12 százalékra csökkent, a szigorú és folyamatos ellenőrzéseknek is köszönhetően. Az a változás, hogy a dohányboltok naponta online adatokat küldenek a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, része a feketekereskedelem elleni küzdelemnek, jelezte közleményében az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.