„A kormánynak fogalma sincs, mi az a szolidaritás”

2012. december 13. 11:45
Kóbor Andrea, a Hallgatói Hálózat tagja szerint az egyetemisták szolidaritásból tiltakoznak.

A két hallgatói szervezet – a HaHa és a HÖK – küldöttje a műsor alatt értesült róla, hogy a tiltakozók bejutottak a Kossuth térre. Kiss Dávid, HÖOK-elnökségi tag szerint ez belefér a gyülekezési jogba. Kiss Dávid nem ért egyet azzal, hogy az intézményi autonómiába ilyen szinten beletaposson a kormány. A tiltakozók nem fogadják el a pártok támogatását, de magánszemélyként várják a politikusokat.

Kóbor Andrea elmondása szerint a HaHa az elfogadott pontok szerint nem készül kompromisszumra, és arra kérik a HÖK-öt is, hogy ne kössön kompromisszumot a kormánnyal.

Összesen 115 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Bajnai nem szólalt meg az ügyben!!!!
Szerintem ő most a kormány oldalán áll. Csakúgy mint Gyurcsány. Tegnap nyilatkozta.

Ez a kis buta picsa röhögni való.

De most txisblokádot játszanak ami mögött szélsőségesek vannak.
Gyurcsány és Bajnai sem támogatja őket!!!!!

Csak azt felejtették elmondani a hallgatokat akiket összetrombitáltak, hogy szolidárisak, csak nem a diákokkal, hanem a felsőoktattási intézmények vezetőivel, mivel őket érinti leginkább a felsőoktattás refomja. Megszünik az, hogy a divatszakoka ősznélkül bövitették (arra van ígény) minden különleges beruházás és fejlesztész nélkül. Elég volt oktatókat felveni egy-egy szak, tanszék müködtetéséhez. Természetesen állami lag finazirott helyekre.

Egyáltalán nem is érdekelte eközben sem a diákok teljesítmény, sem az. hogy végzés után mi lesz velük tisztán szolidaritásból.

Természetesen ebben az oktattási kormányzat is partner volt, mivel a gombaszámra növevő akreditációk kiadásával őnmaguk is hozzájárultak a mai helyzet.

Megjegyzem, hogy nem szolidárisak sem a jelenlegi hallgatókkal, sem a jövőbelievel sem, mivel ha maradna az a rendszer ami most akkor konzelválnák azt a helyzetet ami kialakult.

2002-ben 8400 volt a pélyakezdő diplomások száma, ez 2010-re 35.000-re nőtt. Azért ez valamit csak mutat. Nem kéne a szolidaritásukat inkább kifejezni ezek íránt akik most vagy itthon,kovájognak, vagy külföldön pizsfutárként, mosogatóként és más nem diplomájuknak megfelelő munkát vállalnak, azért mert senki nem szólt ezeknek a gyerekeknek és szüleinek, hogy jó a gyereket felveszük, de a munkaerőpiacon való elhelyezkedését nem tudjuk garantáli.

Talán arról kéne szólni a demonak, hogy a jővő nemzedéke ne járjon úgy, mint a mi korosztályunk.

Ha egy országban anarchia van ott az embereket könnyebb lesüllyeszteni őrjöngő, üzletekbe betörő tömeggé. Ez az amit a globális háttér hatalom akar és sok helyen már sikerrel el is ért. Akik túlélik az első néhány hetet, bármit elfogadnak majd, hogy csak végre rend és biztonság legyen. Jöhet az "új világrend", a rendőr állam. Bármi. Ezért heccelik a diákokat is. Az anarchia a cél és mivel politikai szinten nem sikerült elég embert mozgósítani, hát megtalálták a kényelmesen félrevezethető saját akarattal nem rendelkező tömeget a diákokat.

Egyébként nem értem, hogy miért kell a rosszul tanuló diákokat ösztöndíjjal jutalmazni?

A tandíj az egy negatív ösztöndíj, ugye?

A probléma lényege ott van, hogy a középiskolai képzésről az a véleménye a tömegeknek, hogy nem ér semmit és mindenki próbál bejutni az egyetemre.

Ha az érettségi érne valamit, nem lenne tömeg az egyetemeken és a színvonalat is meg lehetne növelni, megint egyetemi szintre.

1969-ben egy Rockefeller bennfentes, Dr Richard Day többek között a beszédében ezt mondta:

"More Time in Schools, but they "Wouldn't Learn Anything."
Több idő az iskolában, de nem fognak semmit sem tanulni.

Tehát már 1969-ben Rockefelleréknél tervben volt az, hogy a fiatalok iskola padban való tartása sokkal hosszabb ideig tartson mint azt előtte tették.

Nézzük meg, hogy 1969 óta valóban sokkal hosszabb ideig tart -e egy fiatalnak a képzése mielőtt dolgozni tudna.

Szerintem, igen.

Nézzük meg, hogy megtanult információ mennyire teszi a fiatalt alkalmassá arra, hogy meg tudja szerezni a saját élelmét, ruháját, otthonát, vizét, hűtését vagyis, hogy a fizikai életben tartásának a feltételeit.

Szerintem, egy gimnáziumi érettségivel, nem képes sem előállítani sem megszerezni a saját fizikai életbentartásához szükséges javakat.

Tehát a célt a háttér hatalom elérte.

Aztán vegyük észre, hogy mennyi idő megy pocsékba azzal, hogy olyat tanul a fiatal generáció, amit soha nem fog használni.

Ez mind attól a véges időkerettől veszi el az értékes éveket, amikor ivarképes és utódokat tud létrehozni. Nem mindegy, hogy egy fiatal nő 20 évesen szüli meg az első gyermekét vagy 30-35 évesen. A 20 éves még vállalhat akár egy második vagy harmadik gyereket is a 30-35 éves szerencsésnek mondhatja magát ha 1 gyereke lesz.

A meg nem született gyermekek számával irtják a nemzetet.

Ha ez össze esküvési elmélet ám legyen, de aki nem tud belőle tanulni az magára vessen.

Ehhez vegyük hozzá azt a kérdést, hogy a külföldre menő fiatal szakemberek közül hányan esnek bele a házas férfi kategóriába?

Hogy miért kérdezem pont ezt? Ha a kisgyermekes fiatal férfi külföldön kénytelen dolgozni, milyen esélye lesz arra, hogy a távolság miatt egyben maradjon a családja? Nincs-e eleve bekódolva a válás vagyis a szakrális legkisebb emberi közösség tönkre tétele a család megsemmisítése? Egy válás után hányan vállalnak további gyermeket?

Évtizedek óta a kormányok az oktatás lezüllesztésével vannak elfoglalva. Most épp a fidesz állt az élre.

Ha már oktatás reform, akkor talán a legelejéről kéne kezdeni:

- általános iskolákba visszavezetni a Zsolnay-módszert, mindenhol

- 4. év végén szintfelmérés: emelt szintű általános iskola, középszintű általános iskola

- írásos felvételi a középiskolába, aki nem oda való, menjen szakmát tanulni

- az alap érettségi követelmény szintjét is megemelni (vagy visszavezetni a régi rendszert: anno az osztályom 40%-a elvérzett rajta, a mostani érettségit évtizedek távlatából is elsőre megoldom, röhej)

- egyetemre csak emelt szintű érettségivel lehessen jelentkezni, alap érettségivel okj/főiskola

Na, amit a fidesz most kitalált az csak némi pénzmag szerzés a 2013/14-es évekre, hogy unortodoxia ne omoljon össze a választásokig! Amit kellene csinálni:

- Állami hely tanulmányi eredmény ÉS pénzügyi helyzet alapján:

- kitűnő tanuló mehet állami képzésre
- jó tanuló, alsóbb osztálybeli családból mehet állami képzésre
DE! Az első bukásnál ki rúgják az állami képzésből, átmehet fizetősre, vagy befejezheti a tanulmányait

- jótól rosszabb tanuló 2%-os diákhitellel mehet, de bukásonként 1%-al emelkedjen a hitel kamat, érezze a súlyát a lébecolásnak

A keretszámokat pedig el kell felejteni, mert csak arra jó, hogy aki jól fekszik odafent, annak a csemetéje bekerülhessen, plusz a maradék, a többi meg hiába rendelkezik nyelvvizsgákkal vagy érettségivel, cseszheti!

Ezután pedig a kétharmados királynak kuszaszemű barátjával azon kéne ügyködnie, hogy mire a fentiek lediplomáznak, addigra ne akarjanak elmenni az országból, hanem el tudjanak helyezkedni normális bérekért, amiből megtudnak élni.

Ez amit most csinálnak, szimpla pénz lehúzás, olyan naivak meg ne legyünk már hogy bevesszük ezt a kamattámogatásos dumát! Nagyobb súlyú ígéreteket is szegtek meg az elmúlt években.

Az, hogy kacellárt nevez ki a kormány ellenörini azt, hogy az átutalt KÖZPÉNZEKET hogyan és mire haszálja az intézmény.

Valamint a közpénzt a tanulok utái képzési díjat nem a Tanszékek, karok kapják, hanem a szakok közvetlen.

Itt van a kutya elásva, hogy nem saját kénük kedvükre lehetne az állami közpénzeket felhasználni, hanem kiejezetten azon diákok kézésée akik után a költségvetés utalja a pénzt.

Na ezt fogják fel úgy, hogy az autonomijájukba való beavatkozás.

Az a botrány, hogy ez eddig nem így volt.

Jö lenne ha a hozzászólók többsége a szakma oldaláról jelenne meg,s közelítene a témához. S hát kerülve a legtöbbször érzelmimegközelítésből, politikai elkötelezettségből fakadó indulatokat,gyűlölettel teli, legkevésbé konszenzust kereső, a normális emberi érintkezésekkel össze nem egyeztethető szóhasználatot.Szóval jó lenne ehhez az állatorvosi lóhoz is higgadtan, a mindkét oldalról feltételezett jószándékot és persze a hibákat, a tévedéseket, a hozzá nem értést is elismerő alapállással közelíteni. Először mindenki a politikai hovatartozása alapján nyúl a kardjához, majd csak a fegyvercsörgetés közben jönnek elő a szakmai ismérvek is. Tudomásul kell venni, hogy nem kizárólagosan az egyik politikai oldal miatt süllyed ez a hajó, s csak lékeket vág az, aki vagdalkozik. Mimes-t hozzászólása első része alapján tanárnak hittem, s amit leírt teljesen szakszerűnek tartottam, s támogatandónak. A sorai végén tett személykedések, ízléstelen jelzők megkérdőjelezik ezt. Egy TANÁR attribútumába nem férhet bele a közönségesség, a stílustalanság, azaz meg kell tudni felelni bizonyos emberi mércéknek is. Csak így lehet elvárni a másik féltől a befogadást, s persze ez utóbbi részére is kötelező az említett normák betartása. De amint látják, most nem is az a cél, hogy nyugodt körülmények ütközzenek a szakmai álláspontok. Az íjakat állandóan felhúzva tartják - nem, tartatják - , ám amint a közmondás is mondja: " Az állandóan felhúzott íj elpattan". Erre a pattanásra, atársadalmi béke elvesztésére játszanak sokan kívülről és belülről, szándékosan, avagy tudattalanul. Az állandó viszályt szítók, keresők ezen a színpadon töltik napjaikat. Az nem kérdéses, hogy a képzés mai rendszere nem felel meg a követelményeknek, finanszírozása sem tartható fenn, túl az ország teherbíró képességén, többek között a célszerűtlenség okán,tehát valakinek elő kell vennie a szikét. A mikéntje joggal vitatható, bírálható. A lehető legtöbb szereplő bevonásával, a hatalmi gőg és reflexek kizárásával, nem a politikai megfelelés kényszerével, de minden érintett józanságával, önmérsékletével,a kérdéskör össztársadalmi közegbe, érzékenységbe helyezésével kell leülni az asztalhoz. nincs olyan, hogy: "Miénk az egyetem!" Majd akkor, ha ténylegesen átveszik annak fenntartását, az oktatás finanszírozását. Vége a szocializmusnak, fel kell ébredni. Semmi sincs ingyen. Éppen Kovács Árpád, a Költségvetési tanács elnöke mondotta ma egy interjúban, hogy vége a jóléti rendszernek. Neki meg lehet hinni. A pártok meg ne hecceljék értelmetlenül, saját politikai céljaiknak alárendelten a fiatalokat. Tegyenek le azasztalra konkrét programokat, de ne olyanokat, amiket másnap felrúgnak. vegyük ki a kérdést az alkalmatlan politikusok kezéből.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés