Hajlandóak-e komolyan venni minket?

2012. november 13. 11:53

Schilling Árpád
Színház.hu
Most értettem meg, hogy tudott Markó Iván a függetleneket sújtó jelenlegi elvonás mértékével megegyező támogatást kapni: így állt helyre az egyensúly.

„Hammerstein Judit, kultúrpolitikáért felelős helyettes államtitkár szerint ők támogatták először a Független Előadó-művészeti Szövetség (FESZ) működését. Ez annyiban igaz, hogy a FESZ 2011-ben alakult szervezet, s ennyiben nehéz is lett volna korábban támogatni. Ugyanakkor a FESZ az FSZSZ-nek, vagyis a Független Színházak Szövetségének a jogutódja, amely azonban már 2010 előtt is kapott minisztériumi támogatást. (...)

Cser-Palkovics András ezek után felhívja figyelmünket arra, hogy a költségvetés egyensúlyára is tekintettel kell lennünk. Most értettem meg, hogy tudott Markó Iván a függetleneket sújtó jelenlegi elvonás mértékével megegyező támogatást kapni: így állt helyre az egyensúly.

Halász János felelőssége teljes tudatában fogalmazza meg a videó legfontosabb üzenetét: nyócév!

L. Simon László záró bonmot-ja nem is lehet más, mint hogy nem lehet kizárólag az állam kötelessége a kultúra fenntartása. Az általam 18 éve alapított Krétakör magánpénzből jött létre, s jó ideig abból is működött. Állami támogatásunk mértéke soha nem érte el az éves működési költségek felét. Jelenleg – az elvonást belekalkulálva – 6 millió forint támogatásra számíthatunk, miközben több százezer eurós projekteket valósítunk meg német, osztrák, svájci és francia polgárok adójából.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 31 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Azért nem kellene Marko Ivánt méltóságában sértegetni. Gondolom, hogy ismered az egész életutját és nemcsak a hazai, de nemzetközi munkásságát is dehonesztálni, mivel gondolom, hogy a sarkáig sem érsz fel.

Ha már Schillinget hasonlitgatod akkor tudnod kell, hogy élet pályája Markohoz képest még az "ovodában" tart és élete pályájának még nagyobb része hátra van, s összehasonlitani akkor lehet Őket.

Mellesleg értelmetlen az egész és sajnálatos ez az irigykedés egy olyan ifju titántól aki a pályája kezdetén(15) jár, és elvitattni egy olyan együttes és utánpotlás iskola léttjogosultságát, mely a magyar táncmüvészet lenyomatát otthagyta és ott hadja a magyar magas kultura lapjain. Ezt tettszik nem tettszik Marko Iván fémjelzi úgyanúgy, mint Makovecz az organikus épitészetben.

Ez akkor is igaz, ha munkásságuk nagy részét nem az állami csöcsön lógás jellemezte.

Nem tudom, hogy pl. az Operett színház kap-e támogatást, ha igen, mennyit. A Nemzeti?
Azt tudom, hogy az Opera kap, nem is keveset. (Na jó, nem egy olcsó műfaj.)

A függetlenek, a kőszínházakhoz képest, nagyságrendekkel kevesebb pénzből gazdálkodnak. Gazdálkodnának!

Talán azért van ez így, mivel ezek olyan alternativ szinházak, melyek őnmegvalósitóak és réteg szinházakként indulnak.
Másik helyzet az, hogy mióta az eu rendes tagjai vagyunk, vannak olyan pályázatok melyek a multi-kulti nevében közvetlenül eu-s támogatásokat nyerhetnek el, ami nem a kormányokon keresztül érhetök el, hanem közvetlen. Ezt a tényt gondolom, hogy Schilling sem hallgatta el.

Ezért furcsa a "függettlenek" peticiója a kulturális kormányzat irányába és teszik ezt úgy hogy nem valamiért, hanem valaki ellen(Marko) írányul. Ez azért mutat valamit az erkölcsi és morális állapotukról.

Nézd Neked ez a véleményed. Nekem meg más. Marko tudatosan jőtt haza és alapitotta Györben az iskoláját, melynek alapja a Bejar által vezetett iskolára alapitotta. Ez nem szégyen és hátrány a táncmüvészetben. Lényegileg egy táncmüvészeti technikát alkalmazott ami eltért a korábbi klaszikus balett iskoláktól. A mai napig is fut egymás mellett több iskola. Magyarorszűágon uttörő volt ebben a Pécsi Balett ami mai napig örzi a kezdett hagyományait. Györben is folytattják Marko iskoláját, de távozása után soha nem tudták és tudják azt a meghatározó stilust hozni, sem technikában, sem korreográfiában. Ezt ma is Markonak a saját társulata az mely fémjelez.

Mellesleg 2000-ben a Hanoveri világkiállitáson, hol a Marko fiatal társulata adta elő a Nap Szerelme darabot és Marko is táncolt egy rövid egyszemélyes modern táncdrámát óriási sikerrel a nagyszinházban (5000 fő), melyet potelőadással ismételni kellett. Gondolom, hogy akár az Izraeli, akár europa szerte a mai napig folyamatos meghívás (sok lemondva anyagi okok miatt) nem azt jelenti. Ott tévedsz, hogy Markot, mint táncost jellemzel, holott mint mindenki aki hasonló életutat jár be nemcsak táncos(korlátok miatt), hanem iskolateremtő, korreográfus és utánpotlás nevelő müvész.

Már lopkodni sem volt ideje, mert vagy átvette a Bejár korreográfiát, amit a társulat eljátszott, mint általában a legtöbb társulat tesz, akár prozai, akár táncos), vagy őnálló témávat korreografált.

Mellesleg, ha olyan jó menedzser lett volna, akkor nem a saját vagyonából sponzorálta volna a társulatát bizonyos mértékig, hogy egyáltalán fenn maradjanak. Nem visítozott, hogy neki jár az állami csöcs, de azonnal, mert Ő milyen ilyen-olyan nagy müvész.

Az ifju alternativ független titánoktól talán több alázat és szerénység több lenne.

Schillingi Árpád rendezései "üldöztek" el a Zsámbéki nyári színházi előadásokról.
Attól kezdve ha meghallom a nevét, ideges leszek, mint most is.

Schillingi Árpádhoz van szerencsénk?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés