Orbán: Az európai értékek mentén zajlik az újraszervezés

2012. január 18. 15:18
A magyar miniszterelnök felszólal a strasbourgi Európai Parlamentben, ahol a közelmúltbeli magyarországi politikai fejleményekről vitáznak. Orbán elismerte, hogy az átalakulások érdekeket sértettek, de az ország újraszervezése az európai értékek mentén zajlik, és támaszkodtak az EU alapdokumentumaira is. A szocialisták, a zöldek és a liberálisok keményen kritizálták a magyar miniszterelnököt és a magyar szavazati jog felfüggesztését szorgalmazzák.

Három európai parlamenti frakció, a szocialisták, a zöldek és a liberálisok a magyar szavazati jog felfüggesztését tervezik. A jegybanktörvényt, a választójogi törvényt, a médiatörvényt és az alaptörvényt is támadják. Az EP-vitában Orbán Viktor is részt vesz. 

összesen: 34 db | 15 db/oldal

első vissza 1 2 3 következő utolsó

Rajcsányi Gellért

Orbán: Büszkék vagyunk az európai érdeklődésre
2012. January 18. 18:27

A vita utáni sajtótájékoztatón Orbán Viktor arról beszélt: nagy nap volt ez az alaptörvény szempontjából, és hangsúlyozza, hogy az alaptörvénnyel kapcsolatban senki nem emelt hivatalos kifogást. Orbán örült a mai vitának, amit hasznosnak talált.

Rajcsányi Gellért

9

Rajcsányi Gellért

Orbán Viktor a vita zárszavában elmondj: 20 évből 15-öt ellenzékben töltött, tehát ha van a politikai versenynek barátja, akkor az ő. A vita szerinte nagyrészt ideológiai töltetű volt. Idézi Robert Schumant: Európa vagy keresztény lesz vagy nem lesz. A miniszterelnök arra kér mindenkit: olvassa el mindenki az alkotmányt.

A kormányfő szerint nincs vita a Bizottsággal a bírák igazságszolgáltatás függetlenségéről, csak a bírák nyugdíjáról, ami nyugdíjkérdés, és nem igazságszolgáltatási. A jegybankot ért kritikákból csak egyetlen pont maradt, az eskü ügye.

Viták szerinte mindig voltak és lesznek. Ha az érvek alaposak és józanok, akkor van miről vitatkozni. Sajnálja, hogy sok düh és előítélet volt a mai vitában. Ez nem méltó Európához. A magyarok hisznek az európai értékekben. Magyarország a szabadságharcosok földje volt és az is marad. Ezeréves nemzetként megköveteljük a tiszteletet, ahogy mi is megadjuk azt másoknak.

Rajcsányi Gellért

Rajcsányi Gellért

Reding: Együtt kell működni
2012. January 18. 17:59

Viviane Reding, az EU alapjogi biztosa szerint egy dologban mindenki egyetért: a magyar törvényeknek az EU-s joggal és értékekkel összhangban kell lenniük. Reding szerint a pártatlan bíráskodás európai alapjog, ezért a Bizottság érdeklődik az igazságügyi reform iránt. Neelie Kroes biztos a médiaszabadság ügyében levelezik a magyar kormánnyal, de a Tanáccsal és a Velencei Bizottsággal is együtt kell működni.

Rajcsányi Gellért

Rajcsányi Gellért

Gyürk a baloldalt kritizálja
2012. January 18. 17:37

A baloldalon sokan inkább érdekeltek a koncepciós pereket idéző hadjáratokban, mint a vitában – mondta Gyürk András fideszes néppárti politikus. Gyürk szerinte a baloldal a magyar szuverenitást és a néppárti kormányt támadja, de valójában az európai értékek sérülnek. Tevékenységükkel csak a szélsőséges erőket erősítik, ami az EU válsága miatt felelőtlenség.

Rajcsányi Gellért

8

Rajcsányi Gellért

A fideszes Gál Kinga szerint 2006-ban Magyarországon ténylegesen sérültek az emberi jogok, ám akkor az EP nem volt ilyen érzékeny a szocialista kormánnyal szemben. Gál szerint ez a kettős márce. A politikus úgy véli, sok régi tagállam sem felel meg az EU mércéjének. Ezután álegyházakról beszélt, meg az évekig húzódó bírói ítéletekről. Gál szerint légből kapott hírekkel, sajtóhadjárattal bírálják Magyarországot, és z alkotmányt és a kifogásolt törvényeket nem is olvasták a képviselők.

Rajcsányi Gellért

8

Rajcsányi Gellért

Schulz sztoikussá vált
2012. January 18. 17:17

EP-elnökként meglehetős unalommal vezeti a vitát Martin Schulz, az európai szocialisták volt vezető politikusa.

Rajcsányi Gellért

Rajcsányi Gellért

Román kiállás Orbán mellett
2012. January 18. 17:13

Egy néppárti román képviselő, Dumitru Stolojan Orbán Viktor jóhiszeműségében bízik. Szerinte ezt bizonyítja a Barrosónak írt levele is. Stolojan példaszerűnek tartja az ideiglenes bankadót és sok sikert kívánok az Orbán kormánynak.

Rajcsányi Gellért

7

Rajcsányi Gellért

Göncz Kinga örül a vitának
2012. January 18. 16:54

Göncz szerint Orbánnak nem kell megvédenie Magyarországot, mert a vita nem Magyarországról, hanem az Orbán-kormányról szól. Hangsúlyozza: Magyarország önként csatlakozott az Európai Unióhoz. Göncz felsorolja a demokratikus intézmények átalakítása miatti aggodalmait.

Rajcsányi Gellért

Rajcsányi Gellért

Most már Padánia a téma
2012. January 18. 16:52

Olasz radikális politikus üdvözli a szabadságért és szuverenitásért küzdő Orbánt, majd rátér Padánia, vagyis a független Észak-Olaszország álmának témájára. Egy másik olasz képviselő szerint nincs Padánia, csak Olaszország van.

Rajcsányi Gellért

7

Rajcsányi Gellért

Áder is védi Szájer feleségét
2012. January 18. 16:46

Áder szerint sértő a nőkre nézve, ha Szájer feleségét kritizálják, amikor pedig Handó Tünder alkalmas a feladatra.

Rajcsányi Gellért

Rajcsányi Gellért

Lunacek megdöbbent
2012. January 18. 16:43

Az osztrák zöld Ulrike Lunacek megdöbbent a Néppárt Orbán melletti kiállásán. Szerinte sokan félnek Magyarországon. Szerinte az EP-ben meg kellene vitatni, mit kell módosítani az alaptörvényen. Lunacek Schiff András és Fischer Ádám véleményét idézi.

Rajcsányi Gellért

7

Rajcsányi Gellért

Lambsdorff gróf: A demokráciát nem lehet kiüresíteni
2012. January 18. 16:41

A liberális Alexander von Lambsdorff gróf konkrétumokkal aggódik, különösen a nyugdíjak és a szabad média ügyét említi.

Rajcsányi Gellért

9

Rajcsányi Gellért

Szájer megvédi feleségét
2012. January 18. 16:36

Szájer József szerint felesége alkalmas a bírói hivatal vezetésére, hiszen 25 éve bíró, és az ő személye nem lehet akadálya annak, hogy felesége előre lépjen a maga pályafutásában.

Rajcsányi Gellért

Rajcsányi Gellért

Kezd összegabalyodni a vita
2012. January 18. 16:35

Tucatnyian szólalnának fel a vitában, a levezető elnök kicsit elvesztette a fonalat.

Rajcsányi Gellért

5

Rajcsányi Gellért

Néppártiak Orbán mellett
2012. January 18. 16:34

A Néppárt képviselői továbbra is kiállnak az Orbán-kormány mellett, és biztosak annak demokratikus elkötelezettségében.

Rajcsányi Gellért

Összesen 477 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Szerinted bocsánatot fog kérni?

Orbánt felvállalták az euroszkeptikusok. Mit felvállalták, keblükre ölelték.

Egyébként látszik micsoda csapdába manőverezte magát Orbán Viktor: elvi vita folyik, amikor a valóságban a magyar kormánnyal a baj az, hogy nekiment a külföldi érdekeknek. Pontosan ez az euroszkeptikusok meglátása. _Ami_ Orbánt effektive az euroszkeptikusok táborának részévé teszi.

Az ide irogatók Magyarország szégyene, testületileg.

A hirben az az érdekes, hogy ezek szerint már Kanada is.

Igen, rólad is volt szó "szégyen" cimszó alatt. Sajnálatos, hogy a Fidesz ilyen embereket vonz mint te.

A HírTV egyetlenként közvetíti helyszínről azEU vitát.
Elképesztő a fejelkeb a zavar.
Iszonyatos, ahogy a Bokros és tettestársai Magyarországra vádaskodnak.

Félelmetes, amikor úgy csápol és össze-vissza gyalázkodik ez a Kohn Bendit, mint annak idején Rákosi tette. Akár egy feléledt bolsevik.

Konkrétum egy szóval sem hangzik el, összevissza vádaskodás annál több.

A szabad demokratikus választás eredményét és felhatalmazását mint matematikai többséget vonják kétségbe.

Fontos azonban észrevenni a józan hangokat is, amelyek tisztelettel adóznak a magyar kormány iránt és az intézkedéseiket helyesen értékelve sikert kivánnak az Orbán-kormánynak.

No meg arra, hogy Burmával és Kubával vagyunk egy szinten szabadságjogok tekintetében...

Húzzátok ki a fenekéből a nyelveteket!
:-)

Mekkora szaros egy zsidó troll vagy, öregem...

orbánhívő, közben azért "vonázó", majd ilyeneket írsz, hogy "minden csak nézőpont kérdése"...

szerencsére már csak a hülyéket vonzod. A JackHárpit meg a duzur-t, (aki egyébként szintén zsidó).

A normálisabbja átlát rajtad.

Az ifju Lamsdorfnak adott válasz volt a legjobb. Annyira elegánsan tette helyre a listáját, anélkül hogy lehülyézte volna, hogy azért megnézhetné, hogy kinek a véleménye alapján égeti magát.

Sztálininak mondani az előző Alkotmányt a nap díjnyertes hazugsága...

te most észrevetted mekkora öngólt lőttél éppen, vagy ehhez is hülye vagy?
:-)

ha jól látom itt tömegesen térnek meg orbánistának :-)

A válasz egyszerű:
tények teljes figyelmen kívül hagyása

Én egy olyan embert láttam, aki összemossa magát az országgal. Képtelen a kettő között különbséget tenni. Orbán = Magyarország

Az én hazám nem Orbán

nem szurkolóként néztem, bocs :-P

Európai értékek.. inkább nem mondok erre semmit. az EU már jó ideje megfeledkezik mindarról, ami miatt anno létrejött. A felszínt kaparja minden megoldási kísérlet.

A magyarok magyar min.elnöke nagy volt. Jó volt ma magyarnak lenni.
Köszönjük!

ballib sajtót?
muhaha

Már az is hazugság, hogy ballibek a támadások, de erre nyilván nincs füled.

Egy kicsit nézzél már körbe hányan kritizálják azt amit az orbán rezsim művel.
Politikusokat és lapokat.

Tele volt vele a mandiner is. Merkel, Juppé, Olli Rehn, Sarkozy....

Te még mindig beveszed ezt a szart, hogy a ballib sajtó és ballib politikusok támadják?

Magyarországot nem alázták.
Orbánt esetleg, de mint mondtam, a kettő kurvára nem ugyanaz

Hiába idézed be a Jobbikot, zsidókám. Teljesen hiteltelen vagy.
Idézet a (segéd)munkásságodból:

Georg1945 2011. december 9. 13:29

3

@Charlie Chan

Ikszszer írtam már, hogy a Föld nevű bolgón kettő világ van: a zsidók világa és a nem-zsidók világa.
Akik nem zsidók, de kiszolgálják a zsidókat, azok, szerinted, micsodák?
Vagy azok, akik magukévá teszik a zsidók világnézetét, de maguk nem zsidók, azokat miknek lehet nevezni.
Álságos minden olyan megnyilvánulás, amelyik ellene szól a nemzeti haza elfogadásának.

Charlie Chan 2011. december 9. 13:34

1
1

@georg1945

Szerintem meg kétfajta ember van a világon: gépírókisasszonyok és nem-gépírókisasszonyok.

georg1945 2011. december 9. 13:47

1

@Charlie Chan

Ez is jó!
Mennyire igaz meglátás!
Végülis nézőpont kérdése minden dolog képe.

georg1945 2011. december 9. 13:45

1

@peninsulavaldes

Nem vagyok már frusztrált, de látom, amit látok, tapasztalok, amit tapasztalok.
Fiatal tanárok jó(kedvű) csapatokat gyűjtögetnek maguk köré, azt ígérve nekik, hogy majd ők lesznek az avantgard a társadalomban, miközben ők maguk kéjelegnek csapatocskájuk tapsa, írópadkopogtatása, dörömbölés közben népszerűségükben fürödve.
Nem tegnapi vagyok már.
Tapasztalatból állítom, amit állítok.
Végülis rájöttem, amit Salamon olyan szépen kifejt a Példabeszédeiben, hogy minden hiábavalóság - ha minden héjat lehámozunk a lényegről, de jajj! Inkább nem is írom le, hogy mit fogunk találni!


Elemzés
Tehát először: kétféle ember van, az ilyen meg az olyan
Aztán: minden nézőpont kérdése
Végül Salamon bölcsességei fölött való elmélkedés.

Az egész commentlistet érdemes olvasni, tele van összevissza handabandával. tipikus zsidó terelés.
Rohadék koszos zsidó.
Remélem a többség nem ilyen.
Ki kéne moderálni a picsába.

Hiányoznak az ékezetek....

Melyik országból kommentelsz?

Bocs Smoggi, de felmosni úgy lehet, hogy ismerem a felmosórongy használatát.

Nem hagytál ki valakit?
:))

Szerinted ez izgatja Danny Cohn fantáziáját? dehogy izgatja. aki neki nem tetszik az fidesz-jobbik náci.

Én az index streamet néztem

Az előző Orbánkormány, Kuba, Líbia, Venezuela, Észak-Korea és Belorusszia közül melyik EU tag?
Így rálelsz a válaszra...

A Magyar Nemzet online streamjében - mit ad isten - megállt a közvetítés, amikor Cohn Bendit kapott szót :-P

Nem az a lényeg mit ir valaki, hanem az, hogy hogyan.

Ja és persze szégyen a Mandinerre is.

Már rég kitalálták a szűrőt az olyan kifejezésekre, amiket az ide irogató kocsmatöltelékek használnak. Akik gondolom direkt teszik ezt, nehogy már a nép meg ne undorodjon a politikától. Majd emlékez erre, amikor a Jobbik titkosrendőrsége begyűjti az egész bagázst, biztos ami biztos.

Ha ki lehetett valamit szűrni a beszédéből (mint lényeget) ez volt: feloszlatta a paramilitáris egyletet (a Gárdát). Úgyhogy minden mást bocsássanak meg neki, különösen azt a részt, amikor a külföldi érdekek sérültek.

Más kérdés, hogy "ájrópás" szemmel nézve, ez igy lenne a minimum (a paramilitáris egylet feloszlatása). Félreértések végett a németek például ezt aktivan gyakorolják is a saját szélsőségeseiken.

Odakinn valahogy enm értik azt a logikát, hogy LePen-nek (Csurkának) kell lenni (nem látszani: lenni, ide értve a külföldi gazdasági érdekek aktiv és kiemelt sértését) ahhoz, hogy LePen-t (Csurkát) megállitsa valaki. Főleg nem egy kétharmados támogatottságú politikai erő esetén, amely úgy tűnik végképp nem szorul rá a szélsőjobb szavazataira.

Nem értik. Ilyenek ezek a külföldiek. Csurkában Csurkát látnak. Orbánban is. A különbség annyi a jobboldal esetében, hogy hagynak Orbánnak egy egérutat. Forduljon 180 fokot és akkor minden meg van bocsátva.

Attól hogy "igazad van" még nem lesz több pénz a zsebedben. Ahoz szalma helyett észre van szükség a fejedben. Vagy ha az nem megy, annak a fejében akire a dolgaid intézését bizod. Az illető épp most manőverezte be magát hátrányos pozicióba, miután rálépett a tyúkszemére mind Sarkozy-nek mind Merkell-nek. Hát erre az elmejbanokra biztad a boldogulásod. Úgyhogy ne panaszkodj.

Ha az ország sorsa egy kicsit is érdekelne, akkor te se röpködnél (talmi) "boldogságban". De persze nyilvánvaló, hogy a nemzetet a szájukon hordók aggódnak a legkevésbé a nemzet sorsáért. "Csak a Fidesz!" nem igaz? Márpedig ha "csak a fidesz" akkor coki magyar érdek.

:o)

ps: mindig vidám, amikor szegénységi bizonyitványt állit ki magáról az, aki beléd akar kötni :o) :D :O)

Ja és még valami. Remélem a német és a francia nagykövetség olvassa a Mandinert.

Az itt folyó kritikán aluli aljas viselkedés maga Orbán Viktor és kormánya véleménye a külföldiekről. Ha esetleg kételyük lenne, elég a Magyar Nemzet egy-egy cikkén eltöprengeni. A szándék nyilvánvaló. Orbán és sleppje az idegengyűlöletre és a legaljasabb érzelmekre játszik rá. Nem erről szólt a kritikák többsége?

Látom nálad csak ez a két lehetőség van. Tudod ezzel nem cáfolnod, hanem megerősitened sikerült azt amit állitottam.

Gondolom, most beléd hasit a felismerés, hogy de nem is. Van az eddig általad ismert két véglet között valami, amit magánemberek úgy hivnak: kultúrált viselkedés. Kormányok pedig: diplomácia.

Válaszok:
jag3 | 2012. január 18. 21:53

... és persze ne te tehetsz a módosult tudatállapotodról. Hanem Orbán Viktor kormánya. Az a kormány, amely közben azzal büszkélkedik, hogy feloszlatta a Gárdát.

ki volt az aki a multik/bankok adózását fájlalta?

... érdekes, hogy láttad a közvetités egy részét, és ebből ez jött le neked ;) Eszerint az az egy része az a rész volt, ahol Cohn Bendit átmegy Robespierre-be, majd rögtön ezután az euroszkeptikusok Orbán Viktort pajzsra emelik ;)

The Show must go on.

ps: ez az a rész, ami nem számit. Jobban mondva az egész parlamentesdi nem számit egy fabatkát sem.

Na és mi volt az a hirös diplomácia :o) Magyarázd el ha annyira érted...

_Mit_ért_el_ma_Orbán_Viktor_?

(mit ért el diplomácia terén az utóbbi másfél évben. Ne csak a sódert nyomasd, mutass valamit ;)

Annyira kiváncsi vagyok...

remélem azt a részt, hogy "Orbán miniszterelnök úr" kellő tisztelettel és vigyázzállásban írtad :-)))

Ki akar itt micsodát ingyen???
A Klubrádió?
:-o

Orbán újabb szöget vert a nyugati imperialisták koporsójába.

nem lennék most a helyükben :-)

"De ez a kormány se tett se többet, se kevesebbet az ügyben, mint az utóbbi húsz év kormányai. Ezzel vádolni őket megint hülyeség."

Valóban. Az elmúlt húsz év kormányai semmit sem tettek, miközben a cigányság teljesen lecsúszott, mélyen az alá a szint alá, ahol 1990, sőt 1945 előtt volt (1945 előtt még volt cigány életstratégia, kultúra: ezt számolta fel a szocializmus; helyette viszont legalább megpróbálta integrálni a cigányságot, amit azután a rendszerváltás elvágott).

Tehát az Orbán kormány hasonlóan elődjeihez nem tett semmit. Amivel az előző 20 év kormányait, ebből másfél fidesz ciklust vádolni _nem hülyeség_ hanem éppenhogy teljesen jogos.

"Orbán tényleg sok orbitális faszságot csinált, de ezekben a dolgokban feleslegesen ostoba dolog támadni"

Nem találsz némi ellentmondást ebben a mondatban? Amúgy igazad van: az a lényeg, amit csak az euroszkeptikusok mondanak ki. A lényeg az, hogy azoknak van baja Orbánnal leginkább, akik hivatalból "védik". Csak közben kicsit elgáncsolják, eljárást inditanak ellene, satöbbi. A jobboldali német és francia kormányokról van szó.

Nagyon helyes!
csak kellő tisztelettel!
...és függetlenül, mint Szájerné, vagy DR. Schmitt Pál.

Szokás mondani a harag rossz tanácsadó. Aki lila fejjel nekirohan valaki másnak, aki kétszer akkora szekrény azt többnyire lecsapják mint a taxiórát. Amikor Kokót megkérdezték adott helyzetben ő mit tenne, azt válaszolta: futna. Semmi esetre sem állna le bunyózni egy kétszer akkora súlyú egyeddel.

Jó hirem van. Orbán ehelyett azt tette, hogy tockost és kokit osztott (nem, nem verbálisan: nagyonis a gyakorlatban).

Az egy rejtély, hogy gondolta, hogy ezt a primitiv együgyűséget elviszi szárazon, és közben még el is szigeteli az országot diplomáciai értelemben azért, mert emulálja Csurkát.

Remélem mulattatni fog a folytatás is. Nagy dolog szavakban legénykedni: nem az a legény, aki dumál, hanem az aki állja. Nem az a legény, aki a levegőbe bokszol, vagy a kocsmában hősködik.

Azok, akik Orbánt szoritják az EP-ben ott sem voltak.

"érdemben vitatkozni" :o)

Nem emlékszem a diplomácia évszázadaiból egyetlen esetre sem amikor valaki valamiről "érdemben akart vitatkozni".

Aki más lábujjain akar lépkedni, mint Orbán a franciák és a németek magyar földre átnyujtott lábujjain, az jobban teszi, ha abszolúte semmi okot sem ad arra, hogy belekössenek.

Vagyis Orbánnak, ha minimális diplomáciai készség szorult volna belé először azt kellett volna megakadályoznia, hogy belső megosztottság legyen. És ezzel elegendő ürügy arra, hogy beleköthessenek.

És ezt nem azért irom, mert bármi közöm van a jelenlegi ellenzékhez. Hanem azért, mert ezt sugallja a józan ész. Vagy annak minimuma.

Na látod, tudsz te értelmeset is irni ;) Most már csak azt kellene megértened, hogy a pénz egy fikció. Az a tied, amit megeszel. És akkor máris előrébb vagy :o)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés