Elszólta magát az ellenzéki közvélemény-kutató vezetője: a kampányt támogatják

Hann Endre arról beszélt, a kampánytámogatásokban rutinos amerikai szakemberek módszertanát használja a Medián.

Kenterbe ver mindenkit „The Man” a Facebookon, még magát a Facebookot is. Itt valami nem stimmel.
Nekünk, magyaroknak rengeteg jó szokásunk van. És van egy csomó kevésbé hasznos is – például az, hogy piszkosul sokat használjuk a közösségi médiát, s talán ebből adódóan hajlamosak vagyunk elhinni azt, hogy az a fontos, ami épp „ott” zajlik. Halkan jegyzem meg, olyannyira piszkosul sokat használjuk egyébként, hogy 2023-ban
a magyarok 88 százaléka – ez akkoriban Európa-rekordnak számított, kérem szépen! – használt valamilyen közösségimédia-platformot a megkérdezést megelőző három hónapban.
Szerencsére 2024-re már kicsit benőtt a fejünk lágya, és „csak” harmadikak lettünk a magunk 86 százalékával.
De miért is írok minderről? Mert Magyar Péter épp
irreálisan tarol a Facebookon.
Talán még jobban is, mint az ellenzéki „kampánytámogatós” közvélemény-kutatásokban.
Ezt is ajánljuk a témában
Hann Endre arról beszélt, a kampánytámogatásokban rutinos amerikai szakemberek módszertanát használja a Medián.
Merő kíváncsiságból megnéztük néhány – így-úgy – fontos közéleti szereplő Facebook-oldalait, hogy lássuk, hogyan alakul az átlagos posztonkénti interakciószám a követőtábor méretéhez viszonyítva.
És Magyar Péter esetében nem túlzás azt mondani, hogy a Facebookon lealáz mindenkit.
A módszertanunk elég egyszerű volt: megnéztük az adott közéleti szereplők utolsó 50 posztjának interakciószámát (reakciók + hozzászólások + megosztások), és ezt arányosítottuk a követőik számával.
Igyekeztünk átfogó képet kapni: összehasonlítottuk Magyart a világ – talán – jelenleg legnagyobb hatalmú emberével (Donald J. Trump), annak egyik, Facebookon nagyon aktív elődjével (Barack Obama), két híres, az online térben erősen jelenlevő demokrata politikussal (Alexandria Ocasio-Cortez és Bernie Sanders), valamint Taylor Swifttel – kellett egy GDP-mozgató énekesnő is – és két híres sportolóval (Cristiano Ronaldo & Hosszú Katinka). Természetesen megvizsgáltuk Orbán Viktort is, és – biztos, ami biztos – a Facebook hivatalos Facebook-oldalát.
Magyar Péternél így 78 interakció jött ki ezer követőre vetítve – ami több mint hétszerese a második helyezett Alexandria Ocasio-Cortez mutatójának, tizenháromszorosa Orbán Viktorénak, és tizenhétszerese Donald Trump adatának.
Összehasonlításképp: a számok szerint Taylor Swift híresen aktív rajongótábora nyolc és félszer tunyább, mint a tiszások;
és – szigorúan a kutatás számai szerint – Hosszú Katinka csupán tizedannyi Facebook-felhasználót érdekel, mint a Tisza politikusa.
Hogy arányaiban is látható legyen, mennyire emelkedik ki Magyar a többiek közül:
Természetesen a Tisza Párt létezik, és támogatói is vannak – de az biztos, hogy Magyar Péter esetében valami nagyon-nagyon sántít. Mert ha egy politikai szereplő nemzetközi összevetésben irreálisan teljesít, a hazai kutatásokban is irreálisan szerepel, politikusi szinten pedig gyakran egészen zavarba ejtően buta, akkor nehéz nem arra gondolni, hogy itt valami nem stimmel. És nem csak az, hogy álprofilokkal, listázva dagasztják a Tiszát.
Nyitókép: Magyar Péter Facebook-oldala
Ezt is ajánljuk a témában
Szembejött a valóság a tiszás TikTok-dokival.