Mutatjuk, mennyire kell a zsebébe nyúlnia, ha jogosítványt szeretne!

2025. április 06. 12:00

Pető Attila közlekedési szakértő szerint át kellene gondolni az oktatást is, mert az e-learning nem tanít és nem magyaráz.

2025. április 06. 12:00
null

Összességében akár 800 ezer és 900 ezer forint közötti összegbe is kerülhet, mire valaki manapság kézhez kapja a jogosítványát. A Pénzcentrumnak nyilatkozó szakértők szerint ezen egyáltalán nincs mit csodálkozni: a benzin, a javítási költségek, és maga az autózás összes aspektusa drágult. Ráadásul a vezetésoktatók is speciális helyzetben vannak.

Pető Attila közlekedési szakértő mindezek mellett arra is felhívta a lap figyelmét, hogy 

jelentős eltérést lehet látni a régebbi és az új generációk vezetéstanuláshoz való hozzáállásában is, 

és ez koránt sem pozitív.

A Kresszprofesszorként is ismert szakértő arra is rámutatott, hogy most már 10 ezer forint egy vezetési óra, és legalább 30-at kell venni ahhoz, hogy valaki vizsgára mehessen. „Fogalmazzunk tehát úgy, hogy 10 ezer forintért adunk óránként egy autót, és ha az autózás költségeit megnézzük, ez is iszonyú árban van: az üzemanyag, a javítás, a biztosítás, minden, ami mindehhez kapcsolódik. Nem arról van szó, hogy az oktatók halára keresik magukat a tanulókon, hanem 

nagyon sok az a járulékos költség, ami a vezetéssel jár”

Szakértő: át kellene gondolni az oktatás menetét

Pető azzal folytatta, az oktatásban egy óra 50 perc. Ennek kapcsán azt szokta mondani azoknak, akik drágállják a jogsit, hogy üljenek be 50 percre egy taxiba, és nézzék meg, hogy mennyit fognak fizetni: átlagban 13-14 ezer forintot a városban úgy, hogy a taxis közben nem tanít, illetve vigyáz az autójára.

A szakértő azt is megjegyezte, hogy a jogosítványszerzést tovább drágítják az extra órák és a vizsgák is. Pető Attila a Pénzcentrumnak kifejtette, hogy véleménye szerint 

az oktatást kellene átgondolni, mert az e-learning nem tanít és nem magyaráz: 

a tantermi foglalkozáson régen azért lehetett kérdezni, az oktató elmagyarázta, sokkal jobban rögzültek az ismertek.

Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nagymester-b-2
2025. április 06. 14:41
Az e-oktatás egy kurva fillérbe nem kerül. Mégis kritizálja, hogy még jobban lehúzhassa a jónépet. De persze közben a költségekre hivatkozik a dörzsölt vén róka. Mindenki tudja milyen rohadt nagy lehúzás ez, hiába magyarázza a bizonyítványt.
masikhozzaszolo
2025. április 06. 13:19 Szerkesztve
Régen: MHSZ. Személy, teher jogsi kb. 1500 Ft. Utána 11 hőnap katonaság. Elkezdtem az MHSZ-nél. Jött a rendelet. Nehogy már ennyiért hivatásos jogsi legyen! Na, 14 ezer a B, a C meg 45 ezer. Na, kifizettem a B-t, letettem. Aztán katonaság, BME közlekedésmérnöki előfelvételisnek a seregben le kell tenni a C-t. (Ingyen a BME fizette). Megvan a-B. Utána motort vettem. A. Közlekedésmérnöki Intézet, munkahely. D-E, F3,F4. És a minden is. Villamosra nincs jogsim. De rendes harckocsira van. Busz, nehézpótkocsi, túlméretes, túlsúlyos, különleges felépítményűre is. Vihetem a Paks 2. tartályt éjjel.
mapetshow
2025. április 06. 13:06
Gyerekem most kresz-vizsgázott. Online felkészüléssel gond nélkül átment. Lehet, hogy van akinek segítene a tanterem, ahol a lassú járművek speciális sebességhatárait, és a helyes indexhasználatot sávon belüli kikerülés esetén jobban elmagyaráznák, de a lényeget egy vezetni készülő, aki valószínüleg évek óta ül már autóban utasként, online pont ugyanúgy megtanulja. De megértem, ha egy magát kresszprofesszorként definiáló alak habosítja a történetet.
zsolti123
2025. április 06. 12:49
Az OKJ szakképzési tanfolyamok is drágák és ráadásul csak felületes tudást adnak. Trükkösen rászednek, újabb tanfolyamokra paliznak be, hogy még többet fizess. Óvonő, pedagógiai aszisztens és hasonlók. A fodrászképzésre is egy vagyont kell fizetni. Az OKJ szakképzési tanfolyamok helyett igazi szakképzés kellene.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!