Megtévesztette a Lidl a vásárlókat, gigabírságot kapott

Az élelmiszerlánc több „teljes kiőrlésűként” hirdetett terméke sem felelt meg a követelményeknek.

Újabb három élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál indított versenyfelügyeleti eljárásokat a Gazdasági Versenyhivatal.
A fogyasztói jelzések alapján megfogalmazott gyanú szerint a Spar, az ALDI és a Tesco vélhetően megtévesztő kereskedelmi kommunikációt folytat egyes „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeivel kapcsolatban – olvasható a hivatal honlapján.
A Lidl – ahogy arról a Mandiner is beszámolt – már kapott 186 millió forintos bírságot február 12-én, amiért négy termékét is hamisan tüntette fel „teljes kiőrlésűként”. Mint kiderült, a pékárukban található liszt csak alig egyharmad arányban volt teljes kiőrlésű lisztből. A bírságot kiszabó GVH felhívta a figyelmet, hogy mivel
Magyarországon több mint egymillióan élnek cukorbetegséggel, nagyon nem mindegy, hogy milyen összetevőket visznek be a szervezetükbe – vagyis az ilyesfajta félrevezetés súlyos következményekkel is járhat.
Ezt is ajánljuk a témában
Az élelmiszerlánc több „teljes kiőrlésűként” hirdetett terméke sem felelt meg a követelményeknek.
A hivatal ezután az eset után jelentette be, hogy a többi üzletláncot is górcső alá veszi. Mint kiderült, jól is teszi, ugyanis hétfői sajtóközleményük szerint
a Spar, a Lidl és az Aldi esetében is észlelte, hogy egyes, állítólag „teljes kiőrlésű” pékáruikkal megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatnak.
A gyanú szerint a cégek azt a téves benyomást keltik a fogyasztókban a termékek összetétele tekintetében, hogy azok túlnyomó részben teljes kiőrlésű liszttel készültek.
Jogsértés egyelőre nem került kimondásra, de a GVH általánosan figyelmeztette az üzletláncokat, hogy nagyobb körültekintéssel fogalmazzák meg üzeneteiket. A vizsgálatok teljes gőzzel folytatódnak a továbbiakban is.
Nyitókép: Illusztráció (Fotó: Pixabay)