Tarolt tavaly a TV2: rommá verték az RTL-t
Több kategóriában, mint például a teljes lakosság körében és a fő kereskedelmi korcsoportokban is győzött nézettségben a kereskedelmi csatorna.
Hosszú ideig az RTL volt a legnépszerűbb, évek óta azonban már jelentős a lemaradása.
Nyilvánosságra kerültek a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adatai, amelyekből kiderült, hogy a hosszú időn át piacvezető RTL már a 3. őszi csúcsszezont veszítette el zsinórban és a 2. évet egymás után. A Media1 szerint jóval az év vége előtt feltűnt, hogy 2024-ben is a TV2 csatorna lesz a nyertes a nézők figyelméért folytatott küzdelemben, hiszen az év során megnyert főműsoridős esték számát tekintve már november végére is behozhatatlan előnyre tettek szert versenytársukkal, az egykoron évtizedekig piacvezető, ám már a 2023-as évet is elvesztő RTL csatornával szemben.
Az RTL képtelen volt visszakerülni a piacvezető pozícióba, és 2023 után 2024-et is elvesztették a nézők figyelméért folytatott versenyben”
– közölte a médiaipari portál, amely megjegyzi, nem csak a nyert főműsoridős esték számát tekintve maradt alul az RTL, de a közönségarány (SHR%) szempontjából is, és mindezt minden fontosabb korcsoportban, tehát 18-49-ben, 18-59-ben és 4+ korcsoportban is, ráadásul főműsoridőben és egész napon egyaránt.
Ezt is ajánljuk a témában
Több kategóriában, mint például a teljes lakosság körében és a fő kereskedelmi korcsoportokban is győzött nézettségben a kereskedelmi csatorna.
Mint írták, a TV2 Csoport zászlóshajó csatornája, a TV2 főműsoridőben a teljes lakosságban (4+) 14,8, az RTL (az egykoron RTL Klub néven emlegetett lineáris csatorna) 11,0 százalékos átlagos közönségarányt (SHR%) ért el 2024-ben. A 18-49-es korcsoportban 2024-ben a TV2 közönségaránya 10,9, az RTL-é 10,7 százalék lett, míg a 18-59-es korcsoportban 11,8 százalékos közönségaránya volt a TV2-nek, míg az RTL-nek 11,5 százalék.
Egész napot vizsgálva sem tudott erőt mutatni az RTL a TV2 ellen: teljes lakosságban (4+) a TV2-nek 11,7, az RTL-nek 6,8 százalékos közönségaránya lett, míg a 18 és 49 év közöttiek táborában a TV2 8,8, az RTL 6,7 százalékos részt ért el. A 18-59-es korcsoportban a TV2 9,4, az RTL 7,2 százalékos arányt ért el a tévénézők körében.
A TV2 vezérigazgatója, Pavel Stanchev megköszönte a nézőknek a figyelmet, nélkülük nem érhették volna el a győzelmet, mint fogalmazott, a nézettségi vonalon 2024-ben történtek grand slam győzelemnek felelnek meg. A Media1 megkereste az RTL-t, mivel indokolják a vereséget okozó kedvezőtlen nézettségi eredményeiket, továbbá lesznek-e személyi következmények, mint a 2023-as rossz nézettségi adatok után, azonban nem reagáltak a portál megkeresésére.
Nyitókép: MTI Fotó: Mohai Balázs