A kettő közötti különbség nyilvánvaló: Magyar alkatilag is csak egyszemélyes show-ra képes, narcisztikus személyiségéből következően képtelen az empátiára, annak megértésére, hogy egy másik ember mit érez, pláne nem képes a fókuszt tartósan önmagáról másra helyezni, így pedig valódi közösség, tartós bizalom nem építhető. Ám hitet bármibe helyezhetünk, ahogy vannak, akik elhiszik, hogy az ezerszázalékos hozamot ígérő piramisjáték fizetni fog nekik, úgy az is hihető lehet, hogy az áruló-trónkövetelő influenszer karizmatikus önimádatából nekik is jut valami szeretetmorzsa.
Magyar Péter a saját történetében él.
Hisz magában, hisz abban, amit tesz. Hisz magában, amikor erőszakos egy nővel szemben, vagy öngyilkossági kísérletet szimulál, hogy megbocsátást vívjon ki magának, őszintén hiszi, hogy teszi, amit tennie kell. S ahogy megengedhető, sőt szükségszerű számára olykor a pszichés vagy testi tünetek szándékos produkciója, úgy minden más is eszköztára természetes része, ami kiemelheti saját vélt kivételességét, kiválasztotti tudatát.
Mózes írt a kőtáblákra, vagy Magyar Péter? Jézus vagy Magyar adta vissza a látását sárral a koldusnak? Utóbbi válasza eltérne az ismereteinktől, de fegyelmezi magát egyelőre, hogy megossza velünk.
Az instant világban otthonosan élő, önmagát percenként megörökítő és minden esemény főszereplőjévé emelő beteg képtelen lenne kezelni a valódi felelősséggel járó feladatokkal párosuló lelki és fizikai nyomást. Szerencsére ezzel nem is kell megküzdenie.