Kifarolnak az uniós országok mögül: Magyarország kivétel marad, hatalmas lehetőség ez

2024. november 05. 11:49

Peking felszólította a hazai autóipar képviselőit, hogy fektessenek be többet azokban az uniós országokban, amelyek a vámok ellen szavaztak.

2024. november 05. 11:49
BYD Revenue Surpasses Tesla

Nyitókép: CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP

A kínai kormány utasította a BYD, a Geely és társai hazai autógyártókat, hogy ne fektessenek be olyan uniós országokban, amelyek megszavazták a különleges vámokat Brüsszelben – hivatkozott a Berliner Zeitung az online megjelent cikkében a Reuters hírügynökségre. Peking egyúttal felszólította a hazai autóipar képviselőit, hogy fektessenek be többet azokban az uniós országokban, amelyek a vámok ellen szavaztak. 

Németország mellett Magyarországon is nőnek a kilátások a Kínával való jó üzletre. 

Mint arról a Reuters beszámolt, a BYD vezetése azzal a gondolattal játszik, hogy európai központját Hollandiából Magyarországra helyezi át. Debrecenben már épül az elektromos autók akkumulátorgyártójának, a CATL-nek a gyára. Ez Magyarország történetének eddigi legnagyobb külföldi beruházása. 

A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.

Amerika választ
 

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 79 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nempolitizalok-0
2024. november 05. 13:42 Szerkesztve
Segítek ballibsik. Egy nagyobb autógyár a termelése idején akár 3-5%-al is megnyomhatja a GDP-t. Na innen induljatok ki. Már amyleik nem annyira ostoba, hogy elkezdjen Mészárosozni, Orbánozni. Egészségügymoktatás, családpolitika, állami beruházások mind,mind GDP függvénye. Ez annyira így van, hogy veletek ellentétben én értelmi alapon nem szavatzok soha ballibsi pártokra. Nem azért mert ballibsik, ahnem azért nem, mert nincs önálló gazdaságpolitikájuk. Magukra engedik a nyugati spekulatív tőkét, ugyanis értelemszerűen ez a háttér támogatja őket, aztán amikor leszedálódik az oktatás, egészségügy és persze a lakosság, lenácizzák a nemzeti pártokat. A ballibsi gondolkodjjon már el a 2002-2010 közötti gazdaságpolitikán. Ja, hogy nem tud, nem akar. Akkor marad a mészárosozás. Ez amúgy azért fura, mert a ballibsi sem tudja magát kihúzni a negatív hatások alól. Én pld. azt hittem, 2010-es bukás után nem is lesz ballibsi.
nempolitizalok-0
2024. november 05. 13:30
Fektessenek be oda az amerikaiak és az ukránok. Ja, hogy azok nem akarnak, sőt az amerikaiak szipkázzák el a ny-európai befektetőket. Kiugrik a nyúl és a kacsa a repülőből. Zuhannak, zuhannak, egyszer csak megkérdi a kacsa. Apropó, nyúl, te tudsz repülni? A kacsa elrepül, a nyúl pedig lezuhan. Ott a libsik túltolták, megint kibasztak a jónéppel, mint oylan sokszor kormányzásuk alatt.
sexykitty-5000136
2024. november 05. 12:54
🍓 ️ ­É­­r­­t­­­é­­k­­e­l­­d­­­ ­­a­­ ­­­s­­­z­e­­x­­i­ ­­p­u­n­­­c­­i­m­a­­t­­­ 👉 𝐖­­­𝐖­𝐖­­.­­­𝐗­𝟏­𝟖­­­.­­𝐅­­𝐔­­­𝐍
2024. november 05. 12:51 Szerkesztve
De jó! Tobább nő a függésünk a haldokló Nyugat felé. Vagy szerintetek hova fog exportálni ez sok kína gyár? Ha a Nyugat nem vesz autót nem kínába küldik vissza a kész kocsikat. Illetve mit is adunk nekik a vámmentességen kívül? Munkaerő már nincs(ezt el kell ismerni szép eredmény a NERtől) energia nincs, alapanyag nincs. Beszállítás nem lesz.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!