Orbán Viktor elárulta, mi Magyarország új gazdaságpolitikájának a lényege (VIDEÓ)
A miniszterelnök öt pontban foglalta össze, mire van szükség a gazdasági semlegességhez.
Azt mondják az okosok, hogy egy kormány addig élvezheti a választók többségének bizalmát, amíg nem dől össze az adott ország gazdasága.
Nyitókép forrása: Orbán Viktor Facebook-oldala
„Azt mondják az okosok, hogy egy kormány addig élvezheti a választók többségének bizalmát, amíg nem dől össze az adott ország gazdasága. Jó példa volt erre a dicstelen Gyurcsány-korszak. Ha van munka, ha emelkednek a bérek, ha nem szállnak el a megélhetés költségei, ha van növekedés, ha van világos fejlődési irány, akkor minden van. A válságos időszakok azonban előtt-utóbb mindig beköszöntenek.
Talán még a kormány kritikusai is elismerik, hogy a nehézségek közepette Orbán Viktor politikai tehetsége és éleslátása különösen megmutatkozik. Miután 2010-ben átvette a kormányrudat, az ország lényegében romhalmaz volt. A teljes fordulat azonban elhozta az ország növekedési aranykorát, amely évekig, egészen a koronavírus-járvány kirobbanásáig tartott. Magyarország az első között jutott túl a krízisen, a lehető leggyorsabban sikerült újraindítani a lefulladt gazdasági motorokat. Túl sok idő azonban nem jutott az örömre, mert nyakunkba szakadt az energiaválság, az orosz–ukrán háború, a túltolt szankciós politika, majd fellángolt a kereskedelmi konfliktus az Egyesült Államok és Kína között, amelybe Washingtonnak sikerült belerángatnia az Európai Uniót is.
Nem nehéz belátni, hogy az európai gazdaság vergődik. Ma egy európai vállalatnak hatszor annyit kell fizetnie a szén-dioxid-kibocsátása után, mint egy amerikainak és tízszer annyit, mint egy kínainak. Európának szinte egyetlen egy húzóágazata maradt, ez az autóipar. A baj az, hogy az egyetlen megmaradt húzóágazat jelenleg nem húz, mer megdermedt állapotban van. Sorra számoltak be hatalmas visszaesésekről a gyártók. Az elektromos autók értékesítése kizárólag Európában gyengélkedik! Úgy, hogy júniusban az eladások világszinten tizenhárom százalékkal nőttek. A bővülés Kínában huszonöt százalékos, Amerikában és Kanadában hatszázalékos volt.
Európában viszont hétszázalékos visszaesés mutatkozott. Mindezek tetejében a hatályos szabályok alapján az Európai Unió 2035-től betiltja a hagyományos hajtású autók értékesítését, így erre a piacra jelenleg nem érdemes új kapacitásokat létesíteni. Európa gazdasági motorja eddig Németország volt. Olyan modell alapján, amely az olcsó orosz energiahordozókra és a fejlett német technológiára épült. Ez azonban az orosz–ukrán háború kitörése és bevezetett szankciók következtében megszűnt. A termelés drágulása a versenyképesség elvesztését hozta el. Németország visszaszorul a piacairól, amelyet letarolnak az ázsiai riválisok. Ilyen körülmények között kell a magyar kormánynak »csodát tennie«
***
Ezt is ajánljuk a témában
A miniszterelnök öt pontban foglalta össze, mire van szükség a gazdasági semlegességhez.