Nem várt fordulat: gyakorlatilag kiemelik a helyéről a kőröshegyi völgyhidat!
Kerülni kell az autósoknak.
Az egyik legnagyobb beruházás most a Kőröshegyi völgyhíd felújítása, de sok más útszakasz is megújul, jövőre pedig jöhet az M1-es kibővítése.
A nyitókép illusztráció. Fotó: Michal Fludra / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Szeptemberben megindulnak a nagyszabású útfelújítási munkák az ország újtain, mint arról a Mandineren beszámoltunk, szeptember 2-tól két hétre teljesen lezárták a Kőröshegyi völgyhidat az M7-es autópályán.
Ezt is ajánljuk a témában
Kerülni kell az autósoknak.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) tájékoztatása szerint a nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, hogy a forgalmat a legkisebb mértékben zavarják.
A pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kell elhagyniuk az autópályát, és Balatonszárszónál térhetnek vissza. Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk a sztrádát, és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál térhetnek vissza.
A völgyhidat azért kell felújítani, mert az építmény 38 sarujából három erősen elhasználódott, ezeket ki kell cserélni. A cég tájékoztatása szerint a nagy precizitást igénylő sarucsere csak a forgalomtól elzárt hídon történhet, mivel közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől, vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat.
Megkerestük az MKIF-et azzal kapcsolatban, idén még milyen felújítási munkákat végeznek majd a hazai utakon, a vállalat a Mandiner érdeklődésére elárulta, az M1-en folytatódnak a tavasszal megkezdődött főpályát és csomóponti ágakat is érintő felújítások.
Mint írták, augusztusban leállt a munka, várhatóan szeptember első hetében kezdődnek meg újra, nagyobb intenzitással, mint tavasszal, több gépláncot vonnak be.
Kötő és kopóréteget cserélünk főként, ahol esetleg szükséges a mélyebb szerkezeti részeket is javítjuk”
– tették hozzá.
Megtudtuk továbbá, hogy lesz munka az M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70-es gyorsforgalmi úton is.
Az MKIF 2023-ban 3,8 millió négyzetméteren cserélte a tönkrement burkolatot új aszfaltra, ez az 1237 km-es főpálya 19 százalékának felel meg, mint írták, idén újabb 20 százalék megújítását tervezik, az MKIF hozzátette, hogy tavaly 106, idén 110 híd és felüljáró is megújult.
A jövő évre sincs megállás, az MKIF tervei között szerepel, hogy 2025-ben megkezdik a szintrehozó felújítási munkálatokat az M85-ös és az M86-os utakon.
A helyszínek meghatározása folyamatban van”
– közölték a lapunkkal.
Régóta várt felújítás kezdődhet meg hamarosan az M1-es autópályán, az MKIF tájékoztatása szerint bár a Koncessziós Szerződés alapján a kezdési határidő 2025 szeptembere, azonban az előkészítő munkákat, melyek nem járnak az autópálya forgalomkorlátozásával, már akár ősztől is észre vehetnek az arra járó autósok.
Mint írták, a fejlesztés ideje alatt 2x2 sávon folyamatosan lehet majd közlekedni a bővítése alatt.
A terv szerint az M0-tól Győrig tartó szakasz négy év alatt bővül majd 2x3+ ITS sávra (ez a központból digitális táblák segítségével megnyitható sávot jelent, ha a forgalmi helyzet, baleset, bármi miatt ez szükséges).
„Arra kérjük az utazóközönséget, hogy a sebesség betartásával és fokozott odafigyeléssel vigyázzanak a pályán dolgozó szakemberekre” – kérte az autózókat az MKIF.