Az interjú címe: „Ez a cirkusz már nem az én világom”, majd később ez a mondat fordul elő: „A nyílt viták helyén eközben cirkusz van.” Tisztában vagyok vele, hogy az interjú tartalmához és témáihoz képest elenyésző apróságnak tűnik, nekünk mégis ez az életünk! Elsikolhatunk felette, mondván, hogy ez csak egy egyszerű szóhasználat, mely nem befolyásolja se a tartalmat, se a mondanivalót, pusztán csak egy általánosan elterjedt köznyelvi fordulat alkalmazása. Számomra mégis kiemelt jelentőséggel bír, s mióta testközelbe kerültem a cirkuszművészethez, az artisták világához, harcolok e szóhasználat ellen.
A Fővárosi Nagycirkusz csodavilágával azt szeretném-szeretnénk megmutatni,
hogy a cirkusz mint művészeti ág már nagyon más, mint amit az ilyen nyelvi fordulatok sugallhatnak, vagy amire gyerekkorunk nyaralásaiból emlékezünk-emlékezhetünk.
A ma cirkusza – lásd olimpiai záróünnepség, vagy a Szigeten, Strand Fesztiválon látható közösségteremtő csoda, vagy az Európa vezető intézményeként számon tartott Fővárosi Nagycirkusz munkája – már nagyon komoly művészeti teljesítmények összessége, egy-egy darabunk pedig nemcsak szórakoztat, hanem – mint a jó színház vagy egy operaelőadás – többet, mélyebbet, katartikusabbat mutat meg az emberről és a világáról.
Kedves Zoltán, magamat is rá kellett vennem: ahogy a beszédeimben és nyilvános megszólalásaimban folyamatosan pucolom a magyar nyelvből az örökölt általánosításokat és otrombaságokat, úgy a cirkusz szó helyett is keresek egy alkalmasabb szófordulatot, hiszen oly gazdag a nyelvünk és