Csendről, zajról, írásról, életről – lapunk munkatársa, Győrffy Ákos lesz a Kertész Imre Intézet irodalmi beszélgetéssorozatának vendége

A február 20-án, csütörtökön, 18 órától kezdődő esten az irodalom mellett a zene is kiemelt szerepet kap.

Ugyanúgy lehet helikopterrel kimenni a Forma-1 hazai futamára, mint tavaly.
Nyitókép: Balint Szentgallay / NurPhoto / NurPhoto via AFP
A Forma-1-es Magyar Nagydíjhoz hozzátartozik a belvárosból a mogyoródi pályára taxizó helikopterek zaja, hiába nem olcsó, akár több százezer forintba is kerülhet ez a fajta taxizás, mégis szinte megállás nélkül szállnak fel és le a helikopterek a belvárosból.
Ezt megunva Karácsony Gergely tavaly hosszú Facebook-posztban jelentette be: ennek vége!
„Amikor néhány ember kényelme érdekében egy egész városnak kell feladnia a hétvégi nyugalmát, az ellenkezik minden közösség írott és íratlan szabályaival” – írta a főpolgármester, aki szerint „Budapest lakói okkal háborodtak fel azon, hogy helikoptertaxik zúgtak a fejük felett”.
Amellett, hogy ezek felesleges környezeti terhelést okoznak, a százezreknek okozott zajteher sincs arányban azzal, hogy néhány kiváltságos valamivel gyorsabban jutott ki a Hungaroringre”
– jelentette ki Karácsony, majd azt írta tavaly: „munkatársaimmal haladéktalanul felvesszük a kapcsolatot a szervezőkkel és az engedélyező hatóságokkal. Szívesen indítunk buszjáratokat inkább a versenypályára, ezek biztosan közösségibb közlekedést biztosítanak és meghagyják a nyugalmat a budapestieknek”.
A haladéktalanul elindított munka azonban nem érhetett még véget a Főpolgármesteri Hivatal falain belül, ugyanis az idei nagydíjon pontosan ugyanúgy repülnek fel-alá a helikopterek, mint tavaly ilyenkor.