Nyitókép: Facebook
Miközben áprilisban az élelmiszer-infláció mindössze 1 százalékos volt, a szolgáltatások még mindig közel két számjegyű mértékben emelkedtek – olvasható a Világgazdaság cikkében. Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke szerint hiába a múlté a 10 százalék fölötti átlagos drágulás, a visszatekintő átárazásban
pont ezt a korábbi magas inflációt veszik alapul a cégek.
A fő probléma az, hogy a jelenség eddig csak a pénzügyi szektorban volt jellemző, de az utóbbi időben máshol is felütötte a fejét.
Bankok, biztosítók, telekommunikációs vállalatok
„Az általános szerződési feltételek alapján viszonylag egyértelműen beazonosítható kör:
a bankok, biztosítók és a telekommunikációs vállalatokra jellemző leginkább ez a gyakorlat”
– ezt már Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője nyilatkozta a portálnak. A szakértő szerint mindezt következmények nélkül megtehetik, hiszen olyan piacokról van szó, ahol nincsen transzparencia, nincsen érdemi verseny. Erre az egyetlen megoldás szerinte az lenne,
ha a fogyasztók tudatosabbá válnának, és szolgáltatók is váltanának, ha szükségesnek látják.
Ezzel erősödne a verseny a piaci szereplők között, és akkor talán észbe kapnának a szolgáltatók is. „A bankokat már rátolták, hogy legyenek olyan termékeik, mint az alapszámla, ami összehasonlítható, ennek ellenére az emberek nem mozdulnak. Az alapprobléma, hogy nincsen pénzügyi tudatosság” – magyarázta az ING Bank elemzője, aki szerint egy erős Gazdasági Versenyhivatalra is szükség lenne, aki odafigyel arra, hogy van-e összejátszás a piacon.