A szakértő szerint Karácsonyék új ötlete tömegeket lehetetlenítene el a közlekedésben

2024. május 11. 13:22

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke értelmezhetetlennek nevezte a baloldali városvezetés azon tervét, mellyel kitiltanák a főváros utcáiról a tíz évnél idősebb gépkocsikat.

2024. május 11. 13:22

Nyitókép: Mandiner/Földházi Árpád

Amellett, hogy ez a terv tömegek közlekedését lehetetlenítené, ezer sebből vérzik – jelentette ki Knezsik István, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a Magyar Nemzetnek nyilatkozva.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Számokkal bizonyították: ez a párt nyerte a második félévet Magyarországon

Számokkal bizonyították: ez a párt nyerte a második félévet Magyarországon
Tovább a cikkhezchevron

A lap rámutatott, mindössze néhány napja döntött a Karácsony Gergely-féle városvezetés a Budapesti Klímaügynökség létrehozásáról, az új intézmény irányítására felkért Ámon Ada máris egy olyan elképzeléssel állt elő, amely rendkívül nehéz helyzetbe hozná a budapesti autósok nagyobbik részét. Karácsony energiapolitikai szakértője ugyanis arról beszélt egy podcastműsorban, hogy kitiltaná a főváros utcáiról a tíz évnél idősebb gépkocsikat.

„Eleve nem értelmezhető egy autót pusztán az életkorát alapul véve kizárni a forgalomból, hiszen ennél sokkal meghatározóbb a műszaki állapot.

Ha egy tizenvalahány éves autót folyamatosan hordtak tervszerű, megelőző karbantartásra és a műszaki állapota megfelelő, akkor akár egy néhány esztendős járműnél is alacsonyabb lehet a károsanyag-kibocsátása.

A jármű igénybevételének mértékén is sok múlik. Például sok olyan, viszonylag új autó van, amellyel néhány év alatt többször annyi utat tesznek meg, mint egy tízévesnél régebbivel” – fejtette ki Knezsik a Magyar Nemzetnek.

Ezt is ajánljuk a témában

A szakember annak fényében is rendkívül alacsonynak nevezte a tízéves határt, hogy a magyar személygépkocsik átlagéletkora 16 év országosan.

Knezsik rámutatott, lenne más mód is arra, hogy a környezet terhelését csökkentség a fővárosban. Mint mondta, nagyon jótékony hatása lenne például annak, ha a főváros főbb csomópontjain szenzorokkal látnák el a közlekedési lámpákat, hogy azok a tényleges forgalomnak megfelelően váltsanak.

A lap felelevenítette, hogy 

korábban Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje felháborítónak nevezte Karácsonyék tervezett intézkedését, miként azt is, hogy arról meg sem kérdezték az autósokat.

 

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Forgalmazó
2024. május 11. 15:56
Válasz: vidéki településekről kitiltani a butapesti autokat ha azok 5évnél idősebbek!
Válasz erre
4
0
orokkuruc-2
2024. május 11. 14:37
Jó, mégjobb, Karigeri!! Butapestiek, nektez ez jár karácsonyra! (A GDP 40%-a, mi? De hugyból-kutyaszarból ki se láttok.. :)
Válasz erre
2
0
survivor
2024. május 11. 14:08
2019 óta csökkent a torlódások mértéke Budapesten, A jó qrva anyád csökkent. Közlekedjetek a 7. kerületben...
Válasz erre
3
1
survivor
2024. május 11. 14:06
Ámon Ada, a Budapesti Klíma Ügynökség vezetője, Libsi, etnikum . https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81mon_Ada
Válasz erre
3
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!