Ismerje meg a titokzatos orosz közértet, melynek Putyin legnagyobb ellenfelei sem tudnak ellenállni!
Magyarországra azért jönnek, hogy kiütéssel megnyerjék az árversenyt.
A Világgazdaság szerint jól hangzott a hír, csak kár, hogy senki nem tud róla.
Nyitókép: Mere közösségi oldala
Bejárta a magyar sajtót, hogy az „orosz Lidl”, a Mere még az idén megjelenik Magyarországon. A hír szerint három éven belül több száz milliárdos forgalmú hálózatot építenének fel és legalább kétszáz boltot nyitnának.
A kétségkívül nagy horderejű hírt először közlő Haszon.hu arra alapozta a fejleményt, hogy megismert egy e-mailt, amelyet az orosz diszkont képviselői küldtek ki még február végén potenciális üzleti partnereiknek. Ebben tényként szerepelt a magyar piacra való belépés, olyannyira, hogy a konkrét beruházási terveket is megosztották – emlékeztet a Világgazdaság.
A portál szerint mindez jól hangzik, csak kár, hogy senki nem tud róla.
„Egészen pontos koncepcióról van tehát szó, ezért is meglepő, hogy a Mere érkezéséről mintha senki nem tudna” – írja a gazdasági lap.
A Világgazdaság illetékes kormányzati és piaci szereplőktől is érdeklődött a témában és egybehangzóan azzal a reakcióval találkozott,
hogy az orosz boltóriás magyarországi megjelenéséről ők is csak a sajtóból értesültek.
„Ez pedig azért is különös, mert egy ilyen fontosságú változás aligha mehet végbe fű alatt, az állam és a közvetlen versenytársak tudta nélkül” – jegyzi meg a portál. Kifejtik: további szkepticizmusra ad okot, hogy a Mere ügyeiben egyébként naprakész orosz kiskereskedelmi szaksajtóban sincs nyoma a magyarországi terjeszkedésnek.
A boltláncról legutóbb február végén jelent meg új cikk, de ez pont, hogy megkérdőjelezi a magyar piacszerzés komolyan vehetőségét. Ez ugyanis éppen arról számolt be, hogy az orosz tulajdonosok kivezetik és átnevezik a Mere márkanevet Európában és MyPrice név alatt próbálkoznak megvetni a lábukat. Az első ilyen boltot meg is nyitották Belgiumban ott és abban az egységben, ami korábban egy nagyon rövid ideig valóban Mere volt, de 2022-től üresen áll.
A Világgazdaságnak nyilatkozó, a kiskereskedelemben járatos források ugyanakkor fentiek fényében sem akarták kategorikusan kijelenteni, hogy a Mere magyarországi terjeszkedése kacsa lenne. Már csak azért sem, mert bő féléves távlatban valóban van nyoma piacszerzési törekvéseknek, igaz, nem Magyarországra vonatkozóan.
Ezt is ajánljuk a témában
Magyarországra azért jönnek, hogy kiütéssel megnyerjék az árversenyt.
A portál rávilágít: tavaly szeptemberben a Lebensmittel Zeitung arról írt, hogy tudomásuk szerint az oroszok feladták a nyugat-európai ambícióikat és letettek arról, hogy megvessék a lábukat Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. Ezt hivatalosan azzal indokolták, hogy az ukrajnai háború és az ezzel összefüggésben kihirdetett orosz szankciók ellátási problémákhoz vezettek, ezért be kellett zárniuk az összes európai boltjukat.
Viszont Szerbiában és Litvániában jó számokat produkáltak, ezért ezekre az országokra, valamint Kelet-Európára helyezték át a fókuszt.
A gazdasági lap egyik kormányzati forrása felhívta rá a figyelmet, hogy az egyes uniós szankciós csomagok olyan részletesek és összetettek, hogy nehezen képzelhető el, hogy ne érintenék egy orosz kiskereskedelmi szereplő üzletmenetét. De ha ettől el is tekintünk, akkor is ott van még a magyar szabályozási környezet, élén a „plázastoppal”, melynek lényege, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb bruttó alapterületű kereskedelmi ingatlanoknál az építés, az átalakítás és minden nem építési engedély-köteles változtatás (felújítás) is szakhatósági jóváhagyáshoz kötött.