Ismerje meg a titokzatos orosz közértet, melynek Putyin legnagyobb ellenfelei sem tudnak ellenállni!

2024. április 01. 22:17

Magyarországra azért jönnek, hogy kiütéssel megnyerjék az árversenyt.

2024. április 01. 22:17
Russian discounter closed due to delivery bottlenecks

Nyitókép: JAN WOITAS / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP

A Haszon.hu birtokába került e-mail szerint új üzletlánc tör be a magyar piacra: a szibériai tulajdonú MERE (amely Oroszországban Szvetofor, Belgiumban MyPrice néven üzemel) Magyarországra készül. Még 2024-ben megnyitnának Budapesten és a budapesti agglomerációban 20 üzletet, három éven belül pedig ezt a számot megtízszereznék.

A MERE szexepilje a tervek szerint az lesz, hogy a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabb árakat kínál majd.

Ezzel bizonyos európai piacokon a szankciók ellenére is érvényesülni tudnak: míg Nyugat-Európából az orosz-ukrán háború kitörte után egyre-másra vonult ki az orosz lánc, hátrahagyva ígéretes nagy-britanniai, spanyolországi és belgiumi terveit, a három balti országban, Csehországban, Kelet-Európában és a Balkánon tarolnak. Működési modelljük ugyanis túlmegy a diszkontláncok szentnégységén, a kevés, jó ár-érték arányú és főként sajátmárkás termék eladásán a maximális hatékonyságra optimalizált, karcsú cégfelépítés mellett. A MERE kőkemény diszkontáruház, amely egyenesen a raklapról vagy a kartondobozból kínálja sajátmárkás termékeit igen olcsón, s a beszállítóknak a portékát közvetlenül a bolthoz kell hozniuk, pénzt pedig csak azért kapnak, ami tényleg el is kelt, a maradékot újra el kell szállítaniuk.

Az orosz-ukrán háborúban a héjábbnál is héjább álláspontot elfoglaló Litvániát szörnyen zavarja a MERE sikere, de – mint azt sajtóhírek tanúsítják – egyszerűen eszköztelenek az oroszok alacsony áraival szemben.

Az árversenyben ugyanis senki sem tud a MERE alá vágni, ennek Európa szegényebbik felén még komoly sportértéke van, Litvánia pedig saját hatáskörben nem tilthatja be egy magáncég működését, csak akkor, ha az EU azt központilag szankcionálja. Egy litván szakportál ezért arról számol be, hogy az országban történetesen épp az orosz lánc a leggyorsabban növekvő szupermarket-hálózat.

Franciaországban nem voltak a hatóságok ilyen szívbajosak –

ott már az első bolt megnyitását megakadályozta a Metzhez közeli Thionville polgármestere, aki nem adta ki a cégnek az építési engedélyt.

Az elmúlt két év élelmiszerinflációja ugyanakkor előállította azt a helyzetet, hogy a Belgiumból korábban kivonult lánc más néven visszatérhetett, és a szaksajtóban úgy hírlik, Nagy-Britannia pocsék gazdasági helyzete is megteremtette a MERE visszatérésének feltételeit.

Ezt is ajánljuk a témában

 

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 246 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
t-a-bandi
2024. április 04. 23:06 Szerkesztve
Az orosz szar, a művészeteken kívül mindenben.
megmond6tom
2024. április 02. 13:39
A sok okoskodónak üzenem: ne vásároljanak a MERE-nél, menjenek a Sparba. Olaszországban rengeteg "raklapos" diszkont van és mindegyik megtalálja a maga részét a forgalomból, mert olyan egyébként keresett termékekre (tisztítószerek, dobozos italok, liszt, cukor stb.) szűkítik a választékot, és olyan alacsony áron, amivel már senki sem tud versenyezni. Ja, és 90%-ban NEM orosz árut forgalmaznak, hanem ugyanonnan szerzik be, ahonnan a már itt lévő láncok. A titok egyszerű: nem vízfejű szervezet, olcsó üzemeltetés, jó beszállítói szerződések...
bagira002
2024. április 02. 11:41
stormy 2024. április 02. 06:54 Jobb lenne ha az igazat terjesztenéd , nem hazudoznál. Brüsszel emeli a benzin árát , azért lett 20% emelés adót tett bele . Nem az Orbán kormány. Tudásod alacsony szintű .
Reszelő Aladár
2024. április 02. 10:55
A Lidl/Aldi is az olcsóságra épít, de amíg a "német olcsó" az mindig tudatos és ár-érték arányban kiváló, addig a "keleti olcsó" mindig lepattanat és szar. Ahhoz, hogy tényezők legyenek, ahhoz lefedettséget kell nyújtani és valóban nem árt megfelelő minőséggel kijönni. Akik viszont most is az alsó polcról vásárolnak, azoknak biztosan jó lesz. Amúgy a kedvencem, hogy azonos árakon, azonos üzleti modellel, cégfelépítéssel és hatékonysággal hasonló forgalom mellett a nyugati kisker ki tudja termelni a nyugati béreket, de a magyar sajnos nem...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!