A legnagyobb hazai munkaközvetítő portál, a Profession.hu a Mandiner megkeresésére elárulta, hogy az adatbázisukban szereplő hirdetéseket vizsgálva egyértelműen a járványhelyzet után kezdett jelentős mértékben növekedni a távmunkavégzést biztosító munkalehetőségek aránya.
Míg 2021 januárjában még csak három százalék körüli volt a home office vagy a távmunkavégzés említésének gyakorisága a hirdetésekben, 2021 októberére ez az arány megduplázódott, 2023 elejére pedig már az álláslehetőségek közel 10 százalékában szerepelt”
– közölték.
A Profession.hu adatai alapján az idei februári adatok szerint pedig a hirdetések 12,2 százalékában említik ezt a lehetőséget. Úgy fogalmaztak, hogy a KKV-k esetében valamivel alacsonyabb a home office említések aránya, de az általuk feladott hirdetéseknek is a 11 százalékában szerepel. A nagyvállalatok hirdetéseinél ez az arány 14 százalék.
A cég tavaly nyáron csinált egy reprenzentatív felmérést, amelyből kiderült, hogy a legtöbb dolgozó – a válaszadók közel fele - a hibrid munkavégzési formát preferálja, azaz amikor bizonyos napokon otthonról, máskor pedig a munkahelyen dolgozhat. Munkahelyen a munkavállalók 36 százaléka dolgozna szívesen, 15 százalékuk pedig kizárólag otthonról szeretne.