Sejtelmes posztot tett közzé Varga Judit a párkapcsolati erőszakról, miután exférje arról posztolt, hogy nőveréssel hozták őt hírbe
Hatalmas botrány van kibontakozóban. Varga Judit sejtet, Magyar Péter tagad.
Halkan kérdezem, miféle pedagógus lehet, aki az érvek értelmes ütköztetése, a megfelelő fórumok kiválasztása helyett ilyesmire ragadtatja magát?
(Nyitókép: Facebook/ Rólunk Hozzád)
***
Széthúzás, turáni átok, megosztottság ide vagy oda, március 15-ét széles konszenzus övezi Magyarországon. Jó, persze, ez magától értetődő, de a legalább ennyire evidens Trianon és az elcsatolt országrészek, vagy például a családban betöltött nemi szerepek kérdésében azért vannak eltérő hangok.
Senki sem áll nyíltan a Habsburgok és Haynau mellé, Petőfi vitathatatlan közös ikon, még ha nem is ugyanazt adjuk a szájába, illetve másként értelmezzük felfogását és szerepét bizonyos esetekben. A kokárdát még az RTL Klub híradósai is feltűzik, de Magyar Pétertől Donáth Annáig, Nagy Ervintől a Gyurcsány házaspárig nem mernék (vagy nem is akarnák) megtenni, hogy enélkül mutatkozzanak.
A legvadabb balos globalista is úgy érzi, hogy ezen a napon a szíve fölé kell helyeznie a piros-fehér-zöld trikolórt.
Ez jó.
Az már más kérdés, ki mire használja az ünnepet. Nekem az identitásom kialakulásában meghatározóak voltak a nyolcvanas években azok a március 15-ék, amikor az illegális tüntetésen végigvonultunk a Belvároson Petőfi szobrától a Batthyány térig; közben szavalva, énekelve. A székely himnuszt például akkor tanultam meg, s bár később érdi házunk kertjében szembesültem vele, hogy a rózsáink májustól októberig virágzanak, azért büszkén daloltam anno, hogy „ha én rózsa volnék, nem csak egyszer nyílnék”. A megmozdulások végén örültünk, ha nem volt komolyabb konfliktus a rendőrökkel (a lánchídi csatát egy fatális véletlen folytán megúsztam), de
este nem nyilatkozott egyikünk sem a televízióban, és a Népszabadság sem hirdette címlapon, hogy rendőrök fenyegettek hazafias fiatalokat Budapesten,
jóllehet akkoriban is elmondták az iskolai megemlékezéseken, hogy „kívánjuk a sajtó szabadságát”. Ez mára – sok egyéb ponttal együtt – vitathatatlanul megvalósult. Legfeljebb azon lehet filozofálni, vannak-e és hol a véleménynyilvánításnak határai.
A Múzeum-kerti Orbán beszédet néhányan megzavarták. (Én a Kálvin téren álltam, a tömeg legszélén, hogy az unokám babakocsiját nyugodtan tologathassuk, és onnan nem érzékeltem az egész balhéból semmit. A média viszont elég alaposan beszámolt róla.) Az egyik központi figurája ennek a jelenetsornak
a tanári pályát aktivista, sőt kétfarkú kutyai létre cserélő Törley Katalin volt, akinek sirámai bejárták az internet fórumait;
mindenütt szalagcímek hirdették, hogy lekurvázták, lökdösték őt a gonosz fideszesek, pedig ő mindössze az ünnepüket akarta megzavarni, amire évente csak egyszer kerül sor, és élőben láthatnák-hallhatnák a miniszterelnököt, de be kell érni a jó nevű, ám szavatosságát vesztett Törleyvel. (A teljesség igénye nélkül: találtam az incidensről tudósítást az index.hu-n, Telexen, hvg.hu-n, Népszaván, Klubrádió honlapján, 24.hu-n, Hírklikken és az RTL.hu-n. Belinkelhetném és idézhetném ezeket, de akkor olyan lenne a cikk, mint egy Gyurcsány-szakdolgozat, alig maradna benne eredeti szöveg.)
A kurvázásra nem térnék ki a korábban „Le a monogámiával!” táblát tartó hölgy esetében,
hiszen Pankotai Lilitől az influeszerek hadáig ennél sokkal csúnyábbakat és sokkal kevésbé testhezállókat mondanak-írnak folyamatosan a miniszterelnökről, tehát ez nem releváns.
Izgalmasabb a szólásszabadság határainak átcsúszása a provokációba. A tagadás klasszikus sátáni elvének megtestesítői most, amikor bárki bárhol tüntethet, elmondhatja a véleményét, miért a másként gondolkodók rendezvényét akarják tönkretenni, elfojtani a szónokot? A pusztítás számukra fontosabb az építkezésnél?
Halkan kérdezem, miféle pedagógus lehet, aki az érvek értelmes ütköztetése, a megfelelő fórumok kiválasztása helyett ilyesmire ragadtatja magát?
Elképzelem, amint beront kollégája osztályfőnöki órájára, ahol éppen a családi életről van szó, s közben azt kiabálja, hogy mindenki éljen a promiszkuitásnak.
Március 15-e üzenete időről időre változik, noha a lényeg ugyanaz: a magyar szuverenitás. Könnyű persze a mindenkori hatalom ellen fordítani a 12 pontot, és bizonyára voltak iskolák, ahol az ünnepségen felolvasva a cenzúra eltörlését cinkosan összekacsintottak az ellenzéki érzelmű tanárok, hogy most jól megadták nekik, de elég csak Törley médiamegjelenéseit szemlézni, s már meg is bicsaklott az áthallás. Pláne olcsó megoldás a szabadságharcot leverő oroszok és a Putyin-pincsi Orbán között párhuzamot vonni, de ez sem volna valós.
Hiszen nem vagyunk sem orosz-bérencek, sem nyugat-imádó labancok. Mi magyarok vagyunk, ami a legnagyobb dolog a világon, s aminek csak részben születik az ember.
(Ezt a nagyvonalúságot talán megengedik nekem, mivel minden ükszülőmnek magyar neve van.) Ez több a genetikánál és az állampolgárságnál; ahogy Petrovics fogalmazott: „Ha nem születtem volna is magyarnak, / E néphez állanék ezennel én”; „Mindjárt vitéz, mihelyt magyar; / Ő s az isten egyet akar.” Vagy egyszerűen: „A magyarok istenére esküszünk…”
A Pest megyei gimnáziumban, ahol dolgozom, én írtam a diákszínpad ünnepen előadott darabját. A befejezésnél az orosz cár és az osztrák császár (Kelet és Nyugat) közé szorított magyar forradalmár azt hallgatja a felkelést vérbe fojtó uralkodóktól: „Még csak az hiányozna, hogy Európa tele legyen független államokkal, amelyek mind a saját szabadságukról kergetnek álmokat.” S miközben I. Miklós így fenyegetőzik: „Még hogy magyarok, meg lengyelek, meg tudomisén miféle népek… Egy úr van: az orosz cár.”, Ferenc József pedig így: „Még hogy magyarok, meg lengyelek! Egy úr van: az osztrák császár.”, azalatt
a szereplők szavalni kezdik a Nemzeti dalt, ami túlharsogja az azóta eltűnt birodalmak urait.
Hát így.
*
Ezt is ajánljuk a témában
Hatalmas botrány van kibontakozóban. Varga Judit sejtet, Magyar Péter tagad.