Ezzel a módszerrel rengeteg közlekedési balesetet meg lehetne úszni

2024. március 02. 17:06

A KRESZ nem fogalmaz egyértelműen róla, pedig nagyon fontos.

2024. március 02. 17:06
Tourism In Hungary

Bár a KRESZ részletesen foglalkozik a kellő követési távolság betartásának fontosságával, ám sokan nem tartják ezt be. A szabályzat szerint járművel másik csak járművet csak olyan távolságban szabad követni, ami elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött meg lehessen állni, még akkor is, ha az hirtelen fékez.

A Vezess által ismertetett rendőrségi statisztikák szerint 2023-ban a több mint 14 ezer személyi sérüléssel is járó közúti balesetből több mint ezer esetben a nem megfelelő követési távolság volt az ok.

A közlekedési portál szerint évek és kellő rutin kérdése, hogy a sofőrök már viszonylag pontosan fel tudják mérni, kellően távol vannak-e az előttük haladóhoz képest ahhoz, hogy szükség esetében biztonságosan meg tudjon állni. A követési távolság több tényezőtől is függ, ilyen a sofőr hangulata, egészségi állapota, vagy bármely külső zavaró tényező, például, ha a szemébe süt a nap. 

Semmiképpen se közelítsük meg jobban az előttünk lévőt, mint amekkora távolságot két másodperc alatt megtesz az autónk”

– szól az aranyszabály, melynek megállapításához ki kell nézni egy jól azonosítható fát, villanyoszlopot vagy épületet, és amikor az előttünk haladó elmegy mellette, kezdjünk el számolni – és ha az ideálisnál hamarabb érünk oda a kiszemelt ponthoz, lassítsunk. 

Nyitókép: Michal Fludra / NurPhoto / NurPhoto via AFP

 

Mandiner éves előfizetés féléves áron!

Összesen 34 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
droli1
2024. március 03. 10:09
"2023-ban a több mint 14 ezer személyi sérüléssel is járó közúti baleset" - napi majdnem 40, amúgy ez évi olyan 700 milliárd Ft költséggel jár. Ez nagyjából megfelel az üzemanyagból beszedett jövedéki adó éves mértékével. Iszonyat nagy pénz, szerintem megérné a kormánynak lehajolni érte, akár a közlekedési szabályok szigorításával, akár az ellenőrzések növelésével vagy a büntetések díjtételének jelentős emelésével. Ideje lenne tenni valamit a közlekedés biztonságáért, mert ez egy nem jó.
Teréz Pitykéz
2024. március 03. 08:46 Szerkesztve
Azt is be kellene tartani, hogy 2mp -én belül ne lehessen sávot váltani kéz autó közé… ha 2mp tart valaki mindég bejön elé egy faszkalap a külső sávból …
europész
2024. március 03. 08:30
Az en modszerem ettol sokkal jobb.Minden egyes 10km/h val novelt sebbessegnel egy auto hosszal novelni kell a tavolsagot a szemely autok kozt.Igaz,hogy ebben az esetben csabitoan hat a mereszek szamara az elozes lehetosege es mindig akad pofatlan aki bevag elenk es nem torodik a tavolsagtartassal de csak rovid ideig tart a bosszusag ha ismet raallok a sajat szabalyomra.Ezert a nehany masodpercert nekem nem fontos,hogy baleset legyen.
nemecsek-3
2024. március 02. 23:00
Mandika! Sokkal jobb lenne, ha elmennétek tehenészetbe takarítónak. Már ha a marhák eltűrik. Addig is kérdezzétek már meg az AI-t mit is jelent a "megúszni" a magyar nyelvben Eddig sem voltak illúzióim a képességeitekről, .....de tényleg .... és még mindig tudtok lejjebb???
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!