Hiába a versenyhivatal bírsága, a Lidl továbbra is állítja, ők voltak a legolcsóbbak

2024. február 13. 21:12

Nem ért egyet a Lidl a Gazdasági Versenyhivatal megállapításával, a diszkontlánc továbbra is azt állítja, a versenytársak közül náluk voltak a legalacsonyabbak az árak.

2024. február 13. 21:12
null

Megtévesztően kommunikálta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt., hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH Versenytanácsa ezért 90 millió forint bírságot szabott ki, az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra. A GVH arra is felhívta a figyelmet, hogy a cégeknek különös körültekintéssel kell eljárniuk az árakkal kapcsolatos reklámozás során.

A hivatal szerint  vállalkozás kereskedelmi kommunikációjában megjelölt, a Pénzcentrum által végzett felmérés vélhetően nem volt alkalmas a vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására, mivel az kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegű volt, valamint a hirdetések közzétételéhez képest egy korábbi időszakra vonatkozott.

A GVH arra a megállapításra jutott, hogy a reklámkampány üzenete az átlagfogyasztók értelmezésében azt jelentette, hogy a Lidl termékei objektíven a legolcsóbbak a versenytársakhoz képest, és ezt a piacelsőségi állítást egy független, harmadik fél által végzett kutatás támasztja alá. Ez az üzenet tartalmát tekintve piacelsőségi állítás – mutat rá a döntésében a GVH. A versenyhatóság arra is felhívta a figyelmet, hogy 

a piacvezető pozíció állítása az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgál a fogyasztók számára, ilyet csak akkor szabad állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív adatokkal, melyek ezt egyértelműen alátámasztják.

A Lidl nem ért egyet a GVH-val

A Lidl a hvg.hu és a G7.hu kutatásaira hivatkozva megerősítette reakciójában, hogy e felmérések szerint is a diszkontlánc végzett az első helyen. A Lidl azt közölte, a GVH árfigyelőjében megjelenített 62 termékkategóriából minden olyat figyelembe vettek, amely aznap valamennyi kötelezett üzletláncnál elérhető volt.

Az adott kategóriába feltöltött termékek közül a legkedvezőbb, országosan mindenki számára elérhető – vagyis nem csak törzsvásárlói kártyával érvényesíthető kedvezményes árú – termékek egységárait decemberben naponta üzletlánconként összesítették. Az így kapott napi kosárértékek december havi átlaga náluk volt a legalacsonyabb. Az átlagszámítás során a munkaszüneti- illetve a technikai hibával érintett napokat nem vették figyelembe, és a számítás során kizárólag a termékek egységárait vették alapul, a termékek kiszerelésétől függetlenül.

Nyitókép: Daniel LEAL/AFP

 

Összesen 100 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csubszi
2024. február 13. 21:32
Szemét multik kartelleznek! Hiába most az engedmények, minden egy nagyobb szinten mozog, mint egy éve!
europész
2024. február 13. 16:03
Jogos volt a GVH büntije.
SkywaIker_bp
2024. február 13. 01:08
❤️ S­z­­­i­­­a­­s­­z­­t­o­k­­ ­f­­i­­ú­­k­­!­­­ ­­­N­­é­­­z­d­­­ ­­m­­e­­­g­ ­­a­z­­ ­ú­j­ ­m­e­­­z­t­­­e­l­e­­­n­­ ­k­­­é­­­p­­e­imet ­­­i­t­t 👉 𝗪­­­𝗪­𝗪­­­.­­­𝗖­­𝗨­𝗠𝟰­.­­­𝗙­­𝗨­­­𝗡
hlaci83
2024. február 12. 23:10
90 millió, egy ekkora cégnek azért, hogy elültessék az emberek fejében, hogy a legolcsóbb. Szerintem a marketinges jó munkát végez.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!