Lázár: Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is
Több társadalmi csoportnak is ingyenessé tenné a közlekedést a miniszter.
Az eddigi legnagyobb tarifarefom jöhet.
Orbán Viktor kormányhatározatban bízta meg azzal az építési és közlekedési minisztert, hogy alakítsa át a közösségi közlekedés tarifa- és kedvezményrendszerét.
A Magyar Közlönyben jelent meg a vármegye- és országbérlet bevezetéseinek eredményeiről, valamint a tarifa- és kedvezményrendszer további átfogó korszerűsítésével és egyszerűsítésével összefüggő feladatokról című kormányhatározat, amit Orbán Viktor miniszterelnök jegyez.
A cél
a közösségi közlekedés versenyképességének és a személyszállítási közszolgáltatásokhoz való hozzáférési lehetőségének növelése, valamint az utazóközönség igényeihez lényegesen jobban igazodó, korszerűbb, átjárható és egységes tarifarendszer kialakítása érdekében – a tarifa- és kedvezményrendszer átalakításával
– áll a határozatban, amely szerint 2024. szeptember 30-ával bevezetik a készpénzmentes jegyvásárlást a helyközi személyszállítási közszolgáltatásban. A készpénzmentes fizetés lehetőségét biztosító jogszabálytervezetet Lázár Jánosnak szintén március elsejéig kell majd beterjesztenie a kormány elé.
Lázár János a közösségi média platformján tudatta, hogy kidolgozott egy konkrét cselekvési tervet a kormánnyal, amely részletesen kifejti, hogyan lehetne ingyenné tenni a közösségi közlekedést az egész ország területén 65 év felettiek és 14 év alattiak számára.
Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformján dolgozom a munkatársaimmal a minisztériumban és a MÁV–VOLÁN-csoportnál. A célom az, hogy 65 év felett és 14 év alatt ingyenesen utazhasson mindenki Magyarországon. Ezzel a közösségi közlekedés nyertesévé tehetünk minden magyar családot
– fogalmazott Lázár János, hozzátéve, hogy a közlekedést a legsérülékenyebb társadalmi csoportok számára is ingyenessé tenné, például a fogyatékossággal élőknek.
Ezenkívül több támogatást tervez nyújtani a közalkalmazottaknak, mint például a pedagógusoknak és az egészségügyi dolgozóknak az utazásukhoz.
„Többet adni, kevesebbért és sokkal egyszerűbben, mint a Kádár-rendszerből örökölt bonyolult, legalább 65-féle jogcímre épülő, elavult tarifarendszerrel. Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is” – tette hozzá a miniszter.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Több társadalmi csoportnak is ingyenessé tenné a közlekedést a miniszter.
Nyitókép: Képernyőfotó