Az ünnepek közeledtével az elmúlt évekhez hasonlóan halmozottan több rendelés kerül feladásra országszerte, amely komoly kihívás elé állítja a Magyar Postát és a különböző futárszolgálatokat.
Bár még nagyon távolinak tűnik, a helyzet az, hogy öt hét, és itt a karácsony. A legtöbbünknek még eszébe sem jutott, mit fogunk adni, vásárolni, az ünnepek előtti időszakra marad a legtöbb feladott csomag. A statisztikák szerint a legtöbb küldemény a ruházati üzletek online üzleteiből és a nagy kínai áruházakból adják fel. Nem véletlen van az amúgy is sofőrhiánnyal küzdő futárszakma ilyenkor bajban, hogyan tudja teljesíteni a megnövekedett rendelésszámot.
Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója a Mandiner megkeresésére elmondta, hogy a Black Friday időszakától kezdve nagyjából a vállalat 20-30 százalékos volumennövekedésre számít. Szavai szerint a GLS-automatáknál e tekintetben jóval markánsabb, ezt meghaladó növekedés is lehetséges.
Úgy gondoljuk, hogy a több mint 1350 üzemben lévő GLS-automatának kulcsfontosságú szerep jut az előttünk álló hetekben, éppen ezért folyamatosan monitorozzuk a telítettségüket és szükség szerint kapacitástbővítést hajtunk végre”
– fogalmazott a GLS ügyvezető igazgatója, aki szerint fontos megemlíteni, hogy az év végi szezon legerősebb napjaiban a csomagvolumen akár 80-100 százalékkal is meghaladhatja az éves átlagot.
Balázs Attila elmondta továbbá, hogy folyamatosan fejlesztik a GLS szortírozóüzemét, hogy minél hatékonyabban kezeljék az egyre növekvő csomagmennyiséget.
Üzemünk jelenlegi 500.000 csomag/nap kapacitása lehetővé teszi, hogy a csomagokat a csúcsidőszaknak számító Black Friday és karácsony közötti hetekben is zökkenőmentesen juttassuk el a címzettekhez”
– jelezte.
Balázs Attila jelezte, készülnek az év végi csúcsra, minden feltételt meg akarnak teremteni, hogy a csomagok időben oda jussanak, ahova feladták őket.
Minden szempontot figyelembe veszünk, legyen szó munkaerőről, felszerelésekről, járműparkról, vagy bármely más tényezőről, amely szükséges a zavartalan működéshez”
– válaszolta a GLS vezetője arra a kérdésünkre, keresnek-e a kiemelt időszakban beugrós sofőröket.
A Magyar Postánál sincs ez másképp, hiszen mint lapunkkal közölték, szeptember 15-től célzottan toboroznak annak érdekében, hogy a megnövekedett csomagmennyiséggel járó többletfeladatoknak országos szinten, december végéig eleget tudjanak tenni.
Országosan, aktív keresésre 19 db csomagkézbesítő (futár) hirdetésünk van”
– közölte lapunkkal a Magyar Posta, mely a karácsonyi szezonban mintegy 20-22 százalékos forgalomnövekedéssel számol az előző hónaphoz képest.
Állításuk szerint a decemberi forgalom átlagosan 30-40 százalékkal haladja meg a teljes éves átlagforgalmat.
„A Magyar Posta elkötelezett abban, hogy a legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújtsa ügyfeleinek. Annak érdekében, hogy az év végi csomagfelfutásban is gyors és megbízható szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleinknek, folyamatosan elemezzük a csomagforgalmi adatokat, különös tekintettel a csomagforgalom szempontjából kiugró időszakokat, és
ezek alapján tervezzük kapacitásainkat, optimalizáljuk logisztikai folyamatainkat, és tervezzük eszköz, valamint humánerőforrás kapacitásunkat”
– fogalmaztak.
Nyitókép: Swen Pförtner / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP