Bár még nagyon távolinak tűnik, a helyzet az, hogy öt hét, és itt a karácsony. A legtöbbünknek még eszébe sem jutott, mit fogunk adni, vásárolni, az ünnepek előtti időszakra marad a legtöbb feladott csomag. A statisztikák szerint a legtöbb küldemény a ruházati üzletek online üzleteiből és a nagy kínai áruházakból adják fel. Nem véletlen van az amúgy is sofőrhiánnyal küzdő futárszakma ilyenkor bajban, hogyan tudja teljesíteni a megnövekedett rendelésszámot.
Szemmel látható, mennyivel többet rendelünk
Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója a Mandiner megkeresésére elmondta, hogy a Black Friday időszakától kezdve nagyjából a vállalat 20-30 százalékos volumennövekedésre számít. Szavai szerint a GLS-automatáknál e tekintetben jóval markánsabb, ezt meghaladó növekedés is lehetséges.
Úgy gondoljuk, hogy a több mint 1350 üzemben lévő GLS-automatának kulcsfontosságú szerep jut az előttünk álló hetekben, éppen ezért folyamatosan monitorozzuk a telítettségüket és szükség szerint kapacitástbővítést hajtunk végre”
– fogalmazott a GLS ügyvezető igazgatója, aki szerint fontos megemlíteni, hogy az év végi szezon legerősebb napjaiban a csomagvolumen akár 80-100 százalékkal is meghaladhatja az éves átlagot.