biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg.
A vizsgálat végén a versenyhatóság a vállalások teljesítésének előírása mellett 200 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte a platform üzemeltetőit.
Nem járt jobban az Alza sem, mely korábban a Black Friday akcióinak reklámkampányai során az akciós időszakokra nagymértékű, „akár 80%-os” kedvezményeket ígért a fogyasztóknak, ám a GVH szerint ez megtévesztő volt és ezért 862 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.
Ha biztosan a legjobb árakon akar vásárolni, a lehető legjobb tanács, hogy ne bízzon vakon a „kihagyhatatlan ajánlatokban”, számos olyan oldal van már, ahol a termék pontos nevét beírva rá lehet keresni, hogy az melyik áruháznál a legolcsóbb.
Nyitókép: Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP